Melyik online felületen értékesítsd kézműves termékeidet?

WEBB BLOG Webshop - Melyik online feluleten rtekesitsd kezmuves termekeidet

Bár már közeledik a tavasz és a jó idő, a designer és kézműves vásárok még valószínűleg váratni fognak magukra egy kicsit. Ilyen ez az év és ilyen volt a tavalyi is. De ez nem jelenti azt, hogy fel kellene adnod, hogy abba kellene hagynod, amit annyira szeretsz: alkotni. 

Csupán meg kell találnod az új lehetőségeket az (pl. online) értékesítésre és alkalmazkodni.

Persze jóllehet, hogy már korábban sem volt számodra idegen az online piacterek világa és már elég jól belejöttél a Meskán vagy Etsyn való értékesítésbe.

Ettől függetlenül szeretnék neked egy alternatívát, kiegészítő lehetőséget is bemutatni. Érdemes lehet megfontolnod, ha még több bevételt szeretnél idén.

De lássuk előbb mindegyik platform előnyét és hátrányát.

 

MESKA:

A legismertebb hazai, egyedi kézműves termékek gyűjtő oldala vagy más néven piactere.

A Meskán nemcsak kész termékeket, hanem az alkotáshoz szükséges alapanyagokat is megvásárolhatod az Alkotók boltjában. Szóval itt tényleg mindent megtalálsz, ami a kreatívkodáshoz kell.

Személy szerint nagyon jó kezdeményezésnek tartom a dolgot, annál is inkább mert anno, több, mint 10 éve már, én is ezen a platformon kezdtem értékesíteni egyedi tervezésű és készítésű falmatricáimat.  (De nagyon hamar kinőttem ezt a felületet és saját webshopot nyitottam.) Időközben pedig egy másik prominens magyar helyen értékesítettem - olykor kiemelt kiállítóként - a WAMP design vásárokon.

 Bár a WAMP vásárok is szünetelnek jelenleg, de tudtad, hogy létrehoztak egy saját online designer boltot? 

Na de térjünk vissza.

A Meska előnyei:

●     Alacsony belépő küszöb: egy termék feltöltése 40 Ft + ÁFA (4 hónapra)

●     Látogatóról, forgalomról és a biztos háttérrendszerről a Meska gondoskodik helyetted

●     Már bankkártyával is fizethetnek a vásárlók az oldalon

●     magyar platform, könnyen kezelhető

●     Akár ingyenes extra megjelenést is kaphatsz

 

A Meska hátrányai:

●     Az online piactéren csak egy kis helyet bérelsz, nem a tied az üzlet.

●     Ennek megfelelően korlátozottak a beállítási lehetőségeid is

●     Bár a látogatók valóban kimondottan kézműves termékeket keresnek itt, de a megannyi konkurenseddel egy helyen megjelenve elég kiélezett a verseny

●     A látogatókat nem tudod olyan könnyen megtartani, visszahívni a Meska üzletedbe, mert nem kommunikálhatsz velük direktben.

●     A kötöttségek miatt nagyon nehéz a márkaépítés

●     Minden eladás után 8% + ÁFA a Meska jutaléka


ETSY:

Ha nem riadsz vissza tőle, hogy nemzetközi platformon értékesíts, akkor az Etsy, a Meska külföldi “nagytesója” vagy inkább “ősanyája” is jó választás lehet a számodra.

Bár ez egy elsősorban angol nyelvű platform, a szélesebb látogatókör miatt nagyobb potenciált rejthet. Miért írom csak feltételes módban? Miért nem jelent a sokkal-sokkal több látogatószám (a Meskához képest) automatikusan nagyobb forgalmat, bevételt is? Egyszerű, nagyobb piac, nagyobb verseny. Sokkal több az alkotótárs is ezen a felületen, vagyis sokkal nehezebb kitűnni közülük.

Etsy előnyök:

●     Szintén alacsony belépési küszöb: az első termékeidet átszámítva 60 forintért töltheted fel

●     A szofisztikált kereső segítségével találhatnak rád a vevők

●     Vagy használhatod az Etsy belső hirdetéseit is, illetve 15%-os jutalékért cserébe külső hirdetéseket is

●     Ha kérdésed adódna vagy elakadnál bármikor megkereshetd az Etsy ügyfélszolgálatát

●     Nemzetközi piac, picivel magasabb áron is értékesíthetsz

●     Szép, könnyen kezelhető felület

 

Etsy hátrányok:

●     Nagy a verseny, rengeteg az eladó egy helyen, ugyanabban a témában

●     5% tranzakciós jutalék plusz 4% + 30 centes fizetési beszedés díj

●     Az online polcaidat itt is csak béreled, nem a tied az üzlet

●     Szintén kötött a mozgástered a saját üzleted kialakítására vonatkozóan.

●     Nem gyűjthetsz email címeket, nem tudsz direktben kommunikálni a vásárlóiddal.

 

Szóval kiindulásként, tesztelésre, piaci igények felmérésére jók lehetnek a fenti platformok, és azt sem mondom, hogy a későbbiek során feltétlenül ott kell hagyni őket. Úgy gondolom, hogy jó, ha az ember több lábon áll. Épp ezért, ha tényleg komolyan gondolod én azt javasolnám, hogy a már működő Etsy vagy Meska üzleted mellé nyiss egy saját webshopot is.

 
 

SHOPIFY:

De miért éri meg egy külön felülettel is bajlódni, ha már van egy hely, ahol megtalálnak, ahonnan vásárolnak tőled? Hiszen már pont kiismerted és nem is bonyolult kezelni.

Mert így egy saját boltod lehet, amit kedvedre alakíthatsz, ahol egyedi vásárlóélményt biztosíthatsz, aminek a segítségével márkát építhesz, hogy a vevők emlékezzenek rád, hogy tovább ajánljanak. Egy hely, ahol az egyszeri látogatóval is kommunikálni tudsz. Ahol a nem vásárlók számára is értéket nyújthatsz (pl. valamely hasznos információval), akinek cserébe elkérheted az email címét és akit vissza tudsz hívni aztán a boltodba. Egy hely, ahol saját promóciókat tervezhetsz, ahol blogot írhatsz, hogy a keresőkből is rád találjanak. És ez csak pár előny a számtalan közül.

Ok, talán elgondolkodsz rajta?

Akkor lássuk a Shopify - nem piactér(!) - webshop motor, háttérrendszer, platform (ahogy tetszik) előnyeit és hátrányait

Shopify előnyök (a fentieken kívül):

●     Segítségével saját webshopod lehet

●     Gyönyörű letisztult sablonjaival, hozzá nem értőként is csodaszép online bolt felületet tudsz kialakítani

●     Folyamatosan fejlesztett, karbantartott rendszer, abszolút a konverziókra kihegyezve, az értékesítést szem előtt tartva

●     Profi rendszerben értékesítheted minőségi termékeidet

●     Könnyen átlátod a statisztikát, tied minden látogató adat

●     Email címeket gyűjthetsz, kedvedre marketingezhetsz

●     Te választhatsz fizetési megoldást, szolgáltatót

●     A Shopify csak a bankkártyás fizetések után számít fel jutalékot*, ennek mértéke 2%-0,5%. (*Amennyiben nem a Shopify Paymentset használod)

 

Shopify hátrányok:

●     Saját magadnak kell forgalmat terelned az oldaladra

●     A folyamatos karbantartásért és fejlesztésért, valamint a 0/24-ben elérhető ügyfélszolgálatért cserébe havi díjat kell fizetned. Ez az alap csomagban 29 dollár

●     Mivel számos beállítási lehetőség áll rendelkezésedre, időbe (ha te magad készíted) vagy pénzbe (ha webdesignert bízol meg) kerül az indulás, a webshopod elkészítése

De mi van a többi webshop platformmal? Miért csak a Shopifyt említem? Mert nekünk ez a kedvencünk, ebben hiszünk, ezzel dolgozunk. Ez a legnépszerűbb nemzetközi platform.

Szóval jól hangzik? Ha szeretnél Shopify webshopot nyitni, de félsz egyedül belevágni, szívesen segítünk! Keress minket bátran, ha felmerülő kérdésed lenne!



Previous
Previous

Automatikus kedvezmény kupon tipp - Shopify

Next
Next

Miért ne akarj mindent is árulni a webshopodban?