2 biztos jele annak, hogy még nincs szükséged webdesignerre

Webdesignerként abszolút híve vagyok annak, hogy szakemberrel készíttesd az oldalad, a lehető legnagyobb siker és konverzió érdekében.

Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor még nem állsz teljesen készen és ez teljesen oké.

Sőt sokszor megesik az is, hogy csak minimális célod van az adott honlappal, például csak online névjegykártyaként szolgál egyelőre vagy csak egyetlen apróbb dolog számára hoznád létre.

Gondolj csak bele. Ha szeretnél például egy klassz táskát, de csak azért, hogy adott alkalomra, például egy esküvőre elvidd magaddal az teljesen más, mintha egy Kék túrára indulnál vele. Míg az első esetben csak az a cél, hogy pár dolog beleférjen, plusz passzoljon a ruhádhoz, a második esetben már sokkal több dolognak kell megfelelnie annak a táskának. Sok funkcióra, strapabírásra van szükség a részéről. Elvárod, hogy könnyű legyen, hogy könnyen kezelhető, legyen praktikus és tartós, ne essen szét, legyen kényelmes, sok minden beleférjen stb.

Valahogy így van ez a weboldalakkal is. És ahogy egy kis designer táskát, akár saját magad is elkészíthetsz (persze, ha van egy kis segítséged hozzá, pl. workshop vagy útmutató az még jobb) úgy egy egyszerűbb honlappal is boldogulhatsz az elején magad is.

De mi az a 2 fő jel, amiről a cím is szólt?

Honnan tudod, hogy szükséged van-e webdesignerre?

1.   Még nincs egy éves a vállalkozásod

Az, hogy még nincs szükséged webdesignerre nem azt jelenti, hogy weboldalra sincs szükséged. Sőt! Ebben a cikkben többet olvashatsz róla, hogy Mikor és miért kell neked saját honlap.

Azonban, ha még nincs egy éves a vállalkozásod, könnyen lehet, hogy még nem tisztázódtak le számodra, hogy mivel is szeretnél leginkább foglalkozni. Inkább még csak a tesztelési fázisban vagy. Elindultál egy úton, de azon belül számtalan irány érdekel és még nem döntötted el, hogy melyik is lesz pontosan a tied. Kutatsz, megismered a piacod és kipuhatolod, hogy melyikre lenne leginkább kereslet és melyik, az amelyik számodra is működőképes, amit szívesen csinálsz és értesz is hozzá.

A jó hír az, hogy ha komolyan gondolod és időt szánsz arra, hogy fejlődjön a vállalkozásod, lehetőséget adsz rá, hogy változzon és nem ragaszkodsz nagyon olyan ötletekhez, amik a szíved csücskei, de nem működőképesek (én elkövettem ezt a hibát, szóval nem ítélkezem), akkor hamar megtalálod majd a saját utad!

A “rosszabb” hír, ha ragaszkodó típus vagy, hogy a vállalkozásod folyton változni fog, de ezzel együtt egyre jobb és könnyebb lesz!

Na de visszatérve. A vállalkozásod első évében tehát még nem feltétlenül éri meg egy komplexebb weboldalt készíttetned több százezer forintért. Ebbe ráérsz még kicsit később is fektetni.

Amit viszont tehetsz:

  • Készítesz egy könnyen kezelhető, profi kinézetű, jól működő (pl. Squarespace alapú) honlapot saját magadnak - így kicsit megismerkedsz az adminnal, tudod, hogy hogy is áll össze, hogyan kell kezelni egy honlapot.

    Hidd el, a későbbiekben ezek a tapasztalatok nagyon jól fognak jönni, még akkor is, ha webessel dolgozol majd. Tudni fogod, hogy mire számíts, mit várj, illetve nem kell folyton őt ugrasztanod minden apróságért, pl. ha mondjuk vessző hibát találsz a Kapcsolat oldalon.

Regisztrálsz a Convertkit email marketing eszközre (ezen a linken keresztül 500 feliratkozóig ingyenes) és különböző ingyenes, hasznos tartalmakat teszel letölthetővé követőid számára. A feliratkozókat így egyből szegmentálni tudod és láthatod, hogy melyik témára, szolgáltatásra, irányra lenne nagyobb kereslet. A Convertkittel könnyen készíthetsz landoló oldalakat és a feliratkozóknak automatikus vagy normál hírleveleket küldhetsz. Én is ezt használom.

2. Még szűkebb büdzsével rendelkezel

Ne izgulj, nem vagy egyedül! Mindenki itt kezdi! Csak egy kis hit, kitartás és folyamatos, következetes munka kell hozzá, hogy elérd a célod.

Gazdálkodj okosan és ne ess abba a hibába, hogy olcsónak tűnő szolgáltatásokba, képzésekbe fektetsz, amik aztán vagy nem hozzák a kívánt eredményt vagy később duplán kell fizetned ugyanazért az elérni kívánt eredményért, hiszen egy második befektetésre is szükséged lesz.

Nem mondom, hogy a drágább mindig jobb, csak azt, hogy légy óvatos és jól fontold meg!

Vagy spórolj, várj még kicsit vagy válaszd a később tovább fejleszthető, upgradelhető, számodra is kedvező kompromisszumot!


Previous
Previous

A jól konvertáló termékoldalak titkai

Next
Next

Shopify Email - megérkezett