EP53 - Érdeklődő gyűjtés: így indulnék el ma a 0-ról
A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.
A legutóbbi WEBBmethod mentorprogramos csoportos konzultáción is szóba került, és gondoltam, hogy elhozom nektek egy külön podcast epizódban is, mert sokan kerestek meg úgy, hogy nem feltétlenül szolgáltatás mellé szeretnétek online tanfolyamot, hanem csak nagyon megtetszik nektek ez az üzleti modell és úgy vagytok vele, hogy szívesen kipróbálnátok. Van olyan terület, amihez nagyon értetek, ahol van már szakértelmetek és szívesen felépítenétek rá egy online tanfolyamot. Csak az akaszt meg titeket, hogy aztán kinek fogjátok ezt értékesíteni?
Mert addig oké, hogy elkészíted a tanfolyamot, de hogyan fogod ezt aztán eladni?
Ebben az epizódban azt vesszük végig, hogy egyáltalán mekkora követőbázisra van szükség egy sikeres online tanfolyamos üzlet elindításához és, hogy ezt a minimális számot, hogyan lehet a leghatékonyabban/ leggyorsabban elérni illetve magad köré gyűjteni?
És nem nem csak social mediás likeolókra és követőkre gondolok! Sőt, elsősorban nem rájuk, hanem...
Hallgasd meg az epizódot aztán tarts velünk az online tanfolyamainkon! ;)
FONTOS LINKEK:
Epizód jegyzet:
Ugye a kampányokról beszéltünk az előző, 52-es epizódban, jó részletesen és Fischer Móninál, a hALadjunk csoportban a kerekasztal beszélgetésen.
Beszéltünk róla, hogy a kampányokhoz, az értékesítéshez elengedhetetlen egy e-mail lista, és Móni kérdezte, hogy mégis
Hány feliratkozóra lesz szükségünk ahhoz, hogy elkezdjünk online tanfolyamot vagy bármilyen ajánlatot, terméket, szolgáltatást értékesíteni?
Általában ezt a 300-as minimum számot szoktam mondani. Mégpedig azért, mert ha valakinek már ennyi feliratkozója van, akkor szinte biztos, hogy abból lesz vásárlója is, és nem egyből kudarccal kezdi, rossz érzéssel az online tanfolyamos vállalkozását, az értékesítését. A minimum szerintem ennyi.
A 300-al már már el lehet indulni. Bár lehet, hogy sokan megrettentenek tőle, hogy úristen, de
Mennyi idő az, mire 300 feliratkozót szerez az ember?
Nem kevés, de van egy két ötletünk, tippünk. Trükkök, amivel talán esetleg fel lehet gyorsítani ezt a folyamatot.
Felvetődött egyébként a WEBBmethodos konzultáción az a kérdés is, hogy
Muszáj email feliratkozónak lennie ennek a 100-300 embernek? Nem lehet ez mondjuk egy közösségi médiás követőbázis, vagy mondjuk egy csoport,
pl. egy Facebook csoportban jelenlévők.
Éppenséggel lehet, ha nagyon jó vagy benne, ha nagyon nagyon sok embert elérsz ebből a 300-ból, 100-ból, ott is, akkor akár lehet is, de én a social helyett az email bázist javasolnám, az email feliratkozókat. Legyen egy saját adatbázisod, amit nem tud tőled elvenni a Meta!
A Facebook csoportok vagy Instagram fiókok bedőlhetnek, de a saját hírlevél bázisodat, adatbázisodat, bármelyik platformról egyikről a másikra át tudod költöztetni, le tudod tölteni; az a tiéd. Onnantól kezdve, hogy jogszerűen feliratkoztak hozzád, bármikor el tudod érni őket, tudsz értékesíteni. Segítségüket, véleményüket tudod kérni.Én mindenképpen az email feliratkozást javasolnám.
Oké, akkor mondjuk 100-300 feliratkozó, de hogy hogyan lehet ennyi embert viszonylag rövid idő alatt bevonzani?
Az első és legfontosabb tanácsom az az, hogy amint tudod, biztosan tudod, hogy létre szeretnél hozni egy ilyen fajta online tanfolyamot:
Kezdj el róla kommunikálni, ahol csak tudsz mindenkinek mesélj róla! Egyrészt neked is jó megerősítés lesz és motivációs erő. Ha már mindenkinek elmondod, akkor kitartasz a terved mellett és el is készíted ezt az online tanfolyamot. Másrészt. Aki csak hall róla, tovább tudja adni a hírét, hogyha esetleg neki nem is fontos vagy releváns. A második lépés szerintem, hogy:
Készíts egy tervet, csak legalább nagyjából! Nem biztos, hogy fel tudod most mérni, hogy hány ember melyik felületről fog érkezni és honnan fog hozzád beregisztrálni és megadni az email címét. De próbáld meg nagyjából megsaccolni, hogy mégis mi az, amit megteszel ennek az érdeklődő gyűjtésnek, a követőbázis építésnek az érdekében? Hol fogsz kommunikálni, milyen gyakran fogsz kommunikálni, és mit vársz, hogy melyik felületről kb. hány ember fog megérkezni az email bázisodba?
És most lehet, hogy itt jön egy rosszabb hír, de az sajnos nem lesz elegendő, hogy kiteszed a honlapodra, hogy itt iratkozz fel a hírlevélre és ennyi. Nagyon kevesen adják meg csak ezért az email címüket. Ehhez egy picit többre lesz szükség a részedről.
És akkor itt mondom is, hogy én
Hogyan indulnék el, ha ma a nulláról kellene kezdenem az érdeklődő gyűjtés és a követőbázis építést?
Kitennék egy várólistát mindenképpen a honlapomra, az online tanfolyammal kapcsolatban egy nagyon nagyon egyszerű, akár egy szekcióból álló feliratkozó dobozt. Nem kell egy külön oldalra! Csak annyit, hogy itt a várólista, kérlek iratkozz fel, hogy ne maradj le az online tanfolyam kezdetéről. Satöbbi, satöbbi. Ez már egy jó motiváció, egy plusz motiváció. Akit érdekel a téma, aki ismer téged, szeretne tőled tanulni vagy bárhonnan rátalált, az fel tud iratkozni, és ezzel bebiztosítja, hogy nem csúszik le róla, hogy amikor megnyitod a tanfolyamot. Ott lesz és meg lesz az esélye, hogy jelentkezzen. Ez a legalapvetőbb és a legegyszerűbb szerintem, amit megtehetsz.
Ezen felül pedig, ami a legcélravezetőbb vagy a leghatékonyabb az az, hogy az online tanfolyamhoz kapcsolódóan egy hasznos, ingyenes, akár letölthető tartalmat készítesz. És erre iratkoztatod fel az érdeklődőket. A WEBBpassive illetve a WEBBemthod tanfolyamunkban, programunkban részletesen tanítjuk azt is, hogy milyennek kell ennek lennie, hogyan tudod ezt megtenni, elkészíteni, hogyan tedd ki a honlapodra.
És akkor onnantól, hogy kész van ez az anyag, én az alábbiakat vagy a következőket tenném:
Egyrészt alap tudom, de megosztanám a személyes profilomban, mondjuk Facebookon vagy Instagramon, elkezdenék ott is mesélni róla. Nem kell mindig, nem kell folyamatosan, de legalább egy vagy két poszt legyen ott, hogy mivel fogsz ezentúl foglalkozni, milyen tanfolyamban gondolkodsz, és csak simán kérd meg az ismerősöket, hogy aki tud valakit, akinek hasznos lehet az. És ennyi. Kész. Máris tovább tudják adni és tudják vinni a hírét egymás között az érdeklődők.
A második, hogy közösségi profilodban nyilván ez is a alap, hogy készítesz egy Facebook oldalt és/ vagy Instaoldalt, és nem csak azért feltétlenül, hogy később ott napi szinten kommunikálj, hanem hogy ha bárki ott keresne rád, vagy ha mondjuk bárki megosztja bármilyen tartalmadat és abból jön új érdeklődő, aki meg szeretném nézni, hogy ki is vagy, mivel foglalkozol, legyen ott fent valami információ. És ezzel nem azt mondom, hogy az összes közösségi felületen nyiss oldalt, nem kell elmenned a Titokra, LinkedInre és a többire, ha nem szeretnél, de egy-egy fő profil szerintem jó ha van, főleg az elején, amikor építkezel, akkor ezek nagyon hasznos felületek lehetnek.
Ha mondjuk szeret Insta sztorikat készíteni, akkor akár heti szinten egyszer megoszthatod ezt az ingyenes letölthető oldalt, vagy a várólistát, vagy bármilyen olyan felületet, ahol az email címeket meg tudják adni és be tudnak hozzád regisztrálni, bekerülnek az email adatbázisodba.
A harmadik, és nálunk ez jött be anno a leges legeslegjobban a tartalommarketing. Blogoltunk rengeteget az adott témával kapcsolatban anno a Shopify webshopokkal kapcsolatban, és mindig volt egy kapcsolódó ingyenes anyag, vagy ide tettük be a letölthetőnket a blog cikkekbe. Akik szeretnének még további tartalmakat az adott témával kapcsolatban, azoknak ezt a lehetőséget ajánljuk fel. Nem feltétlenül kell, hogy ez blog legyen, ha nem annyira szeretsz írni, jobban szeret beszélni. Lehet ez podcast lehet youtube videókat készíteni. A lényeg, hogy készíts hasznos tartalmakat a témával kapcsolatban, hogy bárki, akár organikusan is meg tudja találni a keresőben, hogy fel tudjon aztán iratkozni.
A honlapodon számtalan kiemelt helyen, stratégiailag jó helyeken meg lehet osztani ezt az ingyenes, letölthető vagy akár a várólistádat. Erről egy külön csekklistát mindkét programunkban találsz, hogy hol tudod ezt megtenni, hogy tényleg optimalizálni tudd az oldalt. Egyébként elképesztő, múlt héten optimalizáltuk mi is a saját oldalunkat, így a díjmentes tréningeinket megpróbáltuk jobban előtérbe helyezni és látványos, hogy mennyivel többen adják meg ezen a héten az email címüket például, mint a korábbi hetekben, amikor picit rejtve voltak a dolgok, vagy máshol voltak elhelyezve.
A következő, hogy ha vannak olyan csoportok, amiknek hasonló a célcsoportja, ahhoz, mint akikkel az online tanfolyamodat megcéloznád, akkor menj be azokba a csoportokba, menj be azokba a fórumokba és kezdjen ott aktívkodni. Csak kíváncsiságból nézd meg az általuk feltett kérdéseket. Ha bárki feltesz olyan kérdést, amihez kapcsolódik a leendő online tanfolyamod, akkor válaszolj neki, segíts neki! Nem kell promóznod semmit, csak légy ott. Előbb utóbb be fog törni a fejekbe, hogy te mivel foglalkozol. Meg fognak tudni keresni, és lehet, hogy már azonnal lesz olyan, aki azt mondja, hogy hú de jó, köszi, hogy segítettél, tudnál még tovább segíteni? És máris fel tudod ajánlani esetleg az online tanfolyamodat.
Aztán ott van a követőbáziscsere vállalkozó partnerekkel vagy ismerősökkel. Erre nagyon kevesen gondolnak manapság, szerintem, főleg az itthoni körökben, pedig hatalmas potenciál van benne. Hogyha összebeszéltek ismerősökkel, akiknek szintén hasonló a célcsoportja és egymás tartalmait megosztjátok, egymás ingyenes anyagait megosztjátok, akkor, nagyon hamar lehet a követőbázist növelni. Több partnert is felírhatsz magadnak, aki szerinted alkalmas lehet erre, és persze különböző együttműködési stratégiák is vannak. Ezeket is részletesen tanítjuk (hogy hogyan tudsz esetleg megkeresni másokat, mik a leghatékonyabb követő báziscsere metódusok stb). Szóval, ötletelj egy picit ehhez te magad is, hogy ezt hogyan tudnád kivitelezni, vagy természetesen jöhetsz hozzánk is ötletekért, mi is nagyon szívesen segítünk és megtanítunk ezekre. 🙂
Illetve az utolsó, amit én még megtennék, de mindezt azért, mert már van tapasztalatom a hirdetésekkel, hogy egy minimális büdzsét rászánok, és elkezdtem hirdetni ezt az ingyenes anyagot. Addig is, amíg a háttérben elkészítem az online tanfolyamot, illetve az online tanfolyamnak az előértékesítési kampányát (és ezt is mi tanítjuk részletesen a programokban). Csak azért is mondtam el, azért osztottam meg. Tudom, hogy a hirdetésektől sokan egy picit ódzkodnak, de ha esetleg már van korábbi tapasztalatod, nem idegen a számodra, vagy szívesen kérsz hirdetési szakértő segítségét, akkor ez a leggyorsabb módja annak, hogy a legrövidebb idő alatt növeld a követőbázisodat és érdeklődőket gyűjts. Itt ugye az idő helyett nyilván pénzt kell befektetned, de ez is egy nagyon nagyon jó lehetőség.
Az előbb felsoroltak pedig. Mind időbefektetéssel járnak, de ha szisztematikusan haladsz előre, ha átgondolod, hogy mégis melyik nap mennyit teszel érte, és hogyan szeretnéd növelni az érdeklődő bázisod, akkor mind működhet.
Az egyik a másikat fel fogja erősíteni, és bár az elején lehet, hogy lassabb lesz az építkezés, de hamar be fog indulni ez az egész.
Kíváncsi vagyok, írd meg nekem nyugodtan Instagramon vagy emailben a webb@szitarlaura.hu, hogy te melyiket választanád az ötletek közül. Volt esetleg olyan, amit. Amire korábban nem gondoltál? És mit gondolsz, hogy mennyi idő alatt tudnál ezeknek a módszereknek a segítségével akár 100-300 embert elérni, ahhoz, hogy sikeres online tanfolyamos üzletet építhess magadnak? Nagyon kíváncsi vagyok a visszajelzésre, Ha van kedved, akkor oszd meg velem!
További sok sikert! Szép napot kívánok!