Pinterest marketing 1x1 - magyar webáruházaknak

Azért kattintottál a cikkre mert ismered és használod már a Pinterestet és szeretnéd még jobban kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket?

Vagy azért mer már halottál róla, de sosem tudtam igazán, hogy mire való és kiváncsi vagy?

Jó magam 2010 óta, lassan 10 éve használom már. Még a legelső vállalkozásom a falmatrica és dekor tapasz webáruházam alkalmával kezdtem el itt inspirálódni és gyűjtögetni az ötleteket.

Később a Boltberendezővel már rengeteg saját tartalmat, képet, blog posztok grafikáit, promóciós bannereket is feltöltöttem a Pinterest tábláimra. Sokkal megfontoltabban kezdtem használni és mini stratégiákat teszteltem. Kitűnő eredményeim voltak ( a pinjeimet havonta közel 100.000-en látták).

A WEBB-nek nemrég nyitottam új fiókot. Itt tudod megnézni, kövess bátran! Ez alkalommal célul tűztem ki, hogy megpróbálkozom a fizetett Pinekkel is és jobban elmélyedek majd a Pinterest nyújtotta lehetőségekben.

10 év alatt ugyanis rengeteget fejlődött ez a platform is és számtalan új opciót kínál kapcsolatépítésre, látogatószerzésre, vásárlásösztönzésre és hirdetésre is.

De ne ugorjunk még egyből fejest. Kezdjük gyorsan az alapokkal!

Mi is az a Pinterest?

Nem, nem. Nem egy (újabb) közösségi oldal, amit szintén használnod kellene! Sokak fejében tévesen van pozícionálva ez a oldal.

A Pinterest ugyanis elsősorban nem közösségépítésre szolgál, sokkal inkább egy okos kereső rendszer.

Míg a Google a szöveges tartalmak keresésében vezet és a Youtube a videós tartalmak körében, a Pinterest egyfajta képes adatbázis. Egy szuper kereső, ami a vizuális tartalmakra épít, melynek segítségével a találatokat könnyűszerrel akár el is mentheted későbbre is.

Ok, ha már ezt tudjuk, akkor azt is, hogy miként használjuk. Ennek megfelelően!

Első lépésként regisztráljunk!

Töltsük ki a teljes adatlapot! Adjunk meg minden infot! Töltsünk fel magunkról képet! Fontos, hogy üzleti fiókot hozzunk létre (vagy adjuk hozzá később a meglévőhöz), mert így sokkal szélesebb körben tudjuk majd használni a platformot és részletesebb statisztikákat is kapunk.

Adjunk meg a webshopunk linkjét és ne felejtsük el vissza is igazolni azt!

Hogy hogyan tudod a Pinteresttel összekötni a Shopify webshopod, arról itt találsz egy rövid videót -»

 
 

Hozzunk létre táblákat!

Kezdjünk el pinnelni és csoportosítsuk a képeinket! Gyűjtögessünk olyan tartalmakat a tábláinkra, amelyek a célcsoportunkat biztosan érdekli, amit keresnek, ami után kutatnak. Illetve tegyünk, töltsünk fel és linkeljünk át minél több saját tartalmat is, hogy saját webshopunk/ oldalunk irányába tereljük őket.

Pszt. ha olyan tartalmakat találsz, amit inkább csak magad számára mentenél, a követőid nem kell, hogy feltétlen lássák, akkor hozz létre titkos táblát!


Milyen tartalmakat töltsünk fel? 

  • Gyönyörű termék fotók

  • Inspiráló profi fotók a termék használatáról

  • Igényes werk fotók

  • Blog posztok grafikái

  • Infografikák

  • Videók

Adjunk meg leírást és kulcsszavakat!

Nagyon fontos, hogy amikor pinnelünk (vagyis mentünk) egy képet, akkor adjuk meg a címét és egy pár soros, kulcszavakban gazdag leírást is a képhez. Ezen kívül pedig a szöveg végére nyugodtan szúrjunk még be pár releváns hashtaget. Végsősoron a Pinterest is kereső szavak alapján listázza ki a találatokat.

Kooperáljunk másokkal!

Hozzunk létre csoportos táblákat vagy jelentkezzünk más Group boardjára közreműködőként. Így az ő követőik a mi tartalmainkat is könnyebben megtalálják majd, szélesebb réteget tudunk elérni. Használjuk a csoportos táblákat influencerekkel vagy partnereinkkel közösen!

Elemezzünk és alkossunk stratégiát

Kövessük nyomon, hogy hogyan teljesítenek az egyes pinjeink. Nézzük meg a legnépszerűbbeket és emeljük ki őket. Hirdessünk! Célul tűzhetjük ki például a látogatók számának növelését a webshopunkban, vagy akár a konverziót (vásárlást) is. De indíthatunk sima márkaismertségi kampányokat is. A Pinterest végig fogja a kezünket és segít a folyamatban.

Ahogy feljebb is írtam, nemsokára magam is tesztelni fogom a hirdetési lehetőségeket és jelentkezem később az eredményekkel, tapasztalatokkal ;)

De kik is használják a Pinterestet és mire?

A legtöbben, 25-54 év közöttiek és többségében nők, inspiráció gyűjtésre, ötletek, tippek keresésére használják a platformot. A legnépszerűbb témák a lifestyle kategóriába sorolhatóak. A Pinteresten minden népszerű ami lakberendezés, étel, divat vagy design. Ha ezen kategóriák valamelyikében értékesítesz Te is, akkor feltétlenül itt a helyed!

Előzd meg ott a versenytársaid, ahol ők még messze nem járnak! Szerezz érdeklődöket, terelj forgalmat az oldaladra akár a Pinterest segítségével!

u.i.: Amerikában már sokan használják a Vásárolható Pinek funkciót is. Kis hazánkban ez a lehetőség még sajnos nem elérhető, de ami késik, nem múlik. Légy résen! ;)

Még csak most nyitod majd a webáruházad akkor ez a csekklista biztos jól fog jönni

 
 
 
Previous
Previous

Hogyan válassz Shopify sablont + a top 5 sablon (2019-ben)

Next
Next

Vigyázz, kész, kampány beállítások a Shopifyban - 3x3 tipp