Webshop újdonságok – Új funkciókkal bővült a Shopify
Már több blogcikkben és podcastban is beszéltünk arról, miért szeretjük és tartjuk a Shopifyt a legjobb webshopmotornak (és ezzel a véleményünkkel nem vagyunk egyedül.) Vitathatatlanul az online kereskedelem meghatározó szereplője, növekedése megállíthatatlan, de természetesen a vállalat mindent meg is tesz azért, hogy semmi ne veszélyeztesse piacvezető pozícióját és milliónyi elégedett ügyféllel rendelkezzen.
Fejlesztések, innovatív és felhasználóbarát ötletek jellemzik a platformot, az elmúlt időszakban is számos újítás történt, így valóban az egyedi fejlesztésű webshopok versenytársának tekinthető.
Legújabb cikkünkben arról a néhány újításról írunk, amelyeket a legrelevánsabbnak tartunk a magyar felhasználók számára.
Térjünk is akkor rá arra a néhány pontra, amely érdekes lehet számodra is:
Új előfizetési csomag - Starter Plan
Talán ismerősen cseng a „Buy Button” vagy „Shopify Lite” kifejezés, mi is írtunk már erről korábban. Ez a lehetőség változott/átalakult/megszűnt, és helyette a Starter csomagot kínálja a Shopify még kedvezőbb áron (5$ a havidíj) azoknak, akik a közösségi médián vagy saját weboldalon (de nem erre a célra felépített webshopon) keresztül szeretnék értékesíteni a termékeiket.
Megismerve ezt a csomagot úgy gondoljuk, hogy olyan felhasználó számára ideális, aki csak néhány termék értékesítését tervezi, nem gondolkozik még komplex megoldásokban (pld. nagy készletek kezelése), vagyis most térképezik fel az értékesítési lehetőségeiket akár saját weboldalon vagy közösségi médián keresztül.
Ezzel az előfizetéssel tulajdonképpen termékoldalt tudsz létrehozni (képet és termékleírást lehet létrehozni, árat meghatározni) a linket pedig el lehet helyezni a social media bioban vagy egy weboldalon (vásárlás gombbal beépítve). Amikor a vásárló már a konkrét termék linkjére kattint, eljut a termékoldalra, onnan pedig a pénztárba.
A Shopify a linkek létrehozását a Linkpop-on keresztül biztosítja, tulajdonképpen itt lehet majd létrehozni a „monetizálható linkeket” ami az egyedi termékoldalra vezet. Emellett természetesen biztosítja a technikai hátteret, mint például a gyors és biztonságos pénztár vagy rendeléskezelési felület.
Szerintünk fontos kiemelni, hogy bár korlátlan számú termékoldal hozható létre, ha már tömeges eladással számolsz, akkor érdemes egy komplexebb rendszerben gondolkozni. Amikor úgy érzed, hogy a Starter csomagot kinőtted, bármikor válthatsz egy nagyobbra, például a Basic csomagra, amely sokkal több dolgot tartalmaz (havidíja 29$).
Amit talán hátránynak lehet mondani (bár ez nézőpont kérdése), hogy a bankkártyás fizetés után 5% a tranzakciós díj (a nagyobb csomagoknál ez kedvezőbb), illetve a számlázás, ezt külön (nem automatizálva) lehet intézni.
Admin fejlesztések
Nagyon sok, szinte láthatatlan újítás van az admin felületen, amelyek jelentősen javítják a mindennapos Shopify felhasználói élményt. Több tucat új funkció, vagy régi újra tervezése segíti a munkánkat a hétköznapokban.
Változott a felület kinézete is, különböző szekciókra lett felosztva, hogy jobban átlátható és érthető legyen. Korábban sokkal több pont volt kibontva, most könnyebben odatalálunk, ahova szeretnénk.
Sablonok és szerkesztő
Írtunk már korábban arról, milyen fontos a termékkategóriához illeszkedő sablon, érdemes időt tölteni a kiválasztással. Nemrég 8 ingyenes és 10 új prémium sablon vált elérhetővé, amelyeket egyértelműen úgy terveztek, hogy használatával magas konverzió valósuljon meg.
További újdonság, hogy a szerkesztő most már a mobil Shopify App-ról is elérhető. Így már tényleg elmondható, hogy bárhonnan tudod frissíteni, szerkeszteni a webshopodat.
Ügyfélkapcsolat
A kiváló ügyfélkapcsolat és a vásárlók, érdeklődők megtartása kulcsfontosságú egy vállalkozás életében. Ehhez kapcsolódva a hírlevél marketing ma már megkerülhetetlen marketingeszköz, a külső rendszerek eddig is könnyedén összekapcsolhatók voltak a Shopify fiókkal.
Amennyiben valaki nem szeretne külön platformot használni, mindenképpen érdemes megnézni a Shopify E-mail lehetőségeit, mert egyszerű, könnyen kezelhető és gyönyörű, márkára szabott automatizált hírlevél kampányok hozhatók létre a használatával. A többi platformhoz hasonlóan itt is kialakíthatók különböző vásárlói szegmensek, akiket önálló, célzott üzenetekkel érhetünk el. Ehhez nincs szükség komolyabb informatikai tudásra, sablonok segítségével profi, egyedi üzeneteket lehet küldeni egy kiválasztott fogyasztói csoportnak. Több tucatnyi lehetőség és szempont alapján lehet csoportosítani és célozni az érdeklődőket és vásárlókat, így használatával valóban erősebb kapcsolat alakítható ki.
Természetesen ha más rendszert szeretnél használni, annak sincs akadály. Szinte minden e-mail marketing platform összeköthető vele, a WEBBshop tanfolyamban mi is foglalkozunk ezzel, részletesen bemutatjuk a Klaviyo használatát.
Kedvezmények
Végre eljött a pillanat, hogy a kedvezmények kombinálhatók egy megrendelésen belül és így még vonzóbb ajánlatot lehet a vásárlókkal megosztani. Legyen szó automatikus, kód alapú, fix, százalékos kedvezményről vagy akár ingyenes szállításról, a lényeg, hogy specifikus, célzott kedvezménycsomag válik így elérhetővé. Természetesen ezek a promóciók később elemezhetők, így vizsgálni lehet hatékonyságukat, és az eredmények alapján tovább alakítani a kedvezményes ajánlatokat.
Nagykereskedelmi platform
Bár tanfolyamos hallgatóink, ügyfeleink jellemzően kis-középvállalkozók, néha nagykereskedőkkel is szoktunk egyeztetni arról, hogy a Shopify vajon számukra is alkalmas lehet.
Szuper hír, hogy ebben az irányban is történtek változások. Egy magasabb csomag (Shopify Plus) előfizetői számára a nagykereskedelmi funkció már elérhető az admin felületen, vagyis egyedi árak és kedvezmények állíthatók be a partnerek számára.
Reméljük hozzánk hasonlóan Te is hasznosnak találtad ezeket az újításokat és talán kedvet kaptál ahhoz, hogy fejleszd már meglévő webshopodat, vagy esetleg elindítsd.
Ahogy a cikk elején is említettük, WEBBshop tanfolyamunk leckéi megújulnak, így arra bátorítunk, hogy ne habozz sokat, legyél Te is webshop indító, csatlakozz hozzánk mielőbb!
Szeretnél még több megtudni a webshop rendszerekről? Ingyenes, webshopindításról szóló tréningünkben nagyon sok hasznos információt osztunk meg ebben a témában, kattints a képre és nézd meg akár azonnal.