EP30 - Automatizált értékesítési tölcsér vs. örökzöld értékesítési funnel

A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.

A mai epizódban egy tévhitet szeretnék eloszlatni benned illetve egy talán számodra eddig még ismeretlenebb rendszerrel megismertetni téged. Nézzük meg, hogy:

  • Mik azok az automatizált értékesítési rendszerek? Valóban azt takarja ez a fogalom, mint amire gondolsz?

  • Miben tér el ettől egy örökzöld értékesítési funnel? Mik ennek az előnyei? Miért szeretjük őket annyira?

  • Hogyan tudsz te is egy hasonló rendszert felépíteni online tanfolyamod, termékeid vagy szolgáltatásaid számára?

Az epizódban említett mentor programunk:


Epizód jegyzetek:

A mai epizódot ismét a nappali/ irodánkban veszem fel, fél lábbal már a második 1 hetes szabinkra készülődve. Amennyire meleg és kaotikus volt ez a nyár, annyira próbáltuk mi is lazára venni és annyit, amennyit csak lehet pihenni. Még egy utolsó, hosszabb etap van hátra, aztán pedig irány a dolgos ősz, amikor is egy újabb nagy dobással készülünk ;)

De addig is, akár vízparton, akár kocsiban, akár házimunka közben vagy egyéb helyen hallgatod ezt a podcast részt egy tévhitet szeretnék eloszlatni benned illetve egy talán számodra eddig még ismeretlen rendszerrel megismertetni.

Amikor ügyfelek jelentkeznek be hozzánk és kérnek fel minek valamely online értékesítési rendszer elkészítésére, akkor sokszor elhangzik, hogy

“tudod, olyan automatizált rendszert szeretnék, amin keresztül online is meg lehet rendelni a szolgáltatásomat, termékemet. Tudod, ahol meg lehet adni az adatokat és bankkártyával fizetni, meg számlát és értesítőt is kap aztán a vásárlásról az ügyfél”.

Talán webáruház esetén egyértelműbb, hogy egy webshop platform ezt alapból mind tudja. És akkor is hasonló a helyzet, ha valaki online terméket szeretne értékesíteni.

Ha viszont szolgáltatásokról beszélünk, akkor ott ugye a másik opció, hogy az érdeklődő emailben vagy egy űrlap kitöltésével jelzi, hogy adott szolgáltatást megvásárolna. Alapesetben a CMS rendszerek, honlap készítő platformok, mint pl. Wordpress, Squarespace vagy WIX a korábban említett “automatikus értékesítés” funkciót nem tudják. Csak akkor rendelkeznek ezzel a funkcióval is, ha bekapcsoljuk rajtuk a webshop modult.

Arról, hogy mi a különbség és hasonlóság a webshopok/ honlapok között az 5. WEBBpodcast epizódban meséltem részletesen.

Szóval visszakanyarodva oda, hogy a legtöbben a korábban említett rendszert értik az automatizált értékesítés alatt:

Az én olvasatomban ez kicsit máshogy fest. Szerintem ez csak egy automatizált megrendelési/ fizetési folyamat. Egy virtuális pénztár felület, ahol kitöltjük az adatainkat, fizetünk és számlát + visszaigazolást kapunk.

Nincs ebben semmi értékesítés, ha engem kérdezel. Ez csak egy lehetőség a vásárlásra.

Számomra az értékesítés többet jelent ennél.

Ha valaki értékesít valamit, akkor egy folyamat során, az érdeklődő számára, rávilágít az adott dolog értékeire, az általa elérhető haszonra, előnyökre és ha az érdeklődő számára ez megfelelő és tetszetős, akkor a folyamat végén sor kerül a vásárlásra, a tényleges eladásra is.

Ok, így is nézhetjük, igaz? De akkor hogyan tovább?


Mit értek én automatizált értékesítés alatt?

Számomra az automatizált értékesítés mögött egy komplett rendszer, ha úgy tetszik egy egyszerűbb vagy épp bonyolultabb funnel áll, amelynek csak egy része a megrendelési/ fizetési felület. Az automatizált értékesítés tartalmaz:

  • minimum egy stratégiailag jól felépített, eladásösztönző képekkel és szövegezéssel ellátott értékesítési vagy landoló oldalt is - amin keresztül be tudod mutatni a terméked/ szolgáltatásod előnyeit, értékeit -

  • valamint rendelkezik egy folyamatos forgalom forrással.

A legalapabb esetben ez egy sima egyszerű egyenes folyamat vagy tölcsér - biztos láttál már ilyen ábrákat, értékesítési tölcsérekről korábban, amibe felül bele érkezik az érdeklődő mondjuk hirdetésekből vagy egyéb helyekről, végignézi az oldalt, az ajánlatot és ha szeretne élni a lehetőséggel, megvásárolja az adott terméket vagy szolgáltatást. Ha pedig nem, akkor tovább áll. Vagyis kijut a tölcsér alján.

Ok, ez talán így tiszta is.

Mennyivel tér el ettől a folyamattól egy örökzöld értékesítés és mi is ez pontosan?

Az örökzöld értékesítési rendszert leginkább egy kör alakú folyamatként tudnám ábrázolni.

Ebben a funnelben nálunk - amit mi használunk és tanítunk a WEBBmethod programunkban is - nem csak egy landoló oldal és a fizetési felület szerepel, de egy hasznos, ingyenes tudásanyag is - ami szorosan kapcsolódik a termékedhez, illetve utókövető, informatív és inspiráló email sorozat, ami automatizáltan, a vásárlót kézen fogva, segíti a vásárlási döntést. Ezen felül pedig ha az érdeklődő mégsem élne a lehetőséggel az első körben, akkor az email sorozat a későbbiekben is tartja vele a kapcsolatot és vissza-vissza hívja az érdeklődőt az ajánlathoz.

Vagyis aki bekerül a körbe az nem tűnik el a folyamat végén, ha csak nem ő maga akar kilépni, mert mégsem akar egy kicsivel sem többet megtudni az adott témáról.

Ráadásul vagy épp ezért:

az örökzöld értékesítési rendszer vagy funnel akkor is jól és hatékonyan működik, ha épp nem terelsz aktívan forgalmat bele. Vagy mert nincs időd - nyaralsz, pihensz, beteg lesz a valaki a családban stb. vagy pénzed rá, mert épp mondjuk más irányba nyitsz, máshova fektetszbe - de még nyitva hagyod ezt a régi lábat is, hogy addig is legyen miből bevételed. Egy okos tartalommarketing rendszerrel, jól SEOzott tartalmakkal, a hasznos cikkeid, podcast epizódjaid, videóid még akár évek múlva is terelhetnek forgalmat egy ilyen örökzöld rendszerbe, anélkül, hogy ez az adott tartalom egyszeri elkészítésén kívül neked több energiádba telne.

Ha kicsit nehéz így elképzelned, hogy hogyan is néz ki pontosan a rendszer, akkor szívből ajánlom Online tanfolyam készítés workshop csomagunkat, ahol ábrákkal és további részleteket, tippekkel is megmutatom, hogy hogyan működik az örökzöld funnel és hogy hogyan tudsz egy ilyet felépíteni akár te magad is, viszonylag egyszerűen. Csak menj a szitarlaura.hu/workshopokra és rendeld meg az igazán kedvezményes áru, 4 fél-1 órás kompakt workshopból álló csomagunkat.

Online tanfolyam készítés - workshop csomag

Szeretnél többet megtudni az online tanfolyam készítésének menetéről? Belesnél a kulisszák mögé? Szívesen vennél pár jó tanácsot mielőtt online tanfolyamot indítanál? Online tanfolyam készítés workshop csomagunk lesz a neked való! ;)


Sőt, ami a legjobb ezekben a rendszerekben, hogy nem csak online termék értékesítésére használhatod őket, hanem akár szolgáltatásokhoz is. Pont a héten egyeztettem erről egy korábbi ügyfelünkkel, akinek majd valószínűleg egy mini-VIP nap keretén belül építünk fel egyet.

Összefoglalva tehát:

az örökzöld értékesítési rendszer is igen, valahol egy automatizált értékesítési funnel és bár lehet más nem így látja, az én szememben kicsit többet jelent ennél. 

Azért is hívják örökzöldnek, mert folyamatosan működni tud, akár a háttérben is teszi a dolgát és mivel meg-megújul; automatizáltan visszahívja a régi érdeklődőket, nem szükséges folyamatosan, aktívan foglalkoznod vele. Persze nyilván minél több forgalmat terelsz az irányába, annál több bevételt tud termelni neked. De minket számtalanszor meglepett már, hogy mennyire jól tud teljesíteni akár “passzív” módban is. 

Idén a WEBBshop online tanfolyamunkra nem sok energiát tudtunk fordítani, igyekeztünk az ügyfél élményt magas szinten tartani illetve lépést tartani a Shopify folyamatos frissítéseivel és a leckéket is naprakészen tartani, de a tartalommarketingre minimális időnk jutott csak. Alig készült új blog cikkünk a témában. Viszont a régi nagy kedvenc blog posztok továbbra is hoztak forgalmat az örökzöld funnelünkbe és remek havi bevétel kiegészítést adtak az egyéb ajánlataink mellett.

És végül az örökzöld kifejezés, bár Amerikából származik, nekem azért is tetszik nagyon mert hozzáadott értéket hordoz.

Az örökzöld funnelekben:

még a vásárlás előtt, már az értékesítési folyamatban, ingyenes, hasznos, azonnal alkalmazható tudásanyaggal látjuk el az érdeklődőt, edukáljuk és motiváljuk és segítünk a döntésben, hogy vajon a mi ajánlatunk, kurzusunk lesz a számára megfelelő következő lépés vagy sem.

Vagy esetleg az lesz, de majd csak x idő múlva .. mert mi ott leszünk, ha szükség van ránk. ;)

Ha szeretnél többet megtudni az örökzöld értékesítési rendszerekről akkor rendeld meg az Online tanfolyam készítés workshop csomagunkat vagy jelentkezz WEBBmethod mentor programunkra, hogy te is megtekinthesd exkluzív, ingyenes tréningünket a témában.

Previous
Previous

EP31 - Miért búcsúzunk a közösségi médiától?

Next
Next

EP29 - Hogyan segítheti egy virtuális asszisztens vállalkozásod sikerét - Szabó Ágnessel