Vigyázz, kész, kampány beállítások a Shopifyban - 3x3 tipp


Közeledik az évvége és ezennel kezdetét veszi a kereskedők (webshoposok) legsűrűbb, legdolgosabb időszaka az évben. 

Felkészülni, vigyázz, kész, indul a kampány szezon!

Te készen állsz? Tudod, hogy milyen ajánlataid lesznek? Mit, mikor, hogyan, kinek kommunikálsz? Honnan lesznek a látogatóid? Miből, mitől lesznek majd ők a vevőid? Mit fogsz kezdeni a megnövekedett forgalommal? Na és mihez kezdesz majd azután? Ha vége az év végi hajrának?

Az alábbi 9 pontban egy rövid csekklistát találsz, ami talán a segítségedre lehet.

Tervezés:

  1. Kampány naptár + ajánlat lista

Azt javaslom a tisztánlátás érdekében, hogy azzal kezdd hogy kiválasztod, hogy egyáltalán melyik kampány időszakok, ünnepnapok relevánsak számodra. Mely alkalmakkor szeretnél Te is intenvízebb kommunikációt folytatni, akciókat hirdetni?

FONTOS: amikor akciót írok nem feltétlenül árakcióra gondolok. Sokkal inkább valamely plusz érték, szolgáltatás nyújtásra, meglepetésre, ajándékozásra.

Lássuk miből választhatsz (akár többet is)! Milyen főbb események várnak ránk még év végéig:

  • Okt. 31. - Halloween

  • Nov. 4. - Zöld Hétfő

  • Nov. 28. - Hálaadás

  • Nov. 29. - Fekete Péntek

  • Nov. 30. - Kisvállalkozók Szombatja (US)

  • Dec. 1. - Advent 1. vasárnapja

  • Dec. 2. - Cyber hétfő

  • Dec. 5. - Mikulás

  • Dec. 8. - Advent 2. vasárnapja

  • Dec. 12. - Ingyenes Szállítás napja

  • Dec. 15. - Advent 3. vasárnapja, Ezüstvasárnap

  • Dec. 22. - Aranyvasárnap, Advent 4. vasárnapja

  • Dec. 24. - Szenteste

  • Dec. 25-26. - Karácsony

  • Dec. 31. - Szilveszter

  • Jan. 1. - Új Év

Ha javasolhatok, én biztos olyan eseményeket (is) választanék, amit a konkurensek többsége nem. Ezzel is ki tudsz tűnni, meg tudod különböztetni magad a piacon. Ha mindenki a Fekete péntekről beszél és azzal kampányol, Te viszont a Kisvállalkozók szombatjához kapcsolod az ajánlatod, biztosan sokan megjegyzik majd. Merj eltérni, merj különbözni!

Pszt! Az én kedvencem a Small Business Saturday. Ahogy anno 4 éve elsőként írtam róla itthon a Boltberendező blogon és tettem mellé saját akciót is, idén is biztos élni fogok a lehetőséggel. Ne maradj le! Kövess az Instagrammon! ;)

Tehát? Megvan a kiválasztott pár alkalom? Szuper!

Akkor nincs más hátra, mint egy kampány naptárat illetve egy ajánlat/ akciós termék táblázatot készíteni!

Írd fel fel magadnak, hogy mikor melyik napokon lesznek akcióid és készíts egy pl. Google táblázatot, ahol összegyűjtöd, hogy melyik termék milyen áron (mekkora kedvezménnyel vagy milyen ajánlat keretén belül) lesz elérhető, mettől meddig, melyik kampány keretén belül, milyen kapcsolódó kupon kóddal (ha van ilyen), milyen felületeken (pl. csak Facebook bolt) és esetleg, hogy milyen hirdetés tereli oda a látogatókat - ezek hol jelennek meg.

A Shopify már elő is készítette számodra a fent említett táblázatot. Itt tudod megnézni. Készíts belőle egy másolatot és már használhatod is!

2. Kereső optimalizálás

Másodszor, mielőtt belevágnál bármilyen kampány építésébe vagy kidolgozásába nézd át még egyszer, hogy megfelelően vannak-e beállítva a webáruházadban a kereső optimalizálási lehetőségek

Fusd át a termékek seo beállításait, szövegeit, kulcsszavait. Az adminban az adott oldalon mindig legalul találod ezeket az opciókat. Illetve az Online store -» Preferences alatt is nézd át a meta adatokat.

Ne bízd a véletlenre, hogy rád találjanak, és legyen B (hosszú távú) opció is a hirdetések mellett!

3. Lebonyolítási terv

Gondold át alaposan, hogy mi fog történni akkor, ha bejön minden számításod és bomba forgalmat sikerül generálni a webshopodban. Hogyan tudod majd teljesíteni a megnövekedett számú megrendeléseket?

Mi lesz a folyamat? Mindent egyedül fogsz csinálni? Ugye nem? Ki miért lesz felelős?

Ha kell, hogy mások is hozzáférjenek majd a webshop beállításokhoz, például a promóciós anyagok feltöltése miatt vagy épp a megrendelésekhez, vásárló adatokhoz, ha valaki a teljesítésbe segít majd be, akkor időben adj számukra dolgozói hozzáférést a Settings -» Account alatt. 

A Shopify alap havidíjas csomagjában mindössze 2 külön ember kaphat jogosultságot.

Előkészületek

4. Promóciós tartalmak

Ne felejts el időben gondoskodni a kampányod képi és szöveges tartalmairól. A hirdetések grafikáiról, a közösségi posztokról, kooperációs megkeresésekről stb. 

Ha tudod már a kampány időpontját, számolj vissza 2-3 hetet és vésd be az előkészületek határidejét. Hagyj egy kis puffert az átfutásban. Nehogy esetleg csússzon valami. 

Ha már megvan minden (vagy akár még épp csak alakulóban, de már tudod a részelteket), még mielőtt a kampányba kezdesz nyugodtan csepegtes egy kis információt a követőidnek. Mesélj róla, hogy készül valami, hogy tudják, hogy várják, hogy számolhassanak vele.

Akár egy visszaszámláló fejléc/banner csíkot is kitehetsz az oldaladra, hogy fokozd az izgalmakat. Használhatod például ezt az app-et.

Miért fontos a design? Miért nem mindegy, hogy összhangban vannak-e a webshopodban a vizuális elemek? Az ingyenes online tréningből ez is kiderül. Gyere és nézd meg, akár most!

 
 
 
 

5. Analítika beállítása

Ahhoz megfelelően ki tudd használni a megnövekedett forgalmú időszakot, ne csak az eladásokra koncentrálj. Fordíts egy pici figyelmet az analitikára statisztikára is! Állítsd be a megfelelő programokat, hogy az év végi hajrá után minél pontosabb képet kapj majd a látogatóid, vásárlóid viselkedéséről, preferenciáiról. Hogy ki tudd elemezni az adatokat, hogy aztán ennek megfelelően alakíthasd majd a jövő évi stratégiádat.

A Google Analytics mindig jól jön, ha részletes statisztikát szeretnél. Szintén az Online Store -» Preferences alatt tudod majd beállítani az Analytics összekötését a webáruházaddal. Az említett helyen lépésről - lépésre leírást is találsz az ottani linkre (vagy ide) kattintva.

Egy másik nagyon hasznos kis app, amit nyugodt szívvel ajánlok, ráadásul magyar fejlesztés: Conversific.

6. Ügyfélszolgálat készenlétben

Ha már korábban a feladatmegosztást említettem. Van még egy fontos terület, ami erősítésért kiálthat, mégpedig az ügyfélszolgálat. Ahhoz, hogy minél több látogatót tudj végül vásárlóvá konvertálni biztosítanod kell a terepet. 

Készen kall állnod, hogy a lehető legrövidebb időn belül válaszolni tudj a felmerült kérdésekre, írásban, telefonon és akár chaten! 

Bizony, az utóbbi időben egyre nagyobb szerephez jutnak a webhsopbok oldalán felbukkanó - akár Facebook messengerrel összekötött chatek.

Azonnali kérdezési és válasz lehetőséget kínálnak, ott helyben, az üzletedben. Légy résen! Kommunikálj a látogatóval, amíg még a boltodban van! Reagálj mielőtt még elnavigálna. 

Egyik kedvenc chates appem az Easy Messenger Live Chat

Kiszolgálás

7. Vásárló elvárásainak felülmúlása 

Akár a vásárlási folyamat közben, akár megrendelés után (vagy mindkettő) igyekezz felülmúlni a vevő elvárásait, hogy csupa pozitív élménye legyen aminek aztán később hírét viheti. Lepd meg apró ajándékkal, plusz szolgáltatással. Csalogasd vissza kedvezmény vagy hűség kuponokkal. 

Vagy készíts egyszer használatos, határidős kedvezményes kódot ismerőse számára az Adminban a Discounts, alatt és küldd el emailben.

Kínálj, adj, nyújts többet!

8. Visszajelzés, értékelés kérés

Az apró meglepetések, figyelmességek közepette kérj visszajelzést értékelést a termékeidről és a vásárlási folyamatról. 

Jó alkalom ez arra, hogy még több információt megtudj a célpiacodról. Mit talál jónak, mit hiányol, mi lenne fontos neki, hogyan gondolkodik, milyen kifejezéseket használ, mi okoz neki igazán örömet stb.

Elemezd és használd az információt. Emeld ki a dicséreteket, mutasd meg, mondd el mindenkinek és javítsd ki az esetleges hibákat, optimalizáld a folyamataidat!

9. Látogató megtartás

Akkor se keseredj el, ha esetleg az eredmények végül a tervszámok alatt maradnak. Ne feledd, a látogatókból még később is lehetnek vásárlók. Csak igyekezz megtartani őket.

Tereld őket közösségi oldalaid vagy ami még jobb, a hírlevél feliratkozás irányába. 

Használj ki minden adandó alkalmat, hogy finoman (nem tolakodóan) oldalaid követésére, későbbi kapcsolattartásra ösztönözd őket.

Pop up bannerek készítéséhez használd a Privy-t vagy a hazánkban méltán népszerű Optimonk-ot és ne feledkezz meg helyes a GDPR beállításokról sem! Sok sikert!

Szeretnéd megmutatni a kampányod másoknak is? Együttműködő partnereket keresel?

Gyere a Webshop indító Facebook csoportunkba!

Previous
Previous

Pinterest marketing 1x1 - magyar webáruházaknak

Next
Next

Shopify gyakran ismételt kérdések - a leggyakoribb 25