A VIRÁGOS LÁNY webshop története

Webb blog webshop a viragos lany tortenete

WEBBshop - online tanfolyamosainkkal készített interjúk egy következő részét olvashatjátok alább. Tarts velünk a beszélgetésre Annával és nyerj bepillantást a kulisszák mögé, hogy lásd, mások hogyan oldják meg a kezdeti nehézségeket és egyengetik vállalkozásuk útját folyamatosan. Hogy tudd, hogy ha tényleg szeretnéd, csak az első lépést kell megtenned. Aztán szép sorban a többit :)

Szia Anna! Elmeséled kérlek pár mondatban, hogy mit takar A Virágos Lány? Mivel foglalkozol pontosan és miért ezzel? 

Szia Laura! Köszönöm a felkérésed, és örülök, hogy alkalmunk van beszélgetni. 

Szinte biztos vagyok benn, hogy első hallásra a Virágos Lány névről sok mindenkinek a csodaszép rózsacsokrok, a bazsarózsák, a tulipánok, vagy bármilyen közismert élővirág, vagy annak kompozíciója jutna, vagy épp jutott már eszébe. Azonban a virágoknak én egy kicsit más formája felé vettem az irányt. A szárazvirágok egy időben már régen is divatosak voltak. Több olyan virágos vállalkozóval beszélgettem mostanság, aki azt mondta nekem, hogy „Képzeld el Anna, mi régen sokat foglalkoztunk szárazvirágokkal. Ez most újra divatba jött? 

És igen.. Úgy látom, és láttam a vállalkozásom indításakor, hogy újra egyre többen keresik, és kedvelik a szárazvirágokat. Elsősorban a tartósságuk miatt. Ez az a tulajdonság, ami engem is magával ragadott. Főként csokrokat, és lakásdekorációs kiegészítőket készítek. Gondolok itt a kopogtatókra, asztali- és falidíszekre, virágdobozokra. Emellett pedig az esküvői dekoráció vonalán is mozgok. Hiszen csodás menyasszonyi és koszorúslány csokrokat, főasztaldíszeket, hajdíszeket, vőlegény és tanúkitűzőket is készítek, nem kis örömömre. 

Melyikek a Te kedvenc termékeid és mit szeretnek a vásárlóid a legjobban?

Könnyebb. ha azzal kezdem, hogy mi a vásárlóim kedvence. Nagyon szoros a verseny a csokrok, és a szárazvirágos koszorúk/karikák között. De ha mindenképp választanom kellene egyet, akkor a csokrok. Minden szezonnak megvan az aktuális kollekciója, így könnyű akár őszi, akár karácsonyi, akár nyári hangulatot varázsolni az otthonunkba, vagy a munkahelyünkre. (mert valljuk be, ott majdnem több időt töltünk, mint otthon. Miért ne lehetne az is hangulatos?! Persze, tudom, csak ha a lehetőségeink engedik.).

 És ne menjünk el a másik ok mellett sem, amiért a csokorra voksoltunk, mert az ajándékozáshoz nagyon sokan a csokrokat választják. Legyen szó születésnapról, névnapról, évfordulóról, bármilyen baráti üdvözletről, vagy éppen bocsánatkérésről. Sok meglepetés csokrot is küldtem már a futáron keresztül, és millió szívmelengető üzenetet kaptam utánuk. 


Hogy mik az én kedvenceim? Erre talán még nehezebb válaszolni, hiszen olyan sokrétű a munkám. Azt hiszem a csokrok itt is elviszik a prímet, hiszen mégiscsak azok a fő termékek. Viszont mellette a „pepecselős” termékek is roppant közel állnak a szívemhez. Beszélhetünk itt a hajdíszekről, a kitűzőkről, vagy a részletesen kidolgozott szárazvirágos koszorúkról. Amiket nem rutinszerűen csinálok, hanem minden egyes aprólékos részletét megtervezve, időigényes munkával készítek el. Tudod erre szokták sokan azt mondani, hogy „Na, ehhez aztán pihent agyúnak kell lenni. Én ezt biztos nem tudnám.” 😊

 
 
 
 

Hogyan és mikor kezdtél virágokkal foglalkozni?

2020. márciusában, amikor először megérkezett a vírushelyzet, akkor született meg a Virágos Lány. Előtte is készítettem már ehhez hasonló dekorációs kiegészítőket, de akkor még nem választottam külön a másik vállalkozásomtól. Ugyanis akkor elsősorban még csak grafikai tervezéssel foglalkoztam, főként az esküvőkre, és a kisvállalkozásokra fókuszálva. Az esküvői részhez tartoztak a meghívók, a nagy napra készült menü- és ültetőkártyák, ültetésirendek, és mindenféle papírdekoráció, amit a pár megálmodott maguknak. A kisvállalkozásoknak pedig főként logókat, névjegykártyákat, szórólapokat és azokat a termékeket készítettük el közös munkával, ami segítette az ő munkájukat. Itt visszakanyarodva, amikor még nem tudtuk mivel is állunk szemben a vírus helyzetben, szinte minden esküvői munkám törlődött, vagy épp függőbe került. Teljesen érthető okokból. Hiszen például miért is menne nyomtatásra a meghívó grafikai anyaga, ha azt sem tudjuk még, hogy megtarthatják e az esküvőt?!

Akkor jött a nagy kérdés: Akkor most hogyan tovább? Így vágtam bele a második szerelem projektembe.


Dolgoztál valahol, mielőtt belevágtál a vállalkozásodba? Hogy élted meg a kezdeti időszakot?
Igen. Tulajdonképpen a kreatív szakma teljes ellentétjéből jöttem, ugyanis könyvelőként dolgoztam előtte. Szerettem azt a fajta munkát is, viszont tudtam, hogy ott nem sokra megyek a nagyratörő kreativitásommal. A kezdeti akadályokat utólag nézve könnyedén vettem. Persze az idő sok minden megszépít, és ehhez mérhetetlen nagy akarat és kitartás kellett. És valljuk be azt is, hogy a szeretteimnek is sokat köszönhetek, mert ők mindenben támogattak, és bíztattak, annak ellenére is, hogy voltak páran, akik nem hittek bennem 😊

 
 
 
 

Volt stratégiád az elején? Hogyan jutott el a vásárlókhoz A Virágos Lány híre?

Konkrét stratégiám nem volt. A mostani fejemmel azt gondolom, hogy bátor, de iszonyatosan zöldfülű voltam ilyen téren. Apró léptekkel haladtam előre, töltöttem fel a képeimet az Instagramra, és figyeltem, hogy mi az, ami tetszik az embereknek, és mi az, ami kevésbé. Aztán szépen lassan kialakult a saját stílusom, amikor már bátrabban kacsintgattam a hirdetések felé, így jelezve a világnak, hogy „Gyertek, legyetek Ti is a közösségem tagjai”.
A mai tudásommal már másképp csinálnám. Egy előre kigondolt stratégiával indulnék, amit tuti, hogy egy piackutatás előzne meg. De hogy is tanultam volna meg ezt, ha nem a saját „káromon” ?! 😊

 
 
 
 

Mikor és miért döntöttél úgy, hogy most már jól jönne egy webshop?

Körülbelül két hónapra rá, hogy elindult az Instagram oldala a Virágos Lánynak. Emlékszem, az első Anyák napi hajtás után fogalmazódott meg bennem. Meglepődtem, hogy már akkor többen tőlem szerezték be az anyukájuknak, nagymamájuknak az ajándékot. Nagyon szerettem üzenetben kommunikálni az újdonsült vásárlóimmal, de be kell valljam, hogy roppant időigényes volt.  Én nem szeretek 1 mondatos válaszokat visszaküldeni a mai napig sem, ha valaki megkeres egy kérdéssel, vagy rendeléssel kapcsolatban. Pedig sokkal több időm megmaradna, de valahogy az nem én lennék. Fontos a jó kommunikáció. Tehát mindenképp kellett egy opció, ahol létrejöhet a vásárlás pár kattintással. Meg amúgy is, azért, ha van egy webshopja az embernek, az már egy újabb szint. 

Mindenképp egyedül akartad felépíteni a webáruházad?

Igen. A webshop első kinézete merőben más volt, mint a mostani, amit a tanfolyamod segítségével készítettem. Kezdetleges volt, kevésbé trendi, és szép külsővel. Viszont a célnak tökéletesen megfelelt. Én feltudtam tenni a termékeket, a vásárlóim pedig megtudták vásárolni őket, anélkül, hogy üzenetben kellett volna írniuk azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének. De ahogy fejlődtem, egyre jobban kezdett zavarni, hogy a kis „boltom” nem úgy néz ki, mint amilyenre igazán vágyom. Ezután találtam Rád. Az első webshop elkészítése is sok időbe telt, (ez még az előbb említett 1.felület volt) viszont tudtam, hogy a másodikat is én szeretném elkészíteni, kézben tartani, és átlátni az egészet. Tehát a tanfolyamod olyan, mintha nekem találtad volna ki. Emlékszem amikor rád találtam, és azt mondtam, hogy „Wáó, na én pont ezt kerestem.”

 
 
 
 


Hezitáltál esetleg a WEBBshop online tanfolyam megvásárlása előtt? Ha igen, miért?

Ha hezitáltam is, akkor az inkább amiatt volt, mert egy picit saját magamban voltam bizonytalan, hogy biztos megtudom e ezt csinálni egyedül is olyanra, amilyenre szeretném.

Hogyan változott a vállalkozásod a webshop nyitása óta? Milyen számodra fontos eredményeket, sikereket értél el?

Egyszerűbb és átláthatóbb lett. Megint csak oda tudok visszanyúlni, hogy az előző webshop felületéhez képest, a jelenlegi Shopify-os mennyivel másabb. Hogy csak egy két fontos dolgot említsek az automatikus számlázás, a GLS címkék generálása, vagy a szép sablonok, amik közül választani tudok. Tudom, ezek egyszerű, és már szinte alap folyamatok, de mind imádom, mert borzasztó sok időt elvettek előtte. Ja igen, és ne felejtsük el a Shopify applikációt. Telefonról pár perc alatt bármit megtudok nézni, vagy intézni. Ez a rohanó hétköznapokban, amikor nem vagyok a laptopom közelében nagy előnyt jelent. A legnagyobb eredmény, hogy az időt, amit ezekkel megspórolok, azt a rendelések készítésébe tudom fektetni.

Követem a munkád, így látom, hogy mennyire szívből vezeted a vállalkozásod és készíted a termékeket. Honnan inspirálódsz, veszed az új ötleteket?

Örülök, hogy így látod, és annak is, hogy átjön az üzenet, hogy a munkám, a hobbim, és a szenvedélyem is egyben. És ahhoz, hogy ez így is maradjon valóban fontos az inspirálódás, mert a monotonitásba, és a munka folyamatos hajtásába könnyen bele lehet bukni, vagy épp kiégni. A hétköznapokon általában külföldi szakmabeliektől inspirálódom. Ők előbbre járnak mint mi itthon. Akár árukészlet, akár ötletek terén. Mellette pedig ne felejtsük el a Pinterestet sem. De azt szigorúan csak a szabadidőmben, mert ha belépek, onnantól fogva fél órára minimum magába szippant. De nyugtass meg, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki így jár ugye?! 😊 

Ezeken kívül sportolás és kirándulás közben jönnek még a legjobb ötletek. Amikor nem agyalok, csak hagyom, hogy jöjjenek a gondolatok. Ezeket felszoktam írni, hogy később csak ránézhessek, és kezdhessem a megvalósításukat. Az inspirálódáshoz meg kell említenem egy nem rég kialakult kis csapatot is, ahol mi vállalkozók időközönként összeülünk, és átbeszéljük egymás gondjait, bajait, örömeit, és ötleteit, mindenféle jó programokkal összekötve. Egy-egy ilyen hétvége után mindig feltöltődve érek haza, és kezdem újra a hétköznapokat. 

Mik a jövőbeli terveid?

Sziporkázom a jövőbeli tervek terén, mert tudom, hogy még sok mindent ki tudok hozni a Virágos Lányból. A publikusak közé tartozik például, hogy szeretnék workshopokat tartani, és találkozni a vásárlóimmal, és azzal a szuper közösséggel, ami kialakult az oldalamon. Szeretném, ha együtt alkotnánk, és megmutathatnám nekik, hogy én miért is szeretem annyira a szárazvirágokat. A többi nagy tervről is befogok számolni, amikor már átléptem a megvalósítás küszöbét. Addig pedig csendben dolgozom rajtuk. 😊

- Képek: A Virágos Lány -

Previous
Previous

Shopify értékesítési csatornák - Milyen előnyöd származhat belőle?

Next
Next

Konverzió növelése a webshopodban - 5+1 tipp amivel sikerülhet