5 design tipp weboldalad elkészítéséhez

A nemrég megint belefutottam abba a kérésbe az ügyfél részéről, hogy “Készítsd el kérlek az oldal tervet és akkor majd írunk szöveget hozzá”. Tudom, hogy ez az ő szemszögükből talán így tűnik értelemszerűnek, de pont a fordítottja kellene, hogy legyen a folyamat.

Előfordult persze kezdetekben, hogy szövegíróval együtt dolgozva, közösen gondolkodva megterveztük előbb a oldalvázakat és aztán érkezett hozzá a szöveg. Egy profi szövegíró ezt is megoldja, de abszolút nem ez az ideális.

A honlapodnak mindig legyen célja, mindig legyen mondanivalója, ne csak úgy lebegjen az éterben. Ha nem része az értékesítési folyamatoknak, ha nincs funkciója, akkor igazából nincs is rá szükséged. 

Viszont amint tudod, hogy mi a fő küldetése, tudni fogod azt is, hogy mi kerüljön rá. Milyen szöveges és persze képi tartalom.


Az első tippem tehát: 

1.  Töltsd le a Weboldal tervező munkafüzetet

Ha még csak az elején jársz, segítünk. Mutatjuk, hogy mik azok a fő lépések, mik azok a fő szempontok ami mentén könnyedén meg tudod tervezni a honlapod.

 
 
 
 

2.  Írd meg az oldal szövegeket

A tervező segít majd meghatározni, hogy milyen oldalakra lesz szükséged. Ezután jöhet a szövegírás. Tudom ez nem könnyű feladat, pláne az elején, pláne ha magadról, a saját szolgáltatásaidról kell írni, de annál fontosabb.

Próbáld meg az alábbi a kérdéseket fejben tartani, megválaszolni, miközben az oldal szövegeket írod:

●     Ki vagy Te, és miben tudsz segíteni az oldal látogatójának?

●     Mit kellene tudnia rólad, a szolgáltatásaidról az olvasónak ahhoz, hogy téged válasszon, hogy veled dolgozzon?

●     Mik a problémái? Hogyan, milyen úton tudsz neki segíteni ebben?

●     Mitől különleges a szolgáltatásod? Miben vagy más mint a konkurrensek?

Érdemes a szövegeket (és képeket) egy helyen pl. egy kizárólag a honlap projektedre dedikált Google Drive mappában tartani, hogy később is bármikor megtaláld és könnyen tudj majd belőle dolgozni. Illetve azért is, mert a legjobb gondolatok általában nem a számítógép mellett ülve születnek. Ha félbehagytad az egyik oldal szövegét és épp úton vagy, de eszedbe jutott egy klassz mondat ami, pont bele passzol akkor akár mobilról is szerkesztheted az adott Google dokumentumot.

3. Készítsd megfelelően elő a képeket

Válogasd ki a képeket, amiket szívesen használnál az oldalon. Keress olyanokat, amik az adott oldal szövegeihez passzolnának. A képek színvilágát próbáld meg a logód, arculatod színeinek megfelelően összeállítani.

Ha saját képeid vannak az a legjobb. Ügyelj rá, hogy egy fotózás során álló és fekvő képek is bőven készüljenek, hogy minden elrendezéshez legyen megfelelő kép.

Ha stock photokat használsz, figyelj rá, hogy lehetőleg ugyanattól a fotóstól válogass képeket. Akár ingyenes, akár fizetős oldalról töltöd le őket, a honlapod összhangja érdekében fontos, hogy egységes képi tartalom legyen rajta. Egy fotós általában egyféle stílusban dolgozik, így ha neked tetszenek a képei és úgy gondolod az oldal tartalmához is passzol, valamint a célcsoportod számára is hívogató lesz, akkor jó úton jársz.

A képeket mindig nevezd át. Legyen a kép fájl neve az adott képre vonatkozó, rövid tömör 2-3 szavas leírás. Jó, ha a kulcsszavaidat is használni tudod különböző variációkban a képeken. Ez SEO szempontból sokat számíthat.

Ahogy az is, hogy minél kisebb méreten tartsd az adott fájlt. Először is legyen nagy felbontású, de fekvő kép esetén max. 2000-3000 pixel széles. Álló kép esetén max. 800-1200 pixel széles a kép. A fájl mérete sose legyen nagyobb 500Kb-nál mert az lassítja az oldalt. Ha csak lehet használj .jpg formátumot és ha szükséges használj tömörítő alkalmazásokat pl. ezt.

 

4. Rendezd el szellősen a tartalmakat az oldaladon

Ha megvannak a képek és a szövegek jöhet a tördelés.

Minden egyes új gondolat a szövegben, kerüljön új szekcióba az oldalon. Ne zsúfold tele az oldalt!

Ha hosszabb szöveg kerülne egy-egy szekcióba, tagold megfelelően. Emeld ki a legfontosabb részeket vastagon vagy címsorokkal.

A szekciók legyenek egymástól jól megkülönböztethetőek. Válaszd el őket más-más elrendezéssel, képekkel, színekkel, háttérrel.

Vezesd az olvasó szemét az oldalon és ne felejts el több helyre is beszúrni Call-to-action gombokat (tudod pl. a Felveszem veled a kapcsolatot, Megnézem a szolgáltatásaidat, Időpontot foglalok nálad stb. feliratos gombok), hogy tovább tudd léptetni a látogatót a szolgáltatásaid megrendelésének / vagy az oldalad fő céljának irányába.

5. Ne felejtsd: a kevesebb több!

Kb. sosem fogod úgy érezni, hogy az oldalad teljesen készen van, hidd el nekem :) Mindig lesz mit újítani, javítani, frissíteni rajta. Mindig lesznek további gondolatok, fontos infok, amiket rá akarsz majd tenni, meg akarsz majd jeleníteni rajta. De nem muszáj mindent egyből, azonnal.

Ha nem érzed úgy, hogy tökéletes, de azért elég jó és alig várod már, hogy élesítsd, tedd meg!

Ne várj tovább! Bármikor visszatérhetsz hozzá és módosíthatsz rajta később is.

De addig is hagyd, hogy tegye a dolgát és hozza az eredményeket!

Previous
Previous

Shopify Ajándékkártya - így működik

Next
Next

Jogi dokumentumok a weboldalakon