EP32 - (Online) marketing közösségi média nélkül?

20 ALTERNATÍV ÖTLET a social media helyett

A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.

Te mit tennél, ha az egyik, eddig használt marketing eszközöd kiesne valamiért a játékból? Ha pl. megszűnne az adott felület és nem használhatnád tovább? Milyen alternatív stratégiát választanál? Hogyan terelnél forgalmat az oldaladra, honnan szereznél érdeklődőket az ajánlataidhoz? A 2 hónapos közösségi média mentes tesztünket tovább gondolva, arra buzdítunk, hogy légy egy kicsit kreatív és gondolkodj velünk a dobozon kívül! Ötletelj egy kicsit és cserébe mi is mutatunk 20 eszközt, amit bármikor bevethetsz, ha kísérleteznél, új lehetőségeket próbálnál ki.

FONTOS LINKEK:

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS »

hogy a közösségi médián kívül is elérjük egymást.. :)


Epizód jegyzetek:

Ahogy az előző részben említettem, egy 2 hónapos 🚫 no social media tesztet hajtunk épp végre. Amikor bejelentettem a tervünket az utolsó héten az Instán, rengeteg visszajelzést kaptunk tőletek. Sokan írtátok, hogy nagyon kíváncsiak vagytok és drukkoltok és mintha a ti gondolataitokat fogalmaztuk volna meg.

És sokatokban felmerültek kétségek is a hír hallatán, ami abszolút érthető. Nem mondom, hogy mi 100%-ig biztosak vagyunk a dolgunkban, dehát erre jó egy teszt. Van egy elméletünk, egy hipotézisünk, hiszünk valamiben és majd meglátjuk beválik-e. Hogy boldogulhat-e egy online vállalkozás közösségi média nélkül?

Egyébként fura, mert amióta a teszten gondolkozom, annyi ötletem volt már arra hogy hogyan lehetne másképp, a social media nélkül. Úgy értem annyi sok ötletem lenne, hogy 2 hónap alatt kb 10%-át jó, ha ki tudjuk ennek próbálni.

És innen eszembe jutott egy gondolat, ami neked is hasznos lehet. Már korábban is említettem, többször is talán, azt a módszert - és ha olvastad Timothy Ferris- 4 órás munkahét c. könyvét, akkor számodra is ismerős lehet:

ha túlterheltnek érzed magad, ha nincs ötleted, ha nem jutsz előbbre, akkor kérdezd meg magadtól: hogyan lehetne ugyanazt a vágyott eredményt fele annyi idő alatt vagy fele annyi pénzből vagy fele annyi energiával elérni. Amint kizársz bizonyos tényeket, adottságokat, lehetőségeket, számtalan másik új ajtó nyílik.”

Nem kell ahhoz ott hagynod, a közösségi médiát, hogy kipróbáld, csak játssz el a gondolattal és nyugodtan állítsd meg az epizódot és vess papírra néhány ötletet. 

Te hogy marketingeznél, ha nem lenne közösségi média?

Mert ahogy mondtam, korábban sem volt és lehet, lesz még olyan, hogy nem is lesz. Vagy csak te nem leszel rajta - azért mert véletlenül letilt a rendszer vagy mert csak nem akarsz. Mindegy is. Mi lenne akkor? Milyen más lehetőségeid lennének enélkül? 

Írj egy listát, egy B-tervet és nevezd, aminek szeretnéd!

Mindjárt én is mondok pár ötletet, de előbb egy pár szót a mai epizód szponzoráról:


A mai epizódot az Online tanfolyam készítés workshop csomagunk támogatja.

Régóta foglalkoztat már a gondolat, hogy saját online tanfolyamot indíts?

Sosem volt hozzá ennél megfelelőbb pillanat!

A workshop csomagunk most rövid ideig több, mint 50%-os kedvezménnyel érhető el. Kattints a szitarlaura.hu/workshopok-ra, ahol minden információt megtalálsz!


Ok, szóval nézzük meg:

Honnan érkezhetnek úgy általában az érdeklődőid?

  1. organikus elérésből

    • keresőből pl. blog posztok révén - Google vagy videókkal - Youtube, képekkel - Pinterest)

    • social posztokkal vagy csoportokban stb. (Facebook, Instagram, Linkedin, Tiktok)

  2. partneri együttműködésekből: - szuper lehet a kezdetben is, ha épp elindulnál, de még nincs elég saját követőd. Egyedi lehetőségek pl.:

    • közös webinárok

    • közös élők

    • affiliate program

    • vendég posztok

    • kereszt ajánlások 

    • közös nyereményjátékok stb.

Mi is részletesen tanítjuk ügyfeleinknek a WEBBmethod mentor programunk keretén belül.

3. hirdetésekből:

  • Facebook, Instagram (Meta)

  • Google! 

  • Youtube

  • egyéb pl.:

    • bannerek honlapokon, platformokon

    • podcast hirdetés, szponzoráció

    • de lehet akár offline pl. kiállításon való megjelenés stb.

Ez csak kb. 20 random ötlet volt és ebből csupán egyetlen a közösségi médiában való posztolás, napi szintű, aktív jelenlét. Ennél még sokkal-sokkal több ötletet mondhatnék, hiszen az offline lehetőségekbe nem is nagyon kezdtünk bele, pedig akár online vállalkozóként is tesztelheted ezeket. Vagy ott van a PR - ami szintén egy elég szerteágazó marketing eszköz.

Gondolkozz nyugodtan tovább, biztos vagyok benne, hogy neked is számtalan ötlet jut még majd eszedbe! Ha van kedved nyugodtan próbálj is ki közülük párat, amihez úgy érzed nagy kedved lenne, vagy amiben nagyobb potenciált látsz.

Te mire alapoznál legszívesebben?

Melyik leginkább a neked való marketing eszköz/ felület?

Nem vagyunk egyformák! Nem is kell! Csak picit merülj bele és gondold át, hogy az egyes megoldásokkal hány új embert tudnál pl, havi szinten elérni? 

Bontsd le nyugodtan és számolj tovább!

Ha van pl.  5 db együttműködő, vállalkozó partnered és mindnek van min. 1000 követője vagy mondjuk 500 hírelvél feliratkozója és mind megosztja az aktuális ajánlatod. Hány új érdeklődőt szereznél? Tesztelj, kísérletezz!

És persze egyáltalán nem kell a már bevált, jól működő rendszerektől megválnod, csak annyit javaslok, hogy legyen alternatívád.

“Meg kell találnod, hogy mi illik hozzád a leginkább illetve hogy hol, mily módon  érhetőek el legjobban az álomügyfeleid/ tanfolyamosaid és azokat a felületeket használni. Először egyet jól felfejleszteni, aztán jöhet egy következő bekapcsolása. Vagy, ha van csapatod futhat több dolog egyszerre is, de ne felejtsd el mérni a sikerességüket és optimalizálni őket a lehető legjobb eredmény érdekében.”

Ha kíváncsi vagy, hogy hogy alakul a nagy social media mentes tesztünk, szeretnél 2023 elején te is bepillantani az őszinte eredményeinkbe, kíváncsi vagy részletes statisztikára, hogy mennyire vált be a dolog és hogy hogyan folytatjuk majd azután, akkor kérlek ossz meg a követőiddel egy bármilyen számodra érdekes tartalmunkat. Lehet ez ez a podcast epizód, lehet egy másik, lehet blog poszt, lehet az ingyenes webinár vagy akár (akár affiliate partnerként egy bármelyik tanfolyamunk is). Megoszthatod a közösségi felületeiden vagy, ami még jobb hírlevélben, csak kérlek küldj róla nekünk egy másolatot, egy print screent az info @ szitarlaura.hu-ra , vagy jelölj be a posztban, hogy láthassuk és fel is veszünk a No social media TESZT kiértékelő cím listánkra.


Ha jól jönne egy gyorsítósáv, egy pontos iránymutatás, plusz személyes és csoportos támogatás vállalkozásod fejlesztéséhez, akkor tarts velünk a WEBBmethod programban! Nézd meg a részleteket a szitar.laura.hu/webbmethod alatt és írj nekünk bármi kérdésed lenne!

Previous
Previous

EP33 - Növekedést támogató határok

Next
Next

EP31 - Miért búcsúzunk a közösségi médiától?