TOP 10 Shopify kérdés és válasz – Minden, amit tudni érdemes

Blog TOP 10 Shopify kerdes es valasz

Az elmúlt években számos kérdés érkezett hozzánk a Shopify webshoprendszerrel kapcsolatosan, amelyeket örömmel válaszoltunk meg, mert azt gondoljuk, így segíthetünk abban, hogy minél több új, szuper webáruház jöjjön létre.

Mivel sokszor hasonló kérdések érkeznek, készítettünk korábban egy összefoglalót a 25 leggyakoribbról, ezekre a választ egy régebbi, de persze még mindig aktuális blogcikkünkben olvashatod.

Ahogy akkor is ígértük, a lista nem ért véget, így most egy újabb hasznos kis gyűjteményt készítettünk Nektek.

Reméljük mindent megtalálsz, amelyre szükséged lehet a Shopify boltod tervezése során, ha mégsem, akkor írj nekünk az info@szitarlaura.hu e-mail címre.

Most pedig nézzük is azt a TOP 10 kérdést, amely az elmúlt időszakban érkezett hozzánk:

1. Lehet saját domain címem, vagy mindenképpen a myshopify.com-os nevet kell használnom?

Talán megtévesztő lehet, hogy minden Shopify bolthoz tartozik egy myshopify.com-os domain is, de ez nem jelenti azt, hogy ezt kell látnia a vásárlóidnak is. Sőt…

A domain beállításoknál megadhatod, hogy a fő domain címedet (amit vásároltál) átirányítod a Shopify boltodra. Így a myshopify.com-os címet rajtad kívül senki sem fogja látni, csak technikai szerepe lesz.

A jó hír, hogy ezt a beállítást már a webshopod élesítése előtt rögzítheted, vagyis amikor a boltod még tesztáruháznak számít. Tudjuk, hogy ez a téma mennyire fontos egy vállalkozó számára, ezért ezzel külön foglalkozunk a WEBBshop – magyar nyelvű, online Shopify tanfolyamban, ott minden lépést megmutatunk egy videóban.

2. Fontosnak gondolom a nyitást megelőző 0. (teaser) kampányt, ezért szeretném értesíteni a boltnyitásról a jövőbeli vásárlóimat.

A nyitásról automatikusan kapnak e-mailt a hírlevél feliratkozók?

Nagyon örülünk, hogy nemcsak mi tartjuk fontosnak ezt a lépést egy webshop megnyitása előtt!

Teljesen egyetértünk azzal a stratégiával, hogy a kommunikációt már a 0. lépésnél érdemes elkezdeni, éppen ezért korábban foglalkoztunk már ezzel a témával picit hosszabban. Szuper lehetőség, amelynek köszönhetően a jövőbeli vásárlóid már a kezdéstől követhetik az eseményeket, apró lépéseket, így amikor megnyitsz, egy fix követőtáborral rendelkezhetsz.

Persze nem kell semmi nagyon bonyolult vagy profi dologgal kezdeni, lehet egy egyszerű de igényes Facebook vagy Instagram oldal. A lényeg, hogy posztolj, mutass képeket, informáld a követőidet!

A social media mellett szuper lehetőség a hírlevél marketing, érdemes az általad választott hírlevélküldő rendszert összekötni a Shopify boltoddal, szerencsére a legtöbbnél ez könnyen megoldható (pld. Mailchimp, Klaviyo, MailerLite). Ha a szinkronizáció megvan, akkor a webshop felületén megadott e-mail címek beszinkronizálódnak a hírlevél küldő platformba, és onnan tudsz majd emailt indítani.

A szinkronizáció viszont nem jelenti azt, hogyha megnyitod a boltodat automatikusan kapnak értesítést a feliratkozók a webshopod státuszának változásáról. Erről neked kell külön e-mailt küldened! Viszont a hírlevélküldő rendszerben kiválaszthatod azokat, akik a Shopify felületen iratkoztak fel, és ennek a kis csoportnak egyidejűleg küldhetsz értesítőt. Vagyis minimális energia befektetéssel, 1 levéllel már nagyon sok embert tudsz értesíteni. Így kapcsolódik össze és működik együtt a webáruház – hírlevél platform.

3. A webáruházam mellett blogot is írok. Ezt vezessem egy külön weboldalon, vagy a Shopify-nál is létre tudok hozni blog aloldalt?

Igen, természetesen a Shopify is alkalmas erre!

Az e-kereskedelemben javasolt a blog indítása és vezetése, mert így állandó, friss tartalmat lehet megosztani a potenciális vásárlókkal, és így forgalmat terel a webáruházba. A Shopify beállításai lehetővé teszik, hogy igényes designnal rendelkező, szépen tagolt (vagyis keresőoptimalizálás szempontból is ideális) blogcikkeket készíts, ezért nem érdemes külön vezetni.

Tipp: készíts olyan tartalmat is amely „örökzöld” (vagyis mindig releváns), mert ez biztosíthatja a megfelelő „felhasználó áramlást” az oldaladra, és a megnövekedett forgalom nagyobb értékesítést jelenthet.

4. Mostanában sokat hallottam a Stripe-ról, mit kell róla tudni, hogyan érint, ha Shopify webáruházam van?

A Stripe egy bankkártyás fizetési megoldás, 2020 őszén vált elérhetővé Magyarországon is.

Rajtuk keresztül történik a fizetés, vagyis hozzájuk érkezik be a pénz első körben, ha valaki bankkártyával fizet a boltodban és a Stripe rendszerrel kötötted össze azt. Ők a befolyt összeget automatikusan továbbítják a számládra, ezért is fontos, hogy megadd a saját számlaszámodat az App-en belül.

A “beszedésért” jutalékot kell fizetni, amelynek pontos díjáról itt olvashatsz. Ez azt jelenti, hogy ennek az összegnek a levonása után érkezik meg a pénz a bankszámládra.

Használatához létre kell hoznod egy Stripe fiókot és telepítened kell a kapcsolódó App-ot, amely szerencsére nagyon egyszerű és gyorsan megvan.

5. Tesztáruházam van, de nem tudok mindent beállítani (pld. fizetés) és bizonyos fizetős App-okat sem tudok telepíteni, mi ilyenkor a teendő?

Tesztáruház esetén még nem te vagy a bolt tulajdonosa, ezért nem tudsz mindent beállítani, telepíteni. Bizonyos beállításokhoz (mint például a fizetés is), vagy App-ek telepítéshez a bolt tulajdonosává kell válnod és elő kell fizetned a Shopify-ra. 
A bolt hivatalos átadását attól tudod kérni, aki a tesztáruházat létrehozta.  Amennyiben a WEBB, kérlek írj nekünk. Előtte érdemes a sablonról egy biztonsági mentést készíteni és a termékeket kiexportálni.

Az átadás után tudsz előfizetni, amelyhez meg kell adnod a bankkártya adatokat, ezután pedig a bolt éles lesz. (Az átadás-előfizetés között senki sem tud hozzáférni a store-hoz.)

Nem szeretnéd még, hogy mások is lássák a webshopot?

Az Admin felületen, az Online Store - Preferences alatt lehet beállítani, hogy jelszóval védett - vagy már elérhető legyen az áruházad. Erről a beállítástól itt találsz egy videót:

 
 

6. Hol tudom bekapcsolni, szerkeszteni a pénztár oldalon található „megjegyzés” részt?

A megjegyzés panelre jellemzően akkor van szükség, ha szeretnéd a vásárlóidat megkérni, hogy külön adjanak meg bizonyos információkat (például adószám, vagy egy termék megszemélyesítése esetén név / egyéb kiegészítés).

A megjegyzés panelt itt tudod bekapcsolni:

Online store / Themes / Customize / Cart page 🡪 Enable cart notes

A megjegyzés szöveget itt tudod megadni / lefordítani:

Online stores / Themes / Actions / Edit languages 🡪 Cart fülön


Az extra adatokat persze nemcsak itt lehet felvinni, vannak különböző App-ek, beállítások, amelyeket javasolni szoktunk, mert hosszú távon – vagy sok adat esetén jobban működhetnek.

Amennyiben olyan terméket árulsz, amelynél felkínálod pld. az egyedi feliratot, színt stb... van egy ingyenes bővítmény nagyon jól működik, érdemes kipróbálnod.

Ha Billingot használsz, az adószám megadására is van egy egyszerű megoldás, ehhez ők készítettek egy leírást, amely alapján be tudod állítani.

7. Mit kell tudni a Shopify Cookies-ról?

A Shopify rengeteg különböző Cookies-t használhat, de boltonként eltérő, hogy melyik töltődik be valójában, mert ez függ a funkcióktól, kiegészítő Appektől is. Ezeket nem lehet egyesével beállítani, azok aktiválódnak, amelyek használata épp szükséges az adott funkcióhoz, analítikához vagy app-hez.

Ezen a linken utána tudsz nézni, hogy milyen Shopify cookies-ok vannak és mennyi ideig tárolódnak.

Szeretnéd ellenőrizni, hogy a te webshopod melyiket cookies-t használja?

Ezen a linken tudod megnézni.

8. Hol tudom az alapinformációkat módosítani?

Sokszor a legegyszerűbb beállítást a legnehezebb megtalálni 😊

Címek

A webshop általános címét (vagyis a vállalkozás címét) a Settings / General részen lehet módosítani.

A szállítási címet a Settings / Locations részen lehet módosítani.

A cím megadásánál arra kell figyelni, hogy a raktárkészlet kezeléséhez is a megfelelő cím legyen beállítva, vagyis ahol a készlet van.

Nevek

A webáruház neve sok esetben nem egyezik meg a myshopify vagy vásárolt domain nevével, viszont bizonyos sablonoknál látható vagy ki van emelve, ezért fordulhat elő, hogy valaki szeretné megváltoztatni.

A Settings / General / Store details résznél tudod a nevet megváltoztatni, és a beállítás után már az új fog szerepelni a sablonon.

9. A termékek alatt megjelenik a "You may also like" felirat. Ezt szeretném megtartani, de hol tudom magyarra cserélni?

Nagyon hasznos kis rész, de a fordítás tényleg trükkös helyen bújt el, a Product Pages részen lehet szerkeszteni. 

A Themes / Customize részen válaszd ki a Product Pages részt és ott menj rá a Product Recommendations-ra, ott van a Heading amit le kell fordítani.

10. Szeretném összekötni a Shopify boltomat a Facebook fiókommal, de valamiért nem sikerül. Mi lehet ennek az oka?

Az összekötésnek vannak feltételei, így először ezeket érdemes ellenőrizni:

  • Üzleti oldal és Facebook Business Manager használata (ami az üzleti oldalhoz és hirdetéskezelőhöz is kapcsolódik)

  • Shopify előfizetés, minimum Basic – vagyis tesztáruház esetén még nem fogod tudni összekapcsolni 

 A bolt nem lehet jelszóval védett – vagyis a termékeknek már elérhetőnek kell lenniük

Reméljük hasznosnak találtad a legújabb gyűjteményünket és talán olyan lehetőségekre is felhívtuk a figyelmedet (pld. hírlevél marketing), amelyre korábban még nem gondoltál. 

Ha úgy látod, ennél sokkal több és összetettebb kérdéseid lennének, esetleg profi szakember segítségét kérnéd a boltod hatékonyságának növelésében, akkor a lenti gombra kattintva jelentkezhetsz ügyfelünknek.

 
 

Még nem a Shopify rendszerrel, hanem általánosságban a Webshop indítással kapcsolatosan lennének kérdéseid?

Sok hasznos információt osztunk meg veled ingyenes, kezdő online tréningünkben.

Kattints a képre, nézd meg akár azonnal, és utána már tudni fogod, hogyan indítsd el webáruházadat.

 
Previous
Previous

Webshop adózási tudnivalók – vendégcikk Kiss Vivien (Enrich Consulting) könyvelőtől

Next
Next

Hírlevél marketing tippek (nem csak) webshoposoknak – Halász Dóra (ML Akadémia) közreműködésével