EP38 - Melyik üzleti modell a neked való? - 3. rész: Webshopok
A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.
Ha saját (fizikai) mondjuk kézműves vagy design termékeid vannak, azt hiszem nem kérdés, hogy neked való-e a webshopos üzleti modell? Ebben az esetben talán csak az a kérdés, hogy hogyan csináld jól?
Viszont, ha még csak most indítanál online vállalkozást, akkor lehet te is elgondolkodtál rajta, hogy mi lenne, ha webáruházzal kezdenéd?
Sokat hallottál már a drop shippingről, a print on demandról vagy netán vannak olyan külföldön látott “beleszeretős” márkák, termékek, amiket szívesen elhoznál, bemutatnál az itthoni piacnak is? Ha így van, ehhez vajon milyen skillekre lesz szükséged? Mire figyelj? Mi kell hozzá, hogy profitábilis legyen a prémium webshopod?
Erről lesz szó röviden ebben az epizódban és hosszabban a január 19-i, ingyenes Prémium webshop készítés lépésről lépésre című online tréningünkön. Tarts velünk!
Fontos linkek:
Epizód jegyzetek:
Kicsit megfordítottam a sorrendet, elnézést, ha épp a másik részre vártál volna - az sem marad el ígérem, de az ünnepek alatt átértékeltem és arra jutottam, hogy most stratégiai szempontból jobb döntés lenne, ha előrevennénk a webshopos üzleti modellt és aztán következne majd csak az online termékes, passzív jövedelmes rész.
Nem gyakran változtatok a terveimen - mármint, ha valamit eldöntök ahhoz az esetek 99%-ban tartom magam, de látod ilyen egy online vállalkozás, néha gyorsan kell döntéseket hozni, máskor meg túl sok idő van túlgondolni őket. Most úgy értékeltem, hogy ebből hátránya senkinek sem származik (max csak előnye - ezért módosítottam a korábbi gondolatmeneten.)
Na de lássuk akkor, hogy:
Neked való lenne-e a webshopos üzleti modell?
Talán kezdjük azzal, hogy a legnagyobb tévedés a webshopokkal kapcsolatban - és erről is beszélek majd bővebben, a jan. 19-i, Prémium webshop készítés lépésről lépésre, ingyenes webináron - szóval a legnagyobb tévedés a webshopokkal kapcsolatban az, hogy ha egyszer kitalálod, megépíted, beszerzed a termékeket (vagy ne adj isten csak kinézed, elintézed a termékek kézbesítését - dropshipping erről is beszélünk majd), szóval hogy ha csak elkészíted és élesíted, akkor kész is vagy. Akkor majd jönnek szép sorban a vevők, hiszen fent vagy a neten.
“Kicsit majd közösségi médiázol, meg hirdetsz és majd csak úgy dől a pénz.”
Talán a webshopos businessre igaz a leginkább, hogy mennyiségi játék. Vagyis rengeteg érdeklődőre lesz szükséged ahhoz, hogy abból majd, jó esetben 1% magyar (1-5 év közötti webshopok) átlagot nézve 1,5% vásároljon. És akkor ez még csak a bevétel - akkor még nem sakkoztál jobbra balra a kiadásokkal, ami szintén a webshopok esetén a legnagyobb és lássuk be azért tennivaló is van bőven. Folyamatos webshop frissítések, termékfeltöltés, fényképezés, videózás, admin munka, csomagolás, postázás stb.
És ha már költségek, akkor bevethetnéd, hogy ott van a drop shipping meg a print on demand - ezekről részletesebben esik szó a WEBBshop online tanfolyamunk keretén belül is, de csak pár szóban:
a drop shipping: amikor a vásárlód bár a te shopodban adja le a megrendelést, neked fizet, nem tőled, hanem közvetlenül a beszállító partneredtől kapja meg az árut. Vagyis kvázi kikerülöd az oda szállítást. A visszáru már kissé kényesebb dolog- de ebbe itt most nem megyek bele. Te fizetsz a beszállítónak a profit pedig nálad marad.
a print on demand is hasonló modell, itt kvázi grafikai anyagot szolgáltatsz, vagy a vevőd szolgáltatja azt, feltöltve a webshopod felületére, a beszállító partnered pedig egy a vevő által, nálad, a shopodban kiválasztott tárgyra nyomtatja ezt rá és küldi majd ki a vevődnek.
Személy szerint nem igazán rajongok egyik modellért sem. Bár nem titok, én is próbálkoztam a drop shippinggel anno - prémium lengyel márkájú ruhákkal - amiből sokat azóta is hordok, mert nagyon szeretek - de hogy miért hagytam fel vele arról is részletesen beszámolok a tanfolyamon. Azt is elmondom, hogy ma hogyan csinálnám, ha újra ebbe az irányba indulnék.
De az én nézetemben ezekkel a módszerekkel, az esetek nagy részében, kis befektetett idővel, tőkével, nem lehet igazán értéket teremteni. Tisztelet a kivételeknek, akik tényleg igazi márkát építve, kizárólag minőségi termékeket forgalmazva, gondos ügyfélszolgálattal teljesíteni és profitálni tudnak ebből.
Lehet azért is vagyok nem túl pozitív véleménnyel ezekről a megoldásokról, mert nagyon az terjedt el a neten, hogy ez az aranytojás tojó tyúk. Hogy ezzel a módszerrel óriási összegeket lehet keresni és a többséget sajnos nem érdekli, hogy milyen áron. Hogy feleslegesen boostolják azzal a műanyag, haszontalan termékek termelését hogy magyar cégként kínából, amerikába értékesítsenek.
Persze léteznek más webshopos modellek is például a wholesale, self made, manufacturing.
A WEBBshop tanfolyamunk 0. moduljában pedig részletes segítséget kapsz ahhoz is, hogy amennyiben még nincs termék ötleted, de szívesen dolgoznál fizikai termékekkel, ha összekötnéd az online és való világot - szimpatikus a webshop tulajdonosok élete, szívesen oldasz meg logisztikai feladatokat és a folyamatos marketing (jelenlét) sem riaszt el, akkor honnan találj termékeket, hogyan válassz közülük és melyik webáruházas modellel indulj el.
Na de térjünk most vissza oda, hogy ha esetleg meg is vannak a termékeid és elkészíted a shopot, az biztos nem lesz elég, hogy megnyisd. Hogy elfordítsd a nyitva táblát.
“Ha webáruházat szeretnél (is) brillíroznod kell a marketingben. És igen ezt is lehet autentikusan és nyomulás mentesen, de mindenképp sok energia befektetés lesz és következetesnek kell maradnod.”
Úgy gondolom, hogy ha olyas valamit értékesítesz, amiben szívvel-lélekkel hiszel, amiről tudod, hogy értékes, akkor ezzel nem lesz baj - maximum idő kérdése. :) Csak meg kell találnod a hozzád és a célcsoportodhoz leginkább passzoló, megfelelő marketing módszereket.
Ha kézműves vagy, saját design termékeid vannak, akkor 100%, hogy vagy annyira kreatív, hogy ez neked is menjen. Az egyetlen jó tanácsom csupán az, hogy ne bujkálj! Találd meg és hallasd a hangod a magad módján! :)
Mint ahogy tudod, hogy egy vásár eldugott csücskében lévő asztal is lehet akár teljesen észrevehetetlen, de különleges megoldásokkal, egyedi kisugárzással vagy útjelző táblákkal, akár lehet előtte kígyózó sor is.
“Az interneten is meg kell mutatnod a hozzád, a boltodhoz vezető utat, különben senki nem talál rá. Beszélned kell róla és ha már mások is elkezdenek beszélni róla, félig nyert ügyed van!”
Egy jól profitáló webshop üzemeltetéséhez elengedhetetlen tehát:
az optimalizált munkafolyamat; jó logisztika (értem ez alatt akár csak a házon belüli, a saját napi feladataidat - ha kicsiben gondolkodunk, nem feltétlenül drága programokra gondolok)
átgondolt, folyamatosan ellenőrzött és javított stratégia (beszerzés, forgalomterelés, értékesítés stb.) és
természetesen egy megnyerő, vásárlóbarát, porfi webshop rendszer. Ami üdvözli, kézen fogja a látogatót és vezeti egészen a megrendelés leadásának pillanatáig és még annál is tovább. Tartja a kapcsolatot az érdeklődővel és vissza-vissza hívja a boltba.
Ha szeretnél részletesebben hallani a fentiekről, kíváncsi vagy rá, hogy milyen volt a másik, kézműves webshopunk, mik voltak a saját magunk által tervezett és készített termékek, ha még jobban elméllyednél a webáruház témában, ha épp webshop készítése, nyitása előtt állsz, akkor gyere el a január 19-i, ingyenes webinárunkra, ahol részletesen hallhatsz majd róla, hogy:
🧐 Mi a prémium webshopok 4 elengedhetetlen alkotóeleme? Mikre lesz mindenképp szükséged, ha minőségi termékeken alapuló, fenntartható vállalkozást szeretnél?
💰 Honnan lesznek az első vevőid? A kihagyhatatlan 0. lépés! Az út az örökzöld értékesítéshez. (Nem, nem a hirdetésekről lesz szó!)
🎨 Hogyan tudsz kitűnni a versenytársaid közül? Valóban olyan fontos a webdesign?
💻 Melyik a megfelelő platform prémium webshopod számára és hogyan néz ki belülről az admin felülete? (Videós körbevezetés.)
⌚ Hogyan készítheted el prémium webshopod idő és költséghatékonyan? Akár napi fél-1 óra idő ráfordítással, a fő állásod/ alkotói tevékenységed mellett is - megmutatjuk a saját módszerünk.
Nem titok, hogy a webinár végén nyitjuk majd meg újra a WEBBshop online tanfolyamunk kapuit is - ami 2017 óta segíti sikeresen az értékteremtő online vállalkozókat abban, hogy viszonylag könnyedén és amennyire csak lehet stresszmentesen hozhassák létre, mindössze pár hét vagy akár ha ambiciózusak pár nap alatt is prémium, Shopify rendszeren futó webshopjukat.
A webinárban mutatok majd egy pár külföldi és jó néhány magyar Shopify bolt példát is, hogy legyen honnan inspirálódni. ;)
Oh, és jut eszembe, a következő podcast epizódban pedig a mostani sorozatunkat egyetlen résszel megszakítva - egy nagyon klassz interjút hozok majd nektek, egy korábbi WEBBshop tanfolyamosunk mesél majd nektek az ő vállalkozásáról, kulisszatitkokról, sikerről, család és design termék webshopos vállalkozás egyensúlyáról.
Szóval vidd tovább bátran a webinár vagy a podcast hírét is, hívd meg ismerőseidet és tartsatok velünk!
Találkozunk ott!
Szép napot!