Squarespace SEO tippek

A Squarespaceben, ahogy a többi fontos funkcionalitás, a SEO vagyis Search Engine Optimisation egyes lehetséges beállításai is, beépítve találhatóak. Vagyis nem kell külön bővítményt használnod a finomhangoláshoz. Egyből az adminban, a Marketing szekcióban, illetve az egyes oldalak és blog posztok beállításainál is megtalálod az oda vonatkozó opciókat.

De, hogy könnyebben boldogulj ezen a területen és kiismerd magad legalább alapszinten, hoztam pár tippet a honlapod keresőoptimalizálásához. 

Kezdjük a legelején!


Miért érdemes foglalkozni már a weboldalad elkészítése előtt a SEO alapelvekkel?

Egyszerű: fontosnak tartom, hogy már az elején  tisztán lásd, hogy mit miért csinálsz (vagy csinál majd a SEO-sod), hogy mennyi apróságon múlhatnak fontos dolgok. hogy ne csak a honlap elkészülte után kezdj el bogarászni ezekkel a beállításokkal.

A SEOra (vagyis a keresőoptimalizálásra), egy jó Google helyezés elérésére már előre is tudsz készülni. Annál is inkább, mert oldalszövegek megírásakor is már jó, ha azt a kiválasztott kulcsszavakat szem előtt tartva illetve pár hasznos elv betartásával teszed.

De mielőtt ezekre kitérnénk még, először nézzük meg, hogy 

Mi is számít igazán a Google számára? Miket néz, vizsgál, kalkulál, amikor egy-egy kereséskor kilistázza az általa legjobbnak vélt találatokat?

A teljesség igénye nélkül (mert hogy nem is nagyon tudjuk pontosan megmondani, feltárni az algoritmust) pár fontos tényező:

  • Az oldal tartalmai: jól tagoltak, informatívak, hasznosak, réspiacra szabottak és nem szólnak mindenről is

  • Képek elnevezése releváns

  • Könnyű navigálni az oldalon

  • Mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, ez is minősíti a tartalmat

  • Mennyire gyorsan töltődik be az oldal

  • Mobilra optimalizált-e

  • Milyen linkek mutatnak a honlapra (hivatkoznak-e rá más, hasznosnak vélt külsős oldalak)

  • Biztonságos-e az oldal (pl. HTTPS)

  • Meta adatok, leírások ki vannak-e töltve, helyesen

  • Kulcsszavakban gazdag-e az oldal, fontos, hogy természetes módon, nem erőltetetten

Fontos tudni, hogy a Google nem csupán egyszer futja át  az oldaladat. Folyamatosan pásztázza azt, így bármikor tudsz javítani (vagy épp rontani) az eredményeiden. Mellesleg az algoritmus is folyton javul, okosodik, változik, szóval ha jó pozíciót szeretnél elérni a weboldalad számára, akkor azon dolgozni kell.

De kell egy kis idő ahhoz is míg a Google robotai bejárják, beindexelik az oldalad. Valószínű eltelik majd pár hét, mire megjelensz a keresőben. Szóval ne aggódj, ha a honlap élesítése után egy nappal még nem vagy az első oldalon. Türelem! :)

Mielőtt az oldal tartalmainak elkészítéséhez fogsz tehát, hasznos, ha már megvannak a kiválasztott kulcsszavaid, amikre szeretnél minél jobb helyezést elérni a Google találatok között.

Ha ezeket összegyűjtötted jöhet a szövegírás.

SEO tippek szövegíráshoz, blogoláshoz

Az első és legfontosabb, hogy hasznos legyen a poszt a célcsoportod számára.

A legújabb Google rankinges elvek (2020 eleje) szerint jó, ha ez a tartalom:

  • eredeti, valamely új nézőpontból szolgáltat információt

  • ha hivatkozásokat hasonlít is össze, legyen benne újító gondolat

  • néha jól jöhet 1-1 kutatási eredmény vagy elemzés is

  • jó, ha kézzelfogható, pl. tippek. trükkök, lépéseket egy adott probléma megoldására

  • a célcsoport releváns kérdéseire ad választ

  • örökzöld téma vagy nagyon aktuális

  • a cím tükrözze a posztban foglaltakat és ne legyen túl figyelemhajhász

  • olyan legyen, amit akár egy magazinban is szívesen olvasnának az emberek vagy megosztanák mással is

  • mutassa meg, hogy szakértője vagy a témának

  • legyen mindenképp kulcsszavakkal teli*, de ne erőltetetten, hanem a folyó szövegbe illeszkedően - illetve egy poszt csak néhány (2-3) kulcsszóra fókuszáljon


Formailag a következőkre kell figyelni:

  • Legyen jól tagolt és formázott a szöveg, poszt, oldal. Sokat számítanak a kiemelések, pl vastagon szedett szavak-kifejezések, amik jellemzik az egész, adott bekezdést illetve a cím és alcímek formázása is számít- érzékeli a Google. Nyugodtan használj felsorolást, számozást, ha úgy van, az is segíthet

  • A legjobb ha 2000-4500 karakter szám körül van a cikk hosszúsága, de ennek nem kell mindig így lennie, csak legyen pár hosszabb poszt is, ami tartalmában mély is :)

  • Számít az is, hogy a képek az adott posztban, szövegben, oldalon, hogy vannak elnevezve. Legyen ez is releváns az adott képre, cikkre. 

  • A képek a cikken belül lehetnek 500-800 px nagyságúak, lehetőleg jpg formátumúak (ez a kisebb fájl méret miatt fontos) és max 500 KB nagyságúak. Ez biztosítja majd, hogy gyors maradjon az oldalad.

  • Korábbi saját blog posztokra is hivatkozhatsz a cikkeidben - belinkelheted őket  

  • Add majd meg a Social Image-t, a Settings részben a blog cikkeknél és töltsd ki ott a mellette lévő fülön a SEO meta leírást is. (Ha valaki rákeres a Googleben egy adott szóra és a posztodat is kilistázza a Google, akkor ez a rövid leírás jelenik majd meg a blog poszt címe alatt a találatokban.)  A beállításakor mutatja neked, hogy hány karakter hosszú lehet ez a rész. Ez legyen egy afféle összefoglalója a posztnak egy rövid figyelemfelhívás, szintén használd itt is az adott poszt kulcsszavait.


És egy utolsó jó tanács: nyugodtan frissítheted később a korábbi tartalmakat, ha már nem állják meg teljesen a helyüket, hiszen azt is értékeli a Google, ha frissül 1-1 tartalom és ha nem “öregedik el” az adott oldal.

Idővel nézd át, vizsgáld felül a honlapod oldalait, szűrd ki a törött linkeket, töröld a nem használt, már nem releváns oldalakat, javítsd a túl nagy képeket, írd át a felirataikat, ha szükséges vagy korábban nem tetted.

 
 


Previous
Previous

Shopify Email - megérkezett

Next
Next

Squarespace weboldal készítés - 25 gyakran ismételt kérdés