Miért hasznosak a vásárlói értékelések a webshopban? - TOP3 Product Review (termék értékelő) App a Shopifyon

Webb blog webshop vasarloi ertekelesek App

Te is megörülsz (és elolvasod) ha vásárlói visszajelzést látsz egy terméknél, amit szeretnél az interneten megvásárolni?

Pozitívnak értékeled, ha a termékről negatív értékelést is találsz (vagyis a webshop nem rejt el semmit)? 

Jártál már úgy, hogy a termék értékelések alapján döntöttél vásárlás / kosárelhagyás mellett?


Ebben a cikkben arról írunk részletesen, miért gondoljuk, hogy a vásárlói visszajelzések megjelenítése hatékony bizalom és forgalomépítő eszköz.

A webáruházak esetén általánosságban elmondható, hogy nem olyan könnyű kialakítani a vásárlói bizalmat, hiszen nincs személyes találkozás, fizikailag nem lehet a terméket megnézni / megfogni, nem lehet minden felmerülő kérdésre az adott pillanatban válaszolni. Viszont a valódi visszajelzések (szöveges, csillagos értékelés, fotó) segítségével, mégis elérhető az a bizalmi szint, ami a hosszú távú sikerhez szükséges.

Ennek az oka, hogy a vásárlók jobban bíznak egy másik vásárló véleményében, mint egy kereskedő által megfogalmazott termékleírásban vagy válaszban.

Jellemzően azt gondoljuk: „ha sok vásárló ugyanazt vásárolta, mint amit én szeretnék és elégedettek, biztosan én is az leszek.”

(Ráadásul, ennek nemcsak az az előnye, hogy az új vásárlók a régi vásárlók véleményét olvashatják, de azok, akik vették a fáradtságot és értékeltek, többnyire elköteleződnek a bolt irányában, így lojális bázist fognak jelenteni).

Egyszerűnek tűnik.... webshop tulajdonosként „csak” megkérem a vásárlóimat, hogy értékeljék a megvásárolt terméket, ezt az érdeklődők elolvassák és kész.


Ennek ellenére, mégsem kérik ezt az alapbeállítás minden webshopnál. De vajon miért? 

Általánosságban elmondható, hogy:

  • sokan félnek attól, hogy a negatív értékelés az eladást is negatívan befolyásolja

  • nincs kedv / idő még ezzel is foglalkozni

  • bonyolultnak tűnik a vélemények bekérése 

Mindegyik lehet jó indok, de igazából csak nézőpont kérdése. Ki is fejtjük miért:

Gondolj bele, a negatív kommentek biztosan negatívan befolyásolják az eladást? 

Szerintünk abban a boltban, ami nem rejti el a fogyasztói panaszokat, jobban bíznak a vásárlók. Ha pedig a panaszokra megfelelő reakció érkezik az ügyfélszolgálattól, az biztosan pluszpont. Mert lehet, hogy egy termék nem tökéletes... de ha a panaszkezelés már az, akkor igazából a fogyasztónak nincs félnivalója.

Az, hogy ki mennyi időt tud ezzel foglalkozni, attól is függ mennyire látja hasznát, mennyire térül meg. Hiszen, ha 2 perc extra odafigyelés vagy komment megválaszolása segít abban, hogy elégedett és lojális vásárlói bázis alakuljon ki, akkor talán megéri.

A termékértékelések bekérése pedig talán azért tűnhet bonyolultnak, mert még nem találtad meg a megfelelő App-ot, aminek a segítségével igazából gyerekjáték.


Ebben a cikkben nemcsak arról szeretnénk meggyőzni, hogy a vásárlói visszajelzéseknek komoly szerepük van 2021-ben és ezért javasoljuk, hogy építsd be az értékesítési stratégiádba....

Segítségképpen 3 Shopify-os termék értékelő App-et is javasolunk: 

  • Product Reviews

    Shopify által fejlesztett, ingyenes.

    Egyszerű, könnyen telepíthető és sablonhoz igazítható App, amelynek a segítségével megjeleníthetők (elrejthetők és megválaszolhatók) a vásárlói vélemények szövegesen és csillaggal is.

  • Yotpo Product Reviews & Photos

    Külső cég által fejlesztett, ingyenes / fizetős.

    Ez is egyszerű, könnyen telepíthető, de az előzőnél mégis haladóbb platform. Segítségével már e-mailen keresztül is kérhetjük a vásárlókat a termék véleményezésére. A fizetős verzióban fotó is feltölthető és számos egyéb szolgáltatás is elérhető.

  • Stamped.io Product Reviews UGC

    Külső cég által fejlesztett, ingyenes / fizetős App.

    Az előzőkhez hasonlóan egy könnyen használható felület, amely segít a vélemények, fotók, automatikus véleménykérő e-mailek rögzítésében és bemutatásában, attól függően, hogy ingyenes / fizetős verziót választod. 

Remélem ezzel a cikkel sikerült megerősítenünk abban, hogy a vásárlói bizalom kiépítésének kulcseszköze a „valós vásárlói értékelés”, ezért érdemes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket.


+ 1 ok ami a vásárlói értékelés mellett szól: A Google nagyon értékeli ezeket a véleményeket, ezért használatával jobb helyet érthetsz el a keresőben ;)

 
 

Még nincs webshopod, de már fejben megtervezted? Neked ajánljuk ingyenes webinárunkat!, ami segít a megvalósítás első, legfontosabb lépéseiben.

Kattints az alábbi képre és nézd meg akár azonnal!

 
Previous
Previous

Shopify értékelés és vélemények magyar felhasználóktól

Next
Next

Megoldások online tanfolyam indításához