Hírlevél marketing tippek (nem csak) webshoposoknak – Halász Dóra (ML Akadémia) közreműködésével

Webb blog webshop hirlevel marketing

Egyre gyakrabban, egyre többet hallod mostanában a „hírlevél marketing” kifejezést? 

Úgy érzed, mintha valami nagyon fontos, igazi „must have” marketing elemről lenne szó, amit már mindenki használ (csak esetleg még te nem), amiről mintha lemaradtál volna, annak ellenére, hogy tudod mit jelent a hírlevél?

Mert mi is a hírlevél? 

Egy tájékoztató kis e-mail, legtöbbször spam, amelyben biztosan valamilyen nyereményjátékra, promócióra, vásárlásra akarnak rávenni... ezt jelenti? 

Vagy talán mégsem? Biztosan valami többet kell ennél tudnia, ha ennyire fontossá kezd válni az online marketingben...

Bizony, a hírlevél már régen nem ezt jelenti. Sokkal inkább releváns, személyre szabott, információt. Ezért is tekintjük egyre fontosabb, különálló lehetőségnek, amely saját stratégiát igényel! Nagy lehetőségek rejlenek benne, érdemes alaposan megismerkedned ezzel a témával!

Tipp: Egy vállalkozó társunk, Halász Dóri (ML Akadémia) szakértő ebben a témában, kattints a  blogjára és olvasd el a cikkeit, nagyon sok hasznos dolgot fogsz megtudni belőlük!

Mit is jelent a hírlevél 2022-ben?

Ahogy korábban is írtuk, manapság a hírlevél rendszeres, érdekes és értékes tartalmat jelent, amelyet közvetlenül és célzottan megoszthatsz feliratkozóiddal! 

Egy csatorna, ahol nem vagy „ráutalva” a közösségi médiára, hanem nálad vannak az adataik, és „személyesen” tudod őket megszólítani, célzottan tudsz velük megosztani releváns információkat! 

A jó minőségű tartalomnak köszönhetően pedig nem a spam mappában landol a leveled, hanem elolvassák, megismernek téged és a vállalkozásodat, és így nagyobb valószínűséggel válnak később vásárlóiddá.

De miért is fontos, hogy még ezt az eszközt is bevesd, mikor már így is annyi mindent használsz?

Mert az e-kereskedelemben bizonyos szempontból korlátozottabbak a lehetőségek, különösen a kapcsolatépítés / személyes megszólítás területén. A korlátozott lehetőségek ellenére sok vásárló, ügyfél igényelné a közvetlenséget, ez pedig a hírlevéllel könnyen megoldható.

Gondolj bele hányszor ellenőrzöd az e-mailjeidet egy nap... mások is hasonlóan tesznek, és ha olyan tartalmat kapnak, amely számukra érdekes, amelyet szívesen „fogyasztanak”, annak mindig örülnek!

Természetesen továbbra is valljuk, hogy a kevesebb több!

Akkor érdemes belekezdeni, ha tudod mit szeretnél! Vagyis, ha stratégia alapján használod ezt a (és persze a többi) marketing eszközt. Ha még bizonytalan vagy, szeretnéd pontosan megérteni a működését, érdemes lehet egy profi segítségét kérned. Azért is lehet hasznos, ha tanácsot kérsz, mert 2022-ben sok profi, automatizált rendszer elérhető, így érdemes alaposan tájékozódnod mielőtt valamelyik mellett döntesz. hogy nehéz választani.

Mit is jelent az automatizált hírlevél küldő rendszer és miért érdemes használni?

Az elején talán nehéz lehet megérteni, miért is van szükség egy rendszerre, mikor csak e-mailt szeretnél küldeni. A profi, stratégiára épülő hírlevél marketing viszont már nemcsak egy (vagy néhány) e-mailről szól, hanem sokkal inkább többlépcsős, különböző beálltások alapján változó e-mail sorozatot, amit egy automatizálható rendszerrel könnyű működtetni. 

Az alábbi feladatok könnyen beállíthatóak és kivitelezhetőek a használatával:

  • Strukturáltan tudod gyűjteni a feliratkozókat, 

  • Automatizáltan, célzottan leveleket küldeni. 

  • Kiválaszthatod mikor és melyik feliratkozók kapják meg a leveledet (pld. szűrhetsz lakhely alapján, ha van fizikai üzleted is) 

  • A vállalkozásod arculatához igazíthatod a levelet (pld. jelenjen meg a logod).

Apróságnak tűnik a sok beállítási lehetőség, de minden egyes beállítással személyre szabottabb levelet küldhetsz, ez pedig konverzióhoz vezethet.

Változó (jellemzően kampánytól függő), hogy számodra mit is jelent a konverzió (pld. vásárlás, cikk elolvasása, jelentkezés a Facebook csoportba stb...), a lényeg, hogy tudod alakítani milyen témában, hogyan szólítod meg a bizonyos szempontok szerint kiválasztott feliratkozóidat.

A rendszerek további előnye, hogy a kiküldés után szuper elemzéseket nézhetsz arról, mi történt a leveleddel. Hányan nyitották meg, mire kattintottak és vajon hányan iratkoztak le a hírlevélre, mert már nem akarnak több levelet kapni tőled (igen, ilyen is előfordulhat, nem kell emiatt kétségbe esni).

Az elemzéseknek köszönhetően pedig a következő leveledet már úgy tudod beállítani, hogy még hatékonyabb legyen, vagyis többen nyissák meg és kattintsanak arra a linkre / gombra, amire szeretnéd.

Mit kell ahhoz tenned, hogy sikeres legyél a hírlevél küldésben?

Nagyon nehéz lenne pár mondatban összefoglalni, mégis vannak olyan „általános” szabályok, amelyeket, ha betartasz, már tettél egy lépést a sikerért (vagyis konverzióért):

  • Tedd egyértelműen láthatóvá, hol lehet feliratkozni! 

    A legtöbb Shopify sablonba ez már szuperül be van építve és egy App segítségével a legtöbb hírlevélküldő rendszer össze is köthető a boltoddal.

  • Rendszeresen küldj e-mailt!

    Legyen egy stratégiád, amely alapján írsz a feliratkozóidnak.

  • Figyelj, hogy az e-mailek legyenek személyre szabottak! 

    Ez alatt értem a designt (illeszkedjen a márkádhoz), megszólítást (ha lehet állítsd be, hogy a keresztnév megjelenjen) és a nyelvezetet (célcsoportodnak megfelelően írj).

  • Mindig csekkold a mobilnézetet, a legtöbben ott olvassák az emaileket!

    Szerintem érdemes küldened magadnak egy teszt e-mailt mielőtt kimegy élesben.

  • Mindig ellenőrizd a linkeket!

    Ezzel visszautalok az előző pontra, ahol a teszt e-mailt javasoltam.

  • Mindig adj lehetőséget a leiratkozásra, és tervezd meg jól a leiratkozási oldalt!😊

    Itt találsz néhány tippet, mit is jelent ez.

  • Találd ki jól az e-mailed tárgyát! 

    Legyen érdekes, frappáns, de ne félrevezető! Illetve arra is figyelj, hogy bizonyos kifejezéseket az okos rendszerek már spam-nek érzékelnek, így érdemes kihagyni a nagybetűvel írt „TIÉD LESZ A FŐDÍJ” és ehhez hasonló mondatokat.

Hogyan is működnek ezek az automatizált rendszerek a Shopify webshopban?

Jó hír, hogy a legtöbb hírlevélküldő rendszer (Mailchimp, Klaviyo, MailerLite stb...) egy App segítségével könnyen és egyszerűen összeköthető a Shopify webáruházzal, de ha szeretnéd a saját rendszerüket (Shopify Email) is használhatod. Erről egy videót is készítettünk, ha van kedved kattints ide és nézd meg.

A beállítás és összekötés tényleg csak pár lépés, és utána máris működik minden, vagyis az Shopify webshopodban feliratkozók adatai mennek be a kiválasztott hírlevélküldő rendszerbe és szépen épül a listád, amely alapján hasznos tartalmakat oszthatsz meg a feliratkozókkal.

A rendszerek kiválasztását nagyon sok szempont, cél és persze egyéni ízlés is befolyásolja, változó, hogy ki melyiket használja. Érdemes azt a pár kiemelt szempontot figyelembe venni, amit korábban írtunk, és ha a rendszer azoknak megfelel, nagyot nem hibázhatsz.

Természetesen mi is teszteltünk már néhány rendszert, a WEBBshop magyar nyelvű, online Shopify tanfolyamunkban pld. a Klaviyo és Shopify Email rendszereket mutatjuk be alaposabban, videós segédlettel. 

Ha úgy gondolod, hogy számodra a MailerLite rendszer lesz a befutó, akkor mindenképpen olvasd el ezt a cikket, itt minden fontos információt megtalálsz az összekötésről, amely percek alatt megvan.


Reméljük cikkünkkel meghoztuk a kedvedet ehhez a marketing eszközhöz! Ha szeretnél még többet megtudni, vagy jobban megismerni szakértőnket, akkor szeretném a figyelmedbe ajánlani a WEBB podcast adását, ahol Halász Dórával erről a témáról (is) beszélgetünk.

 
 

Webshop indítás előtt állsz és sok kérdés merült fel benned?

Ingyenes, kezdő online tréningünkben megtalálhatod rájuk a választ.

Kattints a képre, nézd meg akár azonnal, és utána már tudni fogod, hogyan indítsd el webáruházadat.

 
Previous
Previous

TOP 10 Shopify kérdés és válasz – Minden, amit tudni érdemes

Next
Next

Legfontosabb Shopify webshop mérőszámok- így lehetsz még hatékonyabb