EP37 - Melyik üzleti modell a neked való? - 2. rész: Online képzések, online tanfolyamok
A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.
A mini podcast sorozat második részben a kedvenc üzleti modellemmel az online képzésekkel, tanfolyamokkal, kurzusokkal, előfizetéses rendszerekkel, virtuális mastermindokkal, info termékekkel, high ticket programokkal és workshopokkal megyünk tovább. Talán már a felsorolásból is kiderül, hogy ebben a modellben is van bőven választék, mindenki megtalálhatja a magának valót.
Akár csak pusztán online tanfolyamos üzleti modellel kezdenéd, csak ezzel indulnnál és csak ebből élnél, akár szolgáltatás vagy termék alapú vállalkozásod mellé választanád, tarts velünk!
Ismét igyekszem egy picit egyedibb szemszögből bemutatni ezt a világot, rávilágítani pár olyan dologra is, amit mások talán nem hangsúlyoznak ki (eléggé), amiket pro-kontra listákban kevésbé találsz meg. Teszem mindezt azért, ahogy az előző részben és majd a következőkben is, hogy könnyebben választhass magadnak megfelelő üzleti modellt vagy épp modelleket. Hogy úgy alakíthasd a vállalkozásod, hogy valóban passzoljon hozzád. Hogy ne nehézkes legyen a működés és az előrejutás, hanem energiával feltöltő és amennyire csak lehet könnyedebb.
Fontos linkek:
Amit a (leendő) online tanfolyamos üzletágad menedzseléséről tudnod kell - ingyenes online tréning: »
Epizód jegyzetek:
Ha még nem tetted, hogy teljes képet kapj a mini sorozatunkról, hallgasd meg a 36. epizódot is!
Most pedig lássuk az eheti témát: online tanfolyamok, kurzusok, képzések - ki hogy hívja.
Itt gyorsan megjegyzem, hogy ez az epizód nem lesz túl hosszú, pár kiegészítő információt tartalmaz ugyan, de mivel van egy ingyenes, kb. fél órás, nagyon kompakt tréningünk, ami pont arról szól, hogy mit kell tudnod az akár leendő online tanfolyamos üzletágad menedzseléséről, mivel is jár ez a modell, nem ismételném magam :) inkább arra ösztönözlek, hogy nézd meg az ingyenes tréninget, a https://szitarlaura.hu/online-tanfolyam-webinar alatt éred el.
Ebből megtudhatod majd,
hogy miért érné meg neked is online tanfolyamot készítened
hogyan illeszkedhetne be az online kurzusod a jelenlegi (szolgáltatás vagy termék alapú) vállalkozásodba
mik a hátrányai ennek az üzleti modellnek és hogyan küszöbölhetőek ki ezek a hátrányok
hogyan lesz időd az online tanfolyamod elkészítésére - bevételkiesés nélkül - ha már most is alig látszol ki a teendőkből?
mit javasolunk a megterhelő, idő és energiaigényes kampányok helyett? Hogyan biztosíthat számodra folyamatos bevételt az online tanfolyamod?
Mi magunk 2015-ban vagy 2016-ban készítettük el az első online tanfolyamunkat. Nem is tudom pontosan, mert az még a Boltberendező korszakából volt. Tudom az egyik epizódban 2017-et mondtam, de ahogy most költözünk a Teachable-ről a Kajabira (és erről is találsz egy részletes blog posztot az oldalunkon), rájöttem, hogy nem a Teachable-t használtuk először, volt még egy Wordpress-en működő online oktatási felületünk is. Mindegyis, a lényeg, hogy már kb. 7 éve kínálunk tanfolyamokat úgyhogy mára elég sok tapasztalatunk összegyűlt már ezen a téren.
Voltak kisebb és nagyobb értékű tanfolyam ajánlataink, workshopok, webinárok, workshop csomagok, a most is futó high ticket online programunk a WEBBmethod. Illetve idén ősszel még egy online konferenciát is szerveztünk. Az egyetlen online képzési forma, amit még nem próbáltunk (és nem tudom valaha fogunk-e) az az:
Előfizetéses program
Ezt talán azért nem, mert bár látom a mögöttes értéket, hogy jó kis közösségépítő és belépő termék, program lehet valahogy jelenleg úgy érzem nem nekünk való.
Az előfizetéses programok minimum havi szintű gondozást jelentenek - ha jó közösséget szeretnél ott kell lenned, bele kell tenned a munkát, válaszolnod kell, új tartalmakat kell gyártanod
bár tudom a régiek is felhasználhatóak :) - és zárójelben ez egy tipp neked is
Nem mellesleg folyamatosan nagyszámú érdeklődőre van ahhoz szükség, hogy profitábilisan kijöjjön a matek: befektetett idő, energia vs. profit.
Én valahogy úgy vagyok vele, hogy mivel kisebb értéket ad, kevesebbet fizetnek, kevesebb tudásért a vásárlók, nem is feltétlenül értékelik annyira. És ha nem elég erős a közösség, akkor ez lesz az első költség, amit lefaragnak majd a vevő ka saját büdzséjükből. Vagyis kilépnek az előfizetésből. Persze lehet, hogy nem feltétlenül van így és cáfoljatok meg nyugodtan. Illetve biztosan tudom, hogy van akiknek nagyon jól bejött ez a model.
De a másik dolog pedig, hogy ha én megveszek egy képzést, akkor általában imádok fejest ugrani bele és annyit amennyit csak bírok haladni és megvalósítani, mert épp arra információs csomagra van szükségem és szeretném mielőbb megoldani a segítségével a problémám.
Épp ezért ha csak nem egy tudomásom szerint is épp készülő online tanfolyamról van szó -
amit előértékesítés alatt vettem meg és tisztában voltam vele, hogy szakaszosan lesz elérhető és ez is egy zárójeles tipp, ha épp kurzus indításán töröd a fejed - mi is ezt a stratégiát javasoljuk)
szóval ezt leszámítva nem szeretem, ha csak csepegtetik az infot és csak előre meghatározott időben jutok hozzá adott leckékhez. De mindezzel együtt nem azt mondom, hogy sohasem fogjuk letesztelni ezt a lehetőséget, de egyelőre nem ez irányba megyünk.
Kisebb értékű ajánlatunk, belépő termékünk most is, nekünk is van (per pillanat egy workshop csomag formájában), de ezt úgy építettük fel, hogy önjáró legyen, a mi időnk ne kelljen hozzá.
Egy értékesítési funnelben, a háttérben automatikusan megvásárolható és az utókövető örökzöld email sorozatunk folyamatosan kapcsolatot tart a vásárlókkal, illetve áttereli az érdeklődőket, akik készen, állnak mélyebb tudásra vágynak a nagyobb ajánlatainkhoz.
Természetesen, ha bárkinek kérdése lenne, a kisebb ajánlatunkkal kapcsolatban vagy szeretne velünk egyeztetni, ötletelni, akkor azt szívesen vesszük és erre buzdítjuk is a vevőket az utókövető emailekben, de alapesetben nélkülünk is végigmehetnek a teljes folyamaton és értékes tudással gazdagodhatnak.
Általánosságban mi a nagyobb értékű, prémium online tanfolyamokban és programokban hiszünk. Azt tapasztaljuk, hogy egyáltalán nem nehezebb ezeket értékesíteni, mint a kisebb workshopokat. Illetve, nyilván a nagyobb értékű ajánlatból elég kevesebbet eladni ahhoz, hogy ugyanannyi bevételed legyen, mint sok-sok kis értékű ajánlat eladásából.
Ahogy korábban is említettem már a WEBBshop online tanfolyamunkat anno 9.700 Ft-ért kezdtük el értékesíteni és egész addig nem is indult be nagyon, amíg olyan 50.000 Ft körüli fel nem vittük az árát. Egész addig valahogy nem vették komolyan az érdeklődők. 97.000 Ft-nál újabb áttörést értünk el vele és jelenleg netto 147.000-ért értékesítjük sikeresen, szintén örökzöld funnelünkön keresztül. (Ami azt jelenti, hogy évente már csak 1 kampányt készítünk köré, de ettől függetlenül egész évben elérhető és a kampányon kívül is, minden hónapban, folyamatosan érkeznek a tanfolyam vásárlók.)
Az örökzöld értékesítési rendszerekről a 30. epizódban meséltünk részletesen és pontról-pontról tanítjuk a WEBBmethod programunkban is, amit szintén örökzölden elérhető, ha esetleg érdekes lehet számodra :)
Szóval a fenti példa is jól mutatja, hogy bár a WEBBshop tanfolyamunk anyaga alapjában alig változott valamit az elmúlt 5 évben, természetesen a frissítéseket leszámítva, mégis sokkal jobban értékelik az emberek, azóta mióta többe kerül. És a jobban értékelik alatt azt is értem, hogy sokkal nagyobb arányban mennek végig rajta és valósítják meg sikeresen a benne tanultakat. Ez már csak egy ilyen furcsa dolog, de így van hidd el más tanfolyamokkal is.
De az, hogy valami prémium még nem feltétlenül jelenti azt, hogy nehezen hozzáférhető. A magasabb árú online képzéseket is lehet például részletfizetéses opcióval értékesíteni, hogy elérhetőbb legyen, hogy megkönnyítsük az érdeklődők dolgát és döntését.
Az talán már számodra sem kérdés, hogy csak
pusztán online tanfolyamos üzleti modell is létezik, és igen, csak ezzel kezdeni, ezzel indulni és csak ebből élni is lehet. Illetve ha már van szolgáltatás vagy termék alapú vállalkozásod azok mellé is kitűnően passzolhat. Nagyon jól kiegészítheti egymást a két modell.
Ha van már esetleg saját online képzésed, akkor az elhangzottakból talán tudsz meríteni egy kis inspirációt, hogy milyen irányokban lehet még elindulni vele, miket tesztelhetnél, hogy megnézd, hogy nem mehetne-e esetleg még ennél is jobban az értékesítésük.
Gondold át, hogy:
inkább kisebb vagy magasabb értékű képzések irányába indulnál? (És attól még, hogy mi a nagyobb értékűben jobban hiszünk, azzal sincs semmi baj, ha előbb a kisebb értékkel próbálkzol, ahogy korábban mi is - mindenki elkezdi valahol és a tanfolyamod ára ahogy a tartalma és témája is változhat később, nem kell ennek kőbe vésve lennie)
több kicsi vagy egy nagyobb tanfolyamot értékesítenél-e szívesebben? (Szerintünk könnyebb folyamatosan egy irányba terelni az érdeklődőket, mint sok-sok különböző landoló pontra, de akadhat időszak egy vállalkozásban és vannak olyan modellek is, amik a minél szélesebb palettával működnek épp nagyon jól. És ez is folyamatosan változhat is akár. Tesztelj bátran, hogy megtudd, melyik a neked valóbb irány!)
élő vagy előre felvett kurzusokat tartanál-e? (Van, aki remekel az élőkben és egy-egy ilyen workshop anyagát alakítja át a későbbiekben online tanfolyamokká. Ez sokkal időhatékonyabb megoldás is. Mi mégis jobban szeretjük az előre felvett anyagokat - számunkra ez kényelmesebb, komfortosabb. Te melyiket választanád?
milyen értékesítési rendszert tennél a képzésed köré? (Na és itt jön az igazi stratégia alkotás, ahol nagyon el lehet merülni a tervezésben, tesztelésben. Ez az egyik kedvenc területünk :)
Ha szívesen átbeszélnéd velünk a lehetőségeid, ötletelnél vagy tanácsot kérnél, írj nekünk bátran, jelentkezz konzultációra vagy akár a WEBBmethod programba is.
Ha még nem kínáltál saját online tanfolyamot, de eljátszottál már a gondolattal, akkor kezdetnek tényleg nézd meg az ingyenes tréningünket vagy a kedvező áru workshop csomagot a https://szitarlaura.hu/workshopok oldalon, mert abból minden kiderül, minden kezdeti kérdésedre választ kapsz majd ;)