Megéri még 2021-ben webáruházat indítani?

Talán nincs is találóbb időpont a jövő évi tervezéshez, mint a szilveszter körüli pár nap. Ilyenkor mindenkiben ég a tettvágy, hogy az új évben változtatni fog.

Hogy jobban/máshogy csinálja majd a dolgokat. Hogy belevág valami újba!

Biztos Te is láttad, hogy idén milyen jól ment egy-egy webshopnak, vagy esetleg szembe jöttek veled olyan internetes videók, amik arról szóltak, hogy milyen egyszerűen meg lehet gazdagodni manapság pár nap alatt egy-egy jól megválasztott (eltalált) (kínából importált) termékkel.

 

Arra gondoltál, hogy ez neked is menne. Ha más ilyen könnyen megcsinálta, miért is ne! Jó kiegészítés lehetne a mostani munkád mellett, vagy akár később talán ott is hagyhatnád a mostani munkahelyed, ha nagyon jól beindulna.

 

De az is lehet, hogy van egy termék, amiben igazán hiszel, ami neked is bevált vagy amit esetleg saját magad készítesz és annak értékesítéshez gondolkodsz rajta, hogy webáruházat kellene készítened, hogy gördülékenyebben menjenek a folyamatok.

 

Aztán eszedbe jutott, hogy de hisz már annyian vannak a piacon. Olyan sok webshop létezik már úgy általában is, de a te réspiacodon is több már a szereplő, versenytárs. Vajon jutna még hely egy új webáruháznak? Tényleg meg lehet élni ekkora forgalom (töredékből is)?

 

Mielőtt válaszolnék és megírnám, hogy én hogy látom, szemezgessünk csak egy kicsit a Shopify idei Black friday statisztikájából. (Ez volt a legutolsó és a kiskereskedők számára legjelentősebb értékesítési időszak a blog cikk születése előtt).

 

●     Összesen 76%-al nőtt az eladás a Shopify rendszert használó webshopok körében a Fekete péntek időszakában. (Ehhez persze hozzájárul, hogy 2020-ban rengeteg új shop nyílt, de ez akkor is hatalmas növekedés.)

●     Az átlagos kosárérték Amerikában 70,65 dollár volt. (Magyarországon is hasonló sávban, 20.000 Ft körül mozog általánosan ez az érték.)

●     A Németországi adatok szerint a vásárlók 50-65%-a részesíti előnyben és támogatja vásárlással kis és független kereskedőket.

 

Vagyis igen, szép sorban újabb belépők kerülnek a piacra, de töretlen a webshopokban rejlő potenciál. Pláne az idei év után, amikor az emberek még jobban hozzászoktak az online rendeléshez és még jobban elfogadják ezt az árubeszerzési formát.

Ráadásul a vevőknek mintha kicsit elege lenne a nagy piacterekből és gyűjtő oldalakból. A pandémia idején legalábbis előszeretettel és szívesen vásároltak kisebb, helyi márkáktól.

Ezt a tendenciát saját magam is tapasztaltam. Sok-sok kisebb shop nyílt meg a szemem láttára az év vége felé és (előre építgetett közösségük és márkájuk révén) a nyitás után pár nappal már zárták is az üzletet egy rövid időre, mert elfogyott a készletük. Legalább 3-4 ilyen online üzlettel találkoztam, volt ahonnan személyesen is vásároltam, hiszen régi követőként magam is alig vártam már a webshop indulást.

 

Tény, hogy vannak olyan területek, ahol jóval telítettebb már a piac, mint máshol. És tény, hogy nehéz olyan terméket találni és értékesíteni, amit más előtted még nem tett.

De tudod mit?

Nincs másik webshop és nincs másik webshop tulajdonos, aki pont ugyanúgy próbálná meg értékesíteni, az adott árut, mint Te! Nincs olyan, aki ugyanúgy áll hozzá, aki ugyanazt a stratégiát használná, aki ugyanolyan hangnemben kommunikálna az érdeklődőivel, aki pont ugyanolyan brandet építene, mint Te.

 

Tehát, ha eljátszottál már az ötlettel idén és a 2021-es fogadalmaid között van, hogy belevágsz, megpróbálkozol egy saját webshoppal, akkor azt mondom, soha nem volt ennél jobb pillanat az indulásra!

 

Ha szeretnél egy komplett csekklistát a webshop indítás előtti további teendőkről, csak kattints a képre és töltsd le!

 
 
 
 

Ha még nincs ötleted, hogy mit értékesíts, olvasd el ezt és ezt a korábbi blog cikkünket.

Previous
Previous

Milyen oldalakra van szükség egy webshopban?

Next
Next

Webáruház indítás - a kihagyhatatlan 0. lépés