Így készítsd el saját Squarespace honlapod lépésről lépésre

Az előző poszt alapján sikerült választanod egy platformot a leendő weboldalad számára? Netán pont a Squarespacere esett a választásod? Szuper! Jó döntés! De most hogyan tovább? Mi a következő lépés?

  1. Stratégiai tervezés

A legelső és legfontosabb dolog még mielőtt domain nevet választasz és vásárolsz magadnak és/vagy telepíted a választott rendszert vagy regisztrálsz az adott oldalra az, hogy hátra lépsz egyet és megállsz. :)

Aztán megkérdezed, hogy MIÉRT?! Nem viccelek! Tényleg ezzel kezdd!

Kérdezd meg magadtól és írd is le, hogy ki vagy Te? Mit kínálsz (milyen szolgáltatást vagy terméket), kinek és milyen formában? Miért vagy egyedi és ami még nagyon fontos miért készíted a honlapod? Mi a célod vele? Például ez lesz a fő ügyfélszerző marketing eszközöd? Itt foglalnak majd nálad időpontot? Itt iratkoznak fel az ingyenes anyagaidra? Itt szeretnél blogot írni és ingyenes forgalmat terelni az oldaladra? Vagy csak egy kiegészítő “must have”, szükséges plusz a közösségi oldalaid mellé? - Ez utóbbit nem javaslom, ez nem is igazi cél egy honlapnak. Ne azért legyen, mert kell a névjegykártyádra egy web cím!

A weboldalanak legyen helye a marketing stratégiádban a folyamatokban. Legyen funkciója, szerepe, miértje!

Ha tudod, hogy mi az, akkor sokkal könnyebb lesz a felépítését végiggondolnod, a szükséges oldalakat összeírnod, a látogató útvonalát megtervezned az oldaladon.

Az utóbbi alatt azt értem, hogy mit szeretnél, hogyan/ mit csináljanak a nézelődők a honlapodon? Melyik oldalra érkezzenek? Onnan hova menjenek tovább? Mit csináljanak végül? A fentiek alapján pl. időpontot foglaljanak, adják meg email címüket, töltsék ki a kapcsolati űrlapot, hívjanak fel stb.

Ha bizonytalan vagy a marketing stratégiádban, jól jönne egy kis útmutató, szeretnél tisztábban látni, akkor javaslom, hogy konzultálj Zsolya-val! Szuper hatékonyan csak rád fókuszálva, kiváló tippekkel illetve komplett kommunikációs stratégiával lát majd el!

2. Funkció és tartalom

Tegyük fel, hogy megvan a miérted, a célod a honlappal. Tudod, hogy mit vársz a látogatóidtól és ennek megfelelően megpróbálod őket terelni az oldaladon. Vagyis a fentiek alapján lassan az is tisztázódik majd, hogy milyen funkciókra és oldalakra lesz szükség a honlapodon. Milyen információkkal és lehetőségekkel kell találkoznia a látogatónak ahhoz, hogy el tudja végezni a tőle elvárt célt? Vagyis, hogy konvertáljon.

Információk ez esetben az oldalakat és azok tartalmát jelentik. Pl. Szolgáltatások - Àrak - Rólam - Kapcsolat. Ez egy általános de nagyon is jól járható, jól teljesítő, jól konvertáló útvonal lehet, ha személyes szolgáltatásod van és az a cél, hogy a potenciális ügyfelek emailben vagy telefonon felvegyék veled a kapcsolatot.

Lehetőségek alatt azokat a funkcionális elemeket értem, hogy ha például nem az email küldés a cél, hanem mondjuk ingyenes 20 perces konzultációs időpont kiválasztása, akkor erre álljon rendelkezésre egy időpontfoglaló felület a honlapodon.

Kész a funkció és oldal listád, akkor jöhet az oldalvázak megtervezése. Vagyis annak a részletes végiggondolása hogy melyik oldalra mennyi kép/szöveg és egyéb elem kerüljön és nagyjából hova, milyen elrendezésben.

Ha ez is tiszta, akkor látni fogod, hogy mennyi és milyen jellegű szövegekre, képekre lesz majd szükséged egy-egy oldalon.

Ha előbb tervezel és aztán írod a szövegeket és választod ki a képeket, rengeteg időt megspórolhatsz és nem dolgozol feleslegesen.

 

3. Design

Bár már a képek is ide tartoznak és nagyban meghatározzák a weboldal kinézetét, van még pár dolog, amit mindenképp ki kell választanod, el kell döntened! 

Ha csak alap, egyszerű “betűs logot” használsz is a honlapodon, a vállalkozásod számára, akkor is találnod kell egy a(z én)márkádra jellemző, az általa képviselt értékeket visszatükröző és a konkurenciától lehetőleg megkülönböztető fontot vagy magyarul betűtípust. 

Ez valószínűleg egy karakteresebb fajta lesz, amit nem javasolt túl sűrűn használni az oldalon, inkább csak kiemeléséhez esetleg főcímekhez. Vagyis találnod kell mellé egy visszafogotabb, nyugodt, ugyanakkor jól passzoló másik fontot is, amivel a folyószöveget tudod majd megjeleníteni a honlapon.

Szükséged lesz 2 max. 3 egymással harmonizáló, egymást jól kiegészítő színekre is. Lehetőleg legyen köztük egy halványabb és a egy élénkebb vagy sötétebb, hogy kellőképp tudd őket variálni az oldaladon. Használd őket mindig következetesen (pl. a gombok színe mindig a sötétebb szín legyen, a szekciók háttere mindig a világosabb stb.), hogy egységes maradjon a honlapod!

4. Squarespace weboldal beállítások

Lehet, hogy egy kicsit furcsa, de ha ezzel már mind meg vagy, ha már rendelkezésedre állnak a tervek, a tartalmak, szövegek, fotók, grafikák, színek, betűtípusok, csak akkor következik az igazi weboldal készítés, az összekattintgatás az igazi építkezés és a szükséges beállítások.

Bőven elég, ha csak ennél a pontnál regisztrálsz Squarespace felületére. Így tudod a legjobban kihasználni a 14 napos ingyenes próbaidőt! 2 hét alatt, ha tényleg előkészítetted a projektet, biztosan össze tudod állítani a honlapod, akár még munka mellett is. (De csak akkor, ha nem hagyod mindig félbe :) Adj magadnak határidőt és hajrá!

Az egyes oldalak készítése során ne felejts el gondoskodni a szükséges, GDPR által előírt követelményeknek való megfelelésről sem! 

Figyelj a SEO-ra is! Tedd meg, amit csak tudsz, hogy minél jobb helyet érj e la keresők ranglistájában, hogy minél több ingyenes forgalom jöjjön az oldaladra!

Ne feledkezz meg a 404-es oldalról sem! Tudod, ez az amelyikkel akkor találkoznak a látogatók, amikor egy régi linket vagy törött linket találnak. Ide klassz kis plusz promóciókat is tehetsz vagy jópofa megoldásokkal visszaterelheted a látogatót egy-egy általad fontosnak ítélt oldalra.

Kösd be a saját domained és hozd létre a céges email címedet is!

5. Turbózás, tesztelés, élesítés

Az alap beállításokon felül maradt még olyan funkció, amit szeretnél beépíteni az oldalra? Például összekapcsolnál vele egy online fizetési felületet vagy hozzákötsz majd egy hírlevélküldő rendszert? Szuper, klassz, hogy nagyban gondolkodsz!

Bár, ha esetleg még nem tartasz itt, akkor sincs semmi gond, ezeket később is bármikor beépítheted, ha szükséged lenne rájuk. Csak egy dologra figyelj! Ne terheld túl a rendszert! Ne integrálj olyan rendszereket, amiket nem használsz (csak talán majd egyszer). Csak bonyolultabbá, nehézkessé, és lassúvá teszik az oldalad!

Ha úgy érzed, hogy elkészültél, tesztelj, ellenőrizz és javíts! Sose hagyd ki ezt a lépést! Tudom, hogy már régóta nézegeted az oldalad és alig várod az indulást, de hidd el számos apróságot, hibát fogsz találni ebben a körben is :)

Nézz át újra minden oldalt, tesztelj minden gombot és funkciót! Esetleg kérd meg ismerőseidet is, hogy segítsenek ebben!

Kész? Vigyázz! Rajt! Indulhatsz! Nyugodtan élesítsd az oldalt! 

TIPP: Hibákat mindig találni fogsz, később is, Még sokszor. De ne feledd, a kész jobb, mint a tökéletes! Indulj el és finomhangolj, módosíts menet közben! :)

Previous
Previous

Mennyibe kerül egy honlap

Next
Next

Wordpress vagy Wix vagy Squarespace - melyik a neked való?