Mit lehet és mit nem a Shopifyban - szállítási megoldások
Előző blog poszt folytatásaként egy másik fontos területről lesz most szó ebben a cikkben. A szállítás kérdéskörét járjuk végig, mert rengetegszer felmerül.
Ahogy sokszor mondtam már, számomra a Shopify egyik főbb előnyei:
a folyamatosan, profin frissített háttér és
a 0/24 elérhető, segítőkész. ingyenes ügyfélszolgálat mellett
a mesés és felhasználóbarát back end/ front end design (értem ez alatt a webáruház kinézetét és az admin felület könnyen kezelhetőség) illetve
az egyszerű bármikor tovább fejleszthető és bonyolítható, biztonságos és jól működő rendszert
Vagyis a hosszú mondat után.. A Shopify webshopok akkor is szuper jól tudnak muzsikálni, ha éppen csak az alapokkal indítod őket útjukra. Akkor is, ha nem egészíted ki rengeteg szükségtelen app-el már a legelején. Pláne olyanokkal, amikről magad sem tudod, hogy pontosan mire jók és hogy kell kezelni őket, de mindenkinek van hasonló a webáruházában és feltételezed, hogy szükséges lenne a tiedbe is, mert azt hallottad, hogy ez vagy az a marketinghez elengedhetetlen, vagy hogy a vásárlóknál ez alap és ha nálad nincs ilyen funkció az online boltban, akkor tőled nem fognak vásárolni.
Szóval, amikor azt nézzük, hogy milyen fizetési és szállítási lehetőségeket lehet megadni, bekapcsolni a webáruházba, akkor azon túl, hogy mérlegeljük, hogy mit szeret használni általában a célcsoport és hogy mit használ a konkurencia, azt is jó figyelembe venni, hogy Te, mint a webshop üzemeltetője mit fogsz tudni könnyen használni.
Ès ahogy korábban is írtam, nem kell minden lehetséges opciót a vevők rendelkezésére bocsátani. Megkönnyíted a választásukat, ha csak 2-3 lehetőséget adsz meg számukra.
Miért mondom mindezt a legelején?
Mert tény és való, hogy a Shopifynak a rengeteg előnye mellett megvannak a maga korlátai is. Főleg, ha Magyarországot választod célpiacnak. Bár ez a platform egyre népszerübb kis hazánkban, még rengeteg magyar app-et lenne jó látni hozzá, hogy ennél is kényelmesebb legyen a használata.
Talán nemsokára a tulajdonosok a mi régiónkat is szárnyuk alá veszik és beindulnak ezek a fejlesztések, de jelenleg egyelőre a D-A-CH területen van a fókusz vagy is Németországon, Ausztirán és Svájcon.
De nézzük most, hogy milyen magyar szállítási opciók vannak jelenleg? Melyikek kapcsolhatóak be a Shopify rendszerébe?
Szállítási módok:
HÁZHOZSZÁLLÍTÁS
MAGYAR POSTA a pénztárban könnyedén be tudod állítani, meg tudod adni ezt a lehetőséget, de mivel nincs még elérhető magyar posta app összekötni egyelőre nem fogod tudni a rendszerrel.
Vagyis amennyiben valaki postai kézbesítéssel szeretné megrendelni a termékeidet, megteheti, de Te nem fogsz tudni automatikusan címkéket generálni és nyomtatni a csomagokhoz.
SZÁLLÍTÁS FUTÁRRAL - ezt bontsuk tovább, mert rengeteg szolgáltató van ma már itthon is, lássuk a legnagyobbakat:
DPD - a környező országok némelyikére már van applikáció (pl. Szlovénia, Horvátország, románia), Magyarországhoz még nincs.
Frissítés 2023. január: A DPD-nek van saját appje is. Ezt innen éred el »
UPS és FEDEX - Ha Amerikából indítanád a szállítást, akkor szuper könnyű dolgod lenne, mert ezek a szolgáltatók már a rendszerbe is be vannak építve, még csak külön app-re sem lenne szükséged a bekötésükhöz. Hazánkból indított küldeményekre azonban, amennyire én tudom, még nincs alkalmazásuk. Tehát megadhatod szállítási módként, de nem lesz automatikus a feldolgozásuk.
GLS - Idén nyárig volt egy szuper app hozzájuk, amely a kelet-európai régióhoz készült. De ezt sajnos a továbbiakban már nem fogják frissíteni. Meg is szakadt már sok helyen a szinkronizáció. Helyette viszont a fejlesztők az xConnector nevű app használatát javasolják.
Frissítés 2023 január: itt találsz már egy egyedi, magyar fejlesztésű, magyar supporttal is rendelkező GLS appet »
TNT - esetében sem tudok használható bővítményről. Vagyis választhatják vevőid akár ezt a lehetőséget is, ha szeretnéd, de manuálisan kell majd összekészítened és feladnod a TNT-s csomagokat.
ÁTVEVŐPONTOS CSOMAGSZÁLLÍTÁS
Az elsődleges nehézség ezzel kapcsolatban az, hogy a Shopify checkout vagyis pénztár része viszonylag kötött. (Legalább is az alap Shopify havidíjas csomagban nem lehet belenyúlni csak a legmagasabb csomagban). Választhatsz fizetési módot, szállítási módot és kész. Szállítási módon belül újabb szállítási pontot a pénztáron belül: ez az alap csomagban nem lehetséges, így itt az appeknek is kicsit nehezebb a dolga.
Tehát, ami folyton felmerül kérdésként:
FOXPOST - Még nincs saját app-jük, bár már nagyon régóta ígérik, de fentiek után talán érthető, hogy miért is nem olyan egyszerű ez. Van olyan magyar kereskedő, aki lefejlesztette a saját verzióját Shopify-os a Foxpost összekötéshez, de ez nyilvánosan (még) hozzáférhető.
Van olyan is, aki kicsit megkerülve a fejlesztéseket, manuális módon kéri a vásárlóit, hogy adják meg a pénztárban a kívánt csomagszállítási pontot.
Frissítés 2023 január: Jó hír, hogy mostanra már a Foxpostot is integrálták a Parcerly app-ben. Ezzel be tudod kötni, így már elérhetővé teheted ezt is.
Pick Pack Pont - szintén nem tudok saját appről a PPP esetében.
Frissítés 2023 január: A Pick Pack Pont, a DPD csomagpont és a GLS csomagpont szintén elérhető már a Parcerly app-ben.
Frissítés 2024 február:
MPL Postacsomagpont - Magyar Posta csomagpontos szállítási integrációjára szintén jó megoldás lehet a fent is említett Parcerly vagy a Digiloop Pickup & Delivery, ami magyar fejlesztésű, profi és megbízható magyar ügyfélszolgálattal rendelkezik és összeköttetést biztosít a következőkhöz is: GLS, FOXPOST, DPD, PACKETA valamint kompatibilis a Webshippy-vel, iLogistic-el és a Boxy-val is.
Bővebben a Magyar Posta MPL-es Shopify integrációról ebben a cikkben írtunk.
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL AZ ÜZLETBEN
Ez az opció könnyen megadható és beállítható, minden további nélkül.
KISZERVEZETT CSOMAGKÜLDÉS:
Van még egy lehetősége a kereskedőknek, amire sokan ma még nem gondolnak, pedig már létezik és flottul működik. Idő- és költséghatékony egyszerre: a logisztikai kiszervezése.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy az árukészletet a megbízott cég raktárában tároljuk és amikor vásárlás fut be a webshopunkba, a megrendelés adatait a fulfillment cégnek továbbítjuk. Ők innentől helyettünk végeznek el minden további feladatot. Csomagolást és persze a kézbesítést (+ ha szeretnénk még a számlázást, utánvétet és visszárut is). A fulfillment cégek általában több szállítmányozó partner céggel működnek együtt így kedvezményes díjakon tudják átvállalni a szállítás költségeit.
Ha tehát fulfillment céget alkalmazol, akkor a fenti szállítási szolgáltatókat is (automatikusan) igénybe tudod venni illetve választási lehetőségként kínálhatod a vásárlóid számára.
Az egyik legismertebb hazai fulfillment szolgáltató a Webshippy rendszere saját appjükkel köthető be a Shopify webáruházakba.
PRÉMIUM WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS KÖNNYEDÉN, TELJES ÚTMUTATÓVAL
WEBBshop online tanfolyamunkban 90%-ban videó alapú, rövid, könnyen követhető, lépésről-lépésre leckék segítenek majd abban, hogy amennyire csak lehet könnyedén létrehozhasd és elindíthasd profi webshopod. Nézd meg a részleteket!