Miért ne akarj mindent is árulni a webshopodban?

WEBB BLOG Webshop - Miert ne akarj mindent is arulni a webshopodban

Ahogy frissítem a Profi webshop egyszerűen online Shopify tanfolyamunk anyagát (mint fél évente rendszeresen) azon kapom magam, hogy a vessző paripám lett, a “nyiss előbb kisebb boltot”, “indulj kevesebb termékkel”, “olyan termékeket értékesíts, amik közel állnak hozzád, amit ismersz és amiben hiszel.

 

Úgy tűnik mostanra teljesen elegem lett, az így gazdagodj meg pár nap alatt egy jól eltalált, kizárólag statisztikai adatokra alapozott termékválasztással (még akkor is, ha az egy teljesen felesleges, ahogy felénk régen mondták gagyi cucc.)

Mert kit érdekel, hogy emberek ilyesmire pazarolják a pénzüket, megveszik, majd eldobják, mert úgysem használják? És kit érdekel, hogy valószínűleg fél év múlva ráunsz majd a bizniszre és kezdhetsz valami újba, mert már nem igazán mozgat meg? És kit érdekel, hogy közben a földet is extrán szennyezzük? A lényeg, hogy kis befektetéssel és nagyon “okos” munkával neked több legyen a zsebedben.

 

Nem mondom, hogy én nem kaptam fel a fejem anno az első drop shipping hullámra, hogy nem tettem bele heteket, hogy utánajárjak, hogy mi, hogyan tudna működni. És azt sem mondom, hogy nem működhet. Csak azt, hogy jól, és ha lehet, felelősen kell csinálni!

 

Én is indítottam ilyen üzleti modellel dolgozó webáruházat 3 éve, de olyan termékkel, amit előbb kipróbáltam és tudtam, hogy minőségi. A mai napig használom őket. Az már csak a másik oldala a dolognak, hogy viszonylag hamar felhagytam ezzel a webshoppal és nem, nem azért, mert annyira rosszul ment volna, sőt, hanem azért, mert úgy ítéltem meg, hogy nagyon kevés hozzáadott értéket lehet belevinni abban a formában, ahogy mi csináltuk.

 

Hogy hogy csinálnám most, mik a tapasztalatok és mit javaslok a dropshippinggel kapcsolatban, azt is mind elmondom részletesen a Profi webshop egyszerűen online tanfolyamban, illetve pár szóban az ingyenes, online tréningen!

 
 
 
 

De visszatérve, mint Shopify Partner, aki az utóbbi években számtalan webshop elkészítésénél és indításánál segédkezett, azt javaslom, hogy ne akarj mindent is értékesíteni a webshopodban, pláne ne egyszerre, egyből az induláskor.

  

És hogy miért?

 

Miért árulj inkább csak kevesebb terméket a webshopodban?

Miért ne próbálj piactér lenni vagy annak látszani?

 

Több oka is van. De jöjjön most a három talán legfontosabb:

 

1.   Sokkal könnyebb dolgod lesz kevesebb termékkel

Egyrészt nem igényel annyi befektetést kezdetben az áru beszerzése. Másrészt nem lesz túl magas raktározási költséged, harmadrészt könnyen átlátod Te is, hogy mid van.

Kívülről fújod majd az egyes termék paramétereket, így könnyebben tudod majd értékesíteni őket, illetve kezelni is a megrendeléseket.

 

2.   Könnyebben találsz réspiacot

Mivel nem kell minden árucsoportra külön-külön figyelned, egy réspiacra fókuszálhatsz, így gyorsabban hírnevet szerezhetsz az adott kisebb szegmensben.

Nem kell mindenre is SEOznod vagy hirdetned, például elég az adott területen nagyon jónak lenned.

Tűpontosan meg tudod majd határozni a célcsoportod is, tudni fogod, hogy kinek való leginkább a terméked, vagyis könnyebben tudsz majd kommunikálni, marketingezni is.

 

3.   A vásárlók gyakran részesítik előnyben a kisebb üzleteket a nagyokkal szemben

Ahogy korábban is írtam a DACH (Németország, Ausztria, Svájc régióban) a Shopify boltokból vásárlók 50-65% állította, hogy elsősorban kisebb boltokból vásárol. Mivel indokolták? 47%-uk így támogatja a kicsiket, 36%-uk az ügyfélkezelés, vevőkkel való törődés miatt, és szintén 36%-uk a személyesebb kapcsolat, vásárlói élmény miatt.

Ha még nincs ötleted és szükséged lenne egy útmutatóra, ahhoz, hogy hogyan is válassz terméket induló webshopodba, akkor olvass tovább itt és itt.

A következő posztunkban megmutatjuk majd a 2021-es év várható top termékeit is! ;)

Previous
Previous

Melyik online felületen értékesítsd kézműves termékeidet?

Next
Next

Egy sikeres, fenntartható kisvállalkozás: a Hoopla Sewing webshop története