Webáruház indítás - a kihagyhatatlan 0. lépés

Emlékszem, amikor 2 éve, februárban mi álltunk a nagy launch (nyitás) előtt, prémium ruha webshopunkkal. Próbáltam előre találgatni, hogy mennyi időnek kell majd vajon eltelnie, hogy beessen az első megrendelés.

Mit tippelsz, mennyi volt?

Elárulom, majdnem percre pontosan fél óra. Én olyan boldog voltam! Azt hittem, reméltem, hogy akkor ez már ezentúl mindig így lesz. Csippan majd a telefonomon a Shopify app értesítő az újabb megrendelésről.

 

Szóval, az első vevő nagyon hamar érkezett. A második már lemaradt 2 nappal.

De mit gondolsz, honnan jött az első vevőnk?

Nincs benne semmi meglepő, sem titok: ismerős volt.

Bár azt mondta nem is tudta, hogy mienk a webáruház, de azért is figyelhetett fel rá ilyen korán, mert még a nyitás előtt elindítottunk egy kis mini-kampányt a Facebookon. Nem tettünk mást, csak létrehoztunk egy oldalt, meghívtunk minden ismerőst, aki számára releváns lehet, megosztásokat kértünk és tudósítottunk a készülődés folyamatáról.

Mutattunk pár képet az érkező termékekről, a webshop designjáról, építéséről stb. Így a nyitás pillanatában már volt egy alap táborunk, jó néhány érdeklődő, akik kíváncsian várták, hogy mit rejt majd még a shop, az eddig bemutatottakon felül. Ők már nyitottak voltak, már hallottak az webáruházról, nem csak elszaladtak egy eléjük tolt hirdetés mellett.

 

Ezért is javaslom mindig a Profi webshop egyszerűen online tanfolyamosoknak, hogy ne rejtegessék az ötletüket. Helyette inkább építsenek már az elhatározás pillanatától kezdve követő bázist leendő webáruházuk számára.

 

A kihagyhatatlan 0. PONT tehát: TEASER KAMPÁNY

De rég használtam ezt a szót, pedig 10 éve, a reklámügynökségen töltött időkben ez mindennapos fogalom volt. A nagyok jól ismerik ezt a stratégiát, használd Te is!

Az első vevők könnyedebb megszerzésének érdekében kezdj el mesélni minél több felületen a készülő webshopodról, még a nyitás előtt min. 2-3 héttel, de akár már korábban is!

Ne félj attól, hogy valaki lenyúlja az ötleted!

Egyrészt pontosan tudod, hogy mennyi energiába telik létrehozni, amit te is építgetsz épp. Hidd el ez sokakat elriaszt majd, ha bele is vágnának. Nem mindenki elég kitartó.

Másrészt, ha elbújsz a világ elől, akkor sosem találnak rád, sosem fogod tudni kihozni a webshopodból mindazt, amit egyébként nyitott kártyákkal lehetne. Hogy vásároljanak tőled az emberek, ha azt sem tudják, hogy létezel, vagy hogy mi kapható nálad?

Ráadásul miután kész a webshop, elindul és beindul, pont ugyanannyi az esély rá, hogy bárkinek megtetszik az ötleted és megpróbálja lekoppintani. Látván a sikered, inspirálódik és esetleg túl jól sikerül a másolás. Sajnos ez előfordul és szinte kivédhetetlen. Persze figyelmeztetheted, terelheted jogi útra a dolgokat, de elkerülni nem tudod.

Viszont egy valamiben ilyenkor is bízhatsz: a Te webshopod mindig egyedi lehet. Csak rajtad múlik, hogy milyen irányba viszed, hogy hogyan frissíted vagy újítod meg. Akár az induláskor, akár menet közben néha-néha érdemes lehet felülvizsgálnod az USP-d, hogy tudatosan is lásd, hogy mi különbözteti meg webshopod a versenytársakétól? Mi a te boltod versenyelőnye? Miben más, mi az erőssége, miért pont nálad vásárol(ja)nak a vevők?

Tehát attól a perctől kezdve, hogy igazán elkezded, elindítod a folyamatokat, kommunikáld, mutasd meg, hogy min dolgozol!

Hozz létre Facebook, Instagram oldalt (hogy csak a legegyszerűbb belépőket említsük) és posztolj! Nem baj, ha az elején még nem profi, ha még te sem tudsz minden részletet pontosan, hogy hogyan is lesz. Nem baj, ha még nincs logód, arculatod! Posztolj arról is, hogy hogyan készül, szavaztasd meg a követőiddel, hogy melyik irány tetszik nekik!

Vond be őket a folyamatokba, érezzék, hogy velük, nekik készül a webshop! Idővel minden alakul, rendeződik, összeáll majd. 

Ha van elég energiád blogolásba is belefoghatsz és megalapozhatod a webshopod SEO-ját.

Ehhez érdemes akár már a leendő webshop felületen pl. Shopifyon elindítani a blogot, hogy később már csak a termékeket kelljen mellé, vásárolhatóva tenned!

Nincs vesztenivalód, hajrá!

 

Ha szeretnél egy komplett csekklistát a webshop indítás előtti további teendőkről, csak kattints a képre és töltsd le!

 
 
 
Previous
Previous

Megéri még 2021-ben webáruházat indítani?

Next
Next

Shopify webshop indítás: jogi feltételek és adózás