Melyik webshop rendszert válasszam? - Shopify vs. Unas vs. Shoprenter vs. Woocommerce összehasonlítás 2021

Reméljük, hogy rendszeres hallgatója vagy a WEBBpodcast-nak és az őszi „szezonkezdő” epizódunkat is hallgattad már, amelyben a webshoprendszerek összehasonlításáról beszélünk. Amennyiben még nem, azt javasoljuk ne hagyd ki!

Persze könnyen előfordulhat, hogy most nincs időd meghallgatni és inkább olvasni szeretnél ebben a témában, ezért is gondoltunk arra, hogy írásban is készítünk egy összefoglalót a webshopmotorokkal kapcsolatosan.

Melyik webshoprendszert válasszam?

Tudjuk, hogy nagyon fontos lépés a háttérrendszer kiválasztása, mivel nagyon sok dolgot befolyásol rövid és hosszútávon is. Semmiképpen se kapkodd el a döntést, járd körül alaposan a témát, ismerkedj a lehetőségeiddel, hogy a Neked legmegfelelőbbet találd meg.

Frissítettünk egy korábban készített táblázatot, amelyben különböző szempontok alapján (ár, testreszabhatóság, integrációs lehetőségek, értékesítési csatornák beállítása stb...)  bérelhető webshop motorokat (például a Shopify, amit mi is használunk) és nyílt forráskódú (mint a Woocommerce) vagy egyedi fejlesztésű webáruházat hasonlítunk össze.

A Shopify-nál a Basic, az Unas esetén a Prémium, míg a Shoprenternél a Silver csomag funkcióit vettük bele a táblázatba.

A legnépszerűbb webshop rendszerek összehasonlító táblázata 2021

Bizonyos pontokhoz kapcsolódva a táblázat alatt találsz további magyarázatot, kiegészítést.

*PRÓBAIDŐ: a WEBBshop - online tanfolyam a Shopifyhoz c. kurzus esetén korlátlan idejű tesztfiókot tudunk biztosítani, így nem vagy kötve a 14 nap próbaidőhöz, hanem tervezgetheted a boltodat a saját tempódban, kicsit hosszabb ideig is.

ÁRAK: azzal számoltunk, hogy Te készíted majd el a boltodat. Természetesen van lehetőség arra, hogy szakembert bízz meg a feladattal, de ha egy kicsit beleásod magadat a témába, részt veszel egy tanfolyamon, biztosan neked is menni fog.

NYELV: a Shopify esetén semmiképpen se vegye el a kedvedet, hogy angol nyelvű az admin felülete. Egy kis (Google) segítséggel könnyen „magyar nyelvűre” varázsolhatod.

Ha már nyelvekről beszélünk...fel szokott merülni kérdésként, hogy vajon van lehetőség többnyelvű boltot létrehozni? A kérdés jogos, hiszen van, aki nemcsak magyar, hanem angol / német / vagy bármilyen más nyelven is szeretné elérhetővé tenni a boltját. Nem olyan régen írtunk ezzel kapcsolatosan egy cikket, ezért ha téged is érint ez a kérdés, ide kattintva tudsz részletesen utána olvasni.

DESIGN / SALBON: szerintem nem kell magyarázni, miért fontos, hogy egy sablont a márkádhoz tudd igazítani és emellett modern is letisztult legyen egyben. Mintha egy szép, igényes boltba mennél be, csak itt a „gép előtt nézel körbe”. Ebben az összehasonlításban egyértelmű versenyelőnye van a Shopify-nak vagy egy egyedi fejlesztésű boltnak (bár utóbbinál a költségeken ez mindenképpen tükröződik).

TANANYAG: ahogy az áraknál, itt is abból indultunk ki, hogy a webshopodat te fogod létrehozni. Ilyen esetben nagy előny lehet (sok időt spórolsz meg), ha megfelelő, átfogó képzési anyagokat találsz a létrehozás előtt. Ezalatt azt értjük, amit, ha követsz, valóban könnyen el tudod készíteni a boltodat, hiszen olyan érzésed lesz mintha valaki végig fogná, vezetné a kezedet.

Amennyiben a Shopify rendszert választod, mi pont ilyen tanfolyamot dolgoztunk ki neked, ha szeretnél többet megtudni erről a lehetőségről, kattints ide.

INTEGRÁCIÓK: a szállítási és fizetési lehetőségeknél ne hidd / ne tévesszen meg, hogyha nem köthető be MINDEN az „hátrány”. Egyáltalán nem biztos, hogy a fogyasztó sok lehetőség közül szeretne választani, a túl nagy „kínálat” összezavarhatja.

Arra figyelj, hogy te melyik szolgáltatóval tudsz a leghatékonyabban (anyagi szempontból is) együttműködni, és ez vajon a vásárlóidnak megfelelne-e.

*A Shopify-al szemben sokszor kritikaként fogalmazták meg, hogy a csomagautomatás szállítási lehetőség beállítása nem olyan egyszerű, külön fejlesztést igényelhet. A jó hírünk, hogy az egyik szolgáltató (Packeta) egy kiegészítő App-el beköthető, így már valóban nem lehet akadály!

SZÁMLÁZÁS: nem azért szerepel csak a Billingo, mert a többi nem elérhető. Őszintén bevalljuk nekünk ez a kedvencünk! A többivel is dolgoztunk már, de ezt találjuk a legjobb szolgáltatónak!

HÍRLEVÉL: mint már sokszor írtunk róla, a webshop önmagában nem elég, ismertséget is kell építeni. Kiváló lehetőség erre a hírlevél, amely már a bolt megnyitása előtt is kiküldhető.

Van lehetőség külső rendszer bekötésére (Mailchimp, Klaviyo) de akár „saját”, már beépített rendszert is használhatsz, a Shopify E-mailről itt írtunk részletesen.

A különböző webshop rendszerek összehasonlításáról a 11. WEBBpodcast epizódban még többet hallhatsz:

 + 1 rendszer

Egy rendszert nem vettünk bele a táblázatba, mert még kevésbé ismert de feltörekvő szereplő a piacon. Hallottál már a Stylehub-ról? Ez egy olyan platform, ami elsősorban divat-design-freestyle-lifestyle témához kapcsolódó boltoknak kínál alternatívát körülményes bővítmények nélkül. Külön büszkeség, hogy magyar csapat áll mögötte. 😊

Ha szeretnéd őket jobban megismerni, írj nekünk és szívesen adunk hozzájuk közvetlen (magyar) kontaktot.


Kitaláltad, melyik a Neked való?

Nem mondjuk, hogy egyik rendszer jobb, mint a másik, mivel mindegyiknek van előnye és hátránya is.

Emlékeztetőül segítünk végig gondolni, mit is mérlegelj a választás előtt:

  • Mi az, amit értékesíteni fogsz és ehhez milyen mértékben szeretnél egyedi designt az oldaladon? (Természetesen sok lehetőséged van, de bizonyos rendszerek esetén a sablon jelenthet kötöttséget.)

  • Szeretnél a későbbiek során extra funkciókat, vagy mindaz, ami „átlag funkciónak” számít, neked is elég lenne?

  • Mennyire szeretnéd Te kezelni az admin felületet és beállításokat?

  • Melyik a legszimpatikusab rendszer számodra?

Ha szívesen megnéznéd a Shopify (nyáron frissült) admin felületét belülről, regisztrálj ingyenes webinárunkra, körbevezetünk és megmutatjuk.

Összefoglalva: az a fontos, hogy olyat válassz, ami számodra a legjobb, és aminek a használatával (segítségével) pozitív vásárlási élményt nyújthatsz a vevői számára.

 

Ingyenes, kezdő online tréningünkben sok hasznos információt kaphatsz a webshopindítással kapcsolatosan. Kattints a képre, nézd meg akár azonnal, és utána sokkal pontosabban tudod majd hogyan indulj el.

 
Previous
Previous

TOP 5+1 Shopify App – Hogyan lehet még sikeresebb a webshopod?

Next
Next

Shopify értékesítési csatornák - Milyen előnyöd származhat belőle?