Legfontosabb Shopify webshop mérőszámok- így lehetsz még hatékonyabb

Tudjuk, hogy az adatok szerepe ma már megkérdőjelezhetetlen az üzleti életben, az online térben, vagyis az e-kereskedelem esetében is. Nem elég tudni, hogy nőtt vagy csökkent a webshop bevétele, értenünk kell azt is hogy MIÉRT. Válasz nélküli „MIÉRT-ek” esetén nem fogunk tudni megfelelő üzleti döntéseket hozni és így hosszú távon profitabilisak maradni.

Persze amikor elindítjuk a webáruházunkat, nem az adatokon gondolkozunk, jellemzően arra helyezzük a fókuszt, hogy szép és vásárlóbarát legyen az oldal, elérhetőek legyenek a termékek, megfelelő legyen a marketing, és így gyorsan megismerjenek minket a vásárlóink. 

Aztán eltelik egy kis idő, megnyugszunk, hogy a bolt sikeresen elindult, örülünk az első rendeléseknek, megoldjuk a felmerülő kihívásokat és közben folyamatosan figyeljük az eladásokat.

De vajon elég, ha csak a napi / heti / havi értékesítési adatokat nézzük át?

Vannak még egyéb mutatószámok is, amelyekre érdemes odafigyelni? 

Igen, teljes bizonyossággal állíthatjuk, hogy számos egyéb mérőszám ismerete is szükséges ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek legyünk, ezért is foglalkozunk ezzel kiemelten a  WEBBshop magyar nyelvű, online Shopify tanfolyamban.  

Persze tudjuk, hogy az adatok elemzése jellemzően nem a webshop tulajdonosok kedvenc feladata, de a Shopify (vitatlanul) felhasználóbarát felülete segít abban, hogy a mutatók gyorsan és könnyen áttekinthetőek legyenek, vagyis nem kell hosszú órákat egy táblázat előtt tölteni.

Reméljük ezzel a kis bevezetővel meghoztuk a kedvedet legújabb cikkünkhöz és érdeklődve olvasol tovább.

Megmutatjuk a legfontosabb mérőszámokat, hogy áttekintésükkel teljes mértékben kiaknázhasd a webáruházadban rejlő lehetőségeket. 

Vegyük is akkor végig mit láthatsz a Shopify Analitikában és milyen kérdésekre kaphatsz választ:

(Az Analytics részt az Admin / Analytics / Dashboard részen találod.)

  • Total sales – Értékesítés

Itt tudod megnézni a webáruházad teljes bevételét, levonva az olyan költségeket, mint szállítás és adók. Az értékesítést általad választott időszakokra bontva, akár korábbiakkal összehasonlítva is megvizsgálhatod. 

Vajon nagyobb forgalmat sikerült elérni egy promóció alatt? 

Vannak kiemelt időszakok a boltom számára, amikor többen vásárolnak? 

  • Online store session – Látogatók száma

Érdemes lehet végigtekinteni, hogyan alakult a boltod látogatóinak száma, majd megvizsgálni a látogatók száma és bevétel közötti kapcsolatot. 

Vajon találsz bármilyen kiugró adatot amikor többen nézték meg a webshopodat? 

Ha új termék / szolgáltatás jelent meg a kínálatodban vagy marketing kampányt indítottál, látható jelentős változás a látogatók számában? Ha igen, akkor egy ilyen aktivitás mennyivel növelte meg az érdeklődést a korábbi időszakokhoz képest?

  • Returning customer rate – Visszatérő vásárlók száma

Már írtunk korábban a fogyasztói lojalitásról, hogy miért is tartjuk fontosnak. Éppen ezért érdemes megnézned, hogy mennyi visszatérő vásárlód van, hiszen az ő érdeklődésüket annyira felkeltetted, hogy többször is „betértek” a boltodba.

Amikor magas a visszatérő látogatók száma, látsz jelentős változást a bevételen? Próbáltál már „hűségpromóciót”, eredményes volt?

Amennyiben egy kampányoddal új célcsoportot szerettél volna megszólítani, nőtt az „első látogatók” száma? Ha igen, akkor jól céloztad őket.

  • Online store conversion rate - Konverziós érték

Emlékszel még mit is jelent a konverzió? 

Amikor az oldal látogatója teljesíti azt a célt, amit elvárnak tőle, webshop esetén például, hogy vásároljon.

Itt a mutatószámot tekintve általánosságban elmondhatjuk, ha 1 körüli értéket látsz, akkor a webshopod „rendben van”, de ha az érték 1 alatti, akkor még sok javítanivaló van. Ha a Te boltodra az utóbbi igaz, semmiképpen se keseredj el, nagyon sok tippel segítettünk már, hogyan tudod ezt a konverziós rátát javítani.

  • Average order value – Átlagos kosárérték

Megtudhatod, hogy a vevőid átlagosan mennyit is költenek a boltodban. Ez azért lehet hasznos, mert segíthet milyen terméket / szolgáltatást vezess be a jövőben, vagy milyen promóciót válassz, ami működhet náluk. 

Amennyiben a vásárlóid nem ár érzékenyek és magas a kosárérték, lehet sokkal nagyobb hatékonysága lehet egy olyan promóciónak, amikor nem árat csökkentesz, hanem ajándék terméket / szolgáltatást adsz a vásárlás mellé.

  • Total orders – Összes rendelés

Az értékesítés mutatja, hogy mikor volt a legnagyobb bevételed, ez a mutató viszont abban segít, hogy lásd, hány rendelés (csomag) kellett ennek eléréséhez. Miért is lehet ez hasznos számodra? 

Meg tudod becsülni a várható csomagszámokat, felmerülő szállítási díjat és ellenőrizni tudod a kapacitást. Biztosan lesz elég terméked például a karácsonyi időszakban?

  • Ha mindez nem lenne elég, és szeretnéd még jobban érteni mit is szeretnek a vásárlóid, akkor a „Top landing pages by sessions” mérőszámra hívnánk még fel a figyelmedet.

Itt meg tudod nézni, hogy a boltod melyik oldalán volt a legtöbb látogató. 

Vajon ez alapján kiderül melyik volt a legnépszerűbb terméked? 

Talán igen, de nem feltétlenül. Ellenőrizd, hogy a legnépszerűbb oldal – legnépszerűbb termék vajon ugyanaz? Ha nem, érdemes átgondolni, mi lehet ennek az oka.


Ezenkívül persze még számos mutatószám elérhető ezen a felületen, és részletes riportokat is lehívhatsz a Reports részen. Mi azt javasoljuk, először ismerkedj azokkal, amiket összegyűjtöttünk és nézegesd őket rendszeresen. Kiindulásnak tökéletes, az apróbb sikerek meghozzák majd a kedvedet a többi elemzéshez is 😊

Tipp: Ha nem „helyi” célcsoportod van, vagyis a nemzetközi piacot céloztad meg, akkor számodra a „Live view” lehetőség is fontos lehet, mert itt láthatod, milyen országokból keresték meg az oldaladat. 

Reméljük hasznosnak találtad a kis összefoglalónkat és találtál néhány kiaknázatlan lehetőséget az adatok áttekintése során.


Ha mégis úgy látod, hogy profi szakember segítségét kérnéd a boltod hatékonyságának növelésében, akkor szívesen segítünk, a lenti gombra kattintva jelentkezhetsz ügyfelünknek.

 
 

Most tervezed elindítani a webáruházadat de úgy érzed szükséged lenne még néhány információra mielőtt belevágsz?

Akkor neked ajánljuk ingyenes kezdő online tréningünket, ahol mindent megtudhatsz a webshop indításról!

Kattints a képre és nézd meg akár azonnal!

 
Previous
Previous

Hírlevél marketing tippek (nem csak) webshoposoknak – Halász Dóra (ML Akadémia) közreműködésével

Next
Next

2021-es magyar Shopify webshopok – WEBBshop tanfolyamos hallgatók és ügyfeleink