Mennyibe kerül egy webshop?

Az utóbbi napokban nagyon sokszor jött velem (ismét) szembe a téma: Az offline üzleteknek tényleg befellegzett? 

Röviden és tömören: Nem! A hagyományos boltoknak igenis van jövőjük, csak egyfajta átalakuláson mennek épp keresztül. A mai, aktuális trendek szerint az offline és online üzlet kombinációjában illetve a vásárlásélmény nyújtásában rejlik a siker kulcsa.

A legelső kérdés/ellenérv ilyenkor általában egy boltos fejében az lehet hogy:  Te jó ég, mennyi munka lesz az! Mármint első körben maga a webshop elkészítése illetve a későbbiekben a webáruház üzemeltetése.

A webshop elkészítése, ha ügyesen csinálod* vagy profira bízod és nem egy szuper bonyolult weboldalt szeretnél, akkor a kezdeti tervezések után nem tart tovább 1 hónapnál.

A webshop üzemeltetésével töltött idő pedig attól függ, hogy mennyi feladatot szeretnél magad végezni és mennyit szervezel ki.

De térjünk át a kérdésre, amiért erre cikkre kattintottál: Mennyibe fog mindez kerülni?

Itt megint ketté kell, hogy bontsuk a költségeket. A webshop elkészítésének díja sok mindentől függ. A WEBB díjait pl. itt találod, de abban is támogatlak, ha egyedül szeretnéd összerakni az online boltod. Abban az esetben persze, ha a Shopifyra esik a választásod! :)

Mennyibe kerül a webáruház elkészítése?

Általánosságban egy kezdő webes már kb. 200.000 Ft-tól elvállalja a webáruházad összeállítását, elkészítését. Ha kicsit biztosabbra szeretnél menni és tapasztaltabb kezekre bíznád a webshopod megtervezését, akkor 450.000 - akár több millió forintig is terjedhet az ár. Attól függően, hogy mennyire specialista valaki az adott területen illetve, hogy milyen bonyolult, mennyire egyedi az adott rendszer, amely építésével megbízod őt.

Ok, és az elkészítés után..

Mennyibe fog kerülni a webáruház fenntartása?

A válasz szintén több mindentől függ. Vegyünk most egy normál, átlag webshopot, hogy legyen viszonyítási alap. Számoljunk egy kicsit:

  • A Shopify alapcsomagjának havi díja 29 USD. (Vagyis a mostani árfolyamon számolva kb. 8.250 Ft) Ez nem kevés, de egy nagyon profi mégis egyszerűen kezelhető, megbízható, folyamatosan fejlesztett és karbantartott rendszert kapsz cserébe. (Tudnod kell, hogy a Shopify a forgalom után is felszámolhat jutalékot, ennek díja kb.: 2%)

  • Vásárolnod kell a webshopnak egy domain nevet is, ez átlagosan kb. 3.000 Ft / 2 év.

  • Mindenképpen hasznos hírlevél küldő programmal összekötni a webáruházad, hogy megfelelően kommunikálni tudj a vevőiddel, követőiddel, hogy mélyítsd a kapcsolatot és fokozd a vásárlási élményt illetve az elköteleződést a boltod iránt. Használhatod a Mailchimp ingyenes verzióját, a Klaviyo profi rendszerét is akár vagy mondjuk a ConvertKit-et, amit mi is.

  • Ezen kívül szoktam javasolni, hogy SimplePay bankkártyás fizetési lehetőséget is kínáljanak a webshopok. Ennek egyszeri szerződési díja 20.000 Ft környékén volt legutóbb, plusz szintén 2% körüli a HUF forgalom után járó jutalékuk.)

  • Amennyiben nagy forgalmú a webshop, megkönnyíti a munkát egy automatizált számlázó program is. Én a Billingo-t használom és ajánlom. A havi díjon felül a Billingo esetében nincs más költséged. (Ráadásul a fenti linkre kattintva és regisztrálva két ingyenes hónappal tudod megkezdeni a tagságod!)

  • Szükséged lesz jogi dokumentumokra is, amit az alábbi lehetőségek valamelyikén tudsz beszerezni. Ennek ára éves díj esetén kb. 35.000 Ft-nál kezdődik, egyszeri megrendeléskor kb. 100.000 Ft

A sort még bőven lehet folytatni annak megfelelően, hogy milyen kiegészítőkkel szeretnéd felturbózni az online üzleted. De a fentiek alapján nagyjából, havi díjra lebontva, az induló fix költség: 10.000 - 20.000 Ft közé esik valahol. Attól függően, hogy miket választasz. 

Ha szeretnél egy komplett csekklistát a webshop indítás előtti további teendőkről, csak kattints a képre vagy add meg a neved és email címed alább és töltsd le!

 
 
 

Ha esetleg offline bolt mellé szeretnél webshopot, a kérdés már csak az, hogy mennyi plusz forgalom kell ahhoz, hogy ezt ki tudd termelni? De ami szerintem még fontosabb: Vajon mennyivel tudná megnövelni egy kapcsolódó webshop az üzleted forgalmát? Mennyivel több eladást, mennyivel több profitot tudna termelni Neked?

Szerintem érdemes kicsit megnézni a jelenlegi adatokat, statisztikákat és megpróbálni számolgatni, latolgatni, prognosztizálni. 

Nálad mit mondanak a számok? Érdemes lenne belevágnod?

Mik az érvek? Ellenérvek?

Ha további információra lenne szükséged a webshop készítéssel kapcsolatban, ne hagyd ki ingyenes webinárunkat sem!

u.i.: A jelen cikk nem tér ki rá, hogy milyen költségekkel jár az üzemeltetés során az egyes, esetleges részfeladatok kiszervezése, de ha érdekes lehet, később erre is szívesen hozok opciókat! :)

- A linkek egy része affiliate link, vagyis ha ezeket követve leszel partnere az adott  szolgáltatásnak, jutalékban részesülhetek. - 

Previous
Previous

Shopify vagy Woocommerce? Melyiket válasszam?

Next
Next

Webáruház készítés: profira bízzam vagy készítsem el magam?