Konverzió növelése a webshopodban - 5+1 tipp amivel sikerülhet
Már eltelt az év első fele, és bármennyire sokat dolgoztál, elképzelhető, hogy a webshopod céljai nem úgy alakulnak ahogy szeretnéd. Mit teszel ilyenkor?
Reméljük, hogy nem elkeseredsz (vagy csak egy nagyon rövid időre) és gondolkozol azon, hogy abbahagyod ezt az egészet!
Abban bízunk, hogy hozzánk hasonlóan (igen, mi is voltunk már ilyen helyzetben) veszel egy nagy levegőt és nekiállsz újra tervezni! Az elmúlt 1-1,5 évben már biztosan rutint szereztél benne, így semmi nem állíthat meg abban, hogy az év 2. felére új célokat tűzz ki és hozzájuk kapcsolódva új stratégiát.
Szeretnénk ebben segíteni Neked, tudjuk milyen jól jön ilyenkor néhány javaslat, ötlet, ami támpontot adhat.
5+1 tippet gyűjtöttünk össze, amelyekkel növelheted a konverziót és elérheted a kitűzött célokat!
1. CÉLCSOPORT FELÜLVIZSGÁLATA
Mikor elindítottad a boltodat és kiválasztottad a termékeket, volt a fejedben egy kép, kik is lesznek a vásárlóid. Most nézd meg az adatokat, vásárlói visszajelzéseket.
A fejedben lévő vásárló és a valódi megegyezik?
Ha igen, akkor szuper! Nincs más dolgod, mint tovább figyelni őket és megfelelő, célcsoportra szabott termékeket, tartalmakat kínálni.
Ha eltérést látsz, akkor itt az ideje, hogy újra átgondold ki is a célcsoportod, kit szeretnél elérni és így alakítsd ki a termékportfóliót, tartalmat, kommunikációt. Gondold végig, hogy jó helyen szólítod meg őket, biztosan nekik való a termék és üzenet, amit közvetítesz.
2. ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNÁK
A termékeid különböző csatornákon keresztül értékesíthetők, most már annyi lehetőség van, hogy igazából csak rajtad múlik mit állítasz be.
Egyre elterjedtebb a közösségi platformokon történő értékesítés, vagyis a fiókok összekötése a webshopoddal. Könnyen és gyorsan összekapcsolható egy Facebook vagy Instagram fiók a Shopify-al, így a vásárlás a követőid számára még egyszerűbbé válhat.
A közösségi oldaladon a vásárló a gyönyörű képeknek és különböző szövegeknek köszönhetően megismeri a márkát, termékeket, és egy kattintással máris a webshopban találhatja magát. Nem kell sok helyre kattintatni, nem téríti el semmi, „csak” vásárolnia kell és kész.
Szuper lehetőség, mindenképpen ellenőrizd, hogy ezt a lehetőséget sem hagytad ki korábban a beállításoknál!
3. KÜLÖNLEGES, SZEMÉLYRE SZABOTT ÉRTÉKESÍTÉSI AJÁNLAT
Nem szeretném most felsorolni, az ár akció, mennyiségi akció és egyéb lehetőségeket, mert ezeket szerintem ismered és nem is biztos, hogy hosszú távon sikerhez vezetnek.
Sokkal inkább javasoljuk a különleges, személyre szabott értékesítési ajánlatokat. Kapcsolj a termékhez egy kiegészítő szolgáltatást, ingyenes szállítást, egyéni üzenetet vagy kupont.
Fontos, hogy egy különleges ajánlattal ne csak az új vásárlóidat akard elérni, ösztönözd a korábbi vásárlóidat is újravásárlásra. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindig „új” vásárlókat akarnak, de ők jellemzően többe kerülnek, mint a korábbiak megtartása. Törekedni kell arra, hogy a régi vevők újra vásároljanak tőlünk, elégedettek legyenek velünk. Segíthet egy személyre szabott „törzsvásárlói” ajánlat, köszönő levél, vagy terméktípustól függően egy különleges előfizetési lehetőség. Bármilyen figyelmesség, ami arra utal, hogy értékeljük lojalitásukat.
Arról nem is beszélve, hogy a lojális vásárlók tudják vinni a vállalkozásunk / termékünk jó hírét, a pozitív „szájreklám (vagy ajánlás)” pedig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz.
4. HÍRLEVÉL
Hogy állsz a hírlevél beállításokkal? Egy korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy azt tapasztaljuk, valamiért nincs fókuszban ez az eszköz, pedig sok lehetőséget tartogat.
Nézzünk néhány példát:
Üdvözlő e-mail: a feliratkozás után rögtön meglepheted a potenciális vásárlódat egy kis meglepetéssel, mint például 1. vásárláshoz kötött ajándék vagy ingyenes szállítás.
Rendszeres e-mail: amennyiben nem ez az első leveled, küldhetsz linkkel ellátott termékajánlót, vásárlói véleményeket vagy felhívhatod a figyelmüket egy új blogcikkre, ami szintén vásárlásra ösztönözheti őket.
„Elhagyott kosár” emlékeztető e-mail: be tudod állítani, hogy azok a vásárlók, akik végül vásárlás nélkül távoztak, kapjanak figyelmeztetést arról, hogy kosaruk tele termékkel várja őket. Sokszor előfordul, hogy egy vásárlás meghiúsul, mert elkattint a látogató, aztán elfelejti az oldalt vagy véletlenül bezárja. Így könnyen és finom módon lehet emlékeztetni.
Rendelés utáni köszönő e-mail: a vásárlás után küldhetsz egy levelet, amelyben megköszönöd a vásárlását, és a levél tartalmazhat egy kupont a következő vásárlásra vonatkozóan.
Tipp: Ha van kedved és lehetőséged, akkor egy köszönőkártyát vagy ajándékot a csomagban is elrejthetsz, az ilyen „fizikailag megfogható” meglepetésnek még jobban örülnek a vásárlók.
5. BLOG
Ugye tudod, hogy nem kell külön weboldal ahhoz, hogy írjál blogot?
A Shopify-ban létre tudsz hozni külön blog oldalt, így a látogatók jobban megismerhetik a márkát, terméket anélkül, hogy másik weboldalra navigálnád őket.
Ez a lehetőség SEO szempontból is szuper, így kár lenne kihagyni.
Ezenkívül, ha kapcsolatban állsz más vállalkozókkal, ők könnyen linkelhetik a blogcikkedet az oldalukon (és persze fordítva, te az övéket), így nemcsak termékajánlókkal tudsz máshol megjelenni, hanem egyéb tartalmakkal is, amely talán egy kicsit kevésbé direkt (és jobban értékelt) módja a reklámnak.
+ 1 MEGFELELŐ MINŐSÉGŰ ÉS FELHASZNÁLÓBARÁT TARTALOM
Bármennyire is illeszkedik egy termék a célcsoporthoz és bármennyire is szuper az összes blogcikk, nem lesz elég, ha a kinézet / design nem minőségi és felhasználóbarát.
A jól konvertáló termékoldalak titkairól részletesen írtunk egy korábbi blogcikkben, így ha nem vagy biztos abban, hogy a te webshopod minden kritériumnak megfelel, ellenőrizd ezt a listát is.
Reméljük, hogy ötleteinkkel, tippjeinkkel segítettünk abban, hogy lelkesen vágja bele az újratervezésbe és így a 2. félévben teljesüljenek a kitűzött céljaid! Drukkolunk neked!
Szeretnéd megtudni, hogy mire érdemes még figyelned egy Shopify webáruház készítése során?
Neked ajánljuk ingyenes kezdő online tréningünket!
Kattints az alábbi képre és nézd meg akár azonnal!