Hogyan találj terméket a webshopodba?

A múlt héten szembe jött velem egy nagyon klassz kis útmutató a Shopify jóvoltából* (120 oldalas és angol nyelvű). Arról szól, hogy hogyan tudsz elindulni egy biztos webshop koncepcióval. Egy olyan ötlettel/ termékkel /tervvel, ami megállja a helyét és nagy valószínűséggel lehet profitábilis. Persze, abban az esetben, ha kész vagy időt és energiát fektetni az építgetésébe.

Mivel az ingyenes online tréning során már én is érintettem egy jó pár gondolatot, amit a Shopify is megfogalmazott, arra gondoltam, hogy összefoglalom most a legfontosabb tudnivalókat a kezdeti lépésekhez.

*Az eredeti útmutatót innen tudod letölteni.

Sokan kecsegtetnek manapság azzal a lehetőséggel, hogy milyen könnyű és egyszerű webshopokkal “passzív jövedelemhez” jutni. Tény, hogy van benne igazság. De az is biztos, hogy csak azok szüretelhetik le az “édes gyümölcsöt”, akik korábban megdolgoztak érte. 

Nem elég kitalálni, hogy webáruházat nyitok, megépíteni a shop-ot, feltölteni bele a termékeket és várni a vevőket. Ennél sokkal-sokkal többet kell tenni, próbálgatni, tesztelni, gyakorolni, tanulni, újra tesztelni, kitartani, újra tesztelni, míg beindul az a bizonyos gépezet.

A legtöbb pedig, amit tehetsz azért, hogy a későbbiek során megkönnyítsd a saját a dolgod (és hogy ne szórj el feleslegesen rengeteg pénzt), hogy minél inkább előkészíted, és minél alaposabban végiggondolod a teljes folyamatot. Kezdve mindezt a termék választással.

Mi alapján keress terméket a webáruházadba?

Ahogy javasolni szoktam, ha csak lehet olyan terméket válassz, amiben hiszel és ami megéri. 

“Ami megéri”: A második paramétert gondolom nem kell magyarázni, magától értetődik. Olyan termékre lesz szükséged, aminél olyan árréssel tudsz dolgozni, hogy a beszerzési ár, a csomagolás, a webshop fenntartásának költsége, a webshop szolgáltató díja, a bankkártya elfogadó díja, a szállítási,- és a reklám költségein felül (a legalapabb kiadások) maradjon még rajta profitod is.

“Amiben hiszel”: Az első paraméter pedig azért nagyon fontos, mert, ahogy korábban is írtam, elég sok munka van egy webshoppal, főleg a legelején. Pláne, ha főállás mellett próbálod elindítani. Mindig lesznek kisebb - nagyobb megoldandó problémák, akadályok, bosszúságok, de ha egy kicsit a szíved is benne van és nem kizárólag a profit hajt, akkor mindig lesz, ami majd tovább visz, ami átlendít a nehézségeken. Ezáltal lesz számodra fenntartható a webshopod. 

Illetve, ha nem hiszel a saját termékedben és teszem azt te vagy felelős a webshopod teljes kommunikációjáért (oldal szövegek, termék szövegek, hírlevelek, social media posztok stb.) akkor az nagyon hamar át fog jönni.

Ok, de milyen termékkel indulj, hogyan találod meg számodra a megfelelőt?

Hogyan találj terméket a webshopodba? - 4 lehetőség

Ha olyan terméket szeretnél, ami a fenti kritériumoknak megfelel, akkor az alábbi módokon indulhtasz neki a keresésnek:

  1. Kövesd a saját szenvedélyed

  2. Kövesd a célcsoportod szendevélyét

  3. Adj választ a célcsoportod egy fontos problémájára

  4. Használd a szakértelmed és tapasztalatod

1. Kövesd a saját szenvedélyed

A legegyszerűbb, amit tehetsz, hogy a saját utadat járod és olyasmit értékesítesz, amit jól ismersz, ami igazán érdekel. Sokan lehet, hogy óva intenek majd ettől, de kb. ugyanannyi esély van rá, hogy sikeres leszel egy általad nagyon is kedvelt témában talált termékkör értékesítésében, minthogy mellé fogsz. Ha alaposan utánajársz és elvégzed a szükséges kalkulációkat, amik pozitív mérlegre utalnak, akkor miért ne foglalkozhatnál azzal, amit oly annyira szeretsz? 

Példa: Mindened a kosárlabda? Miért ne nyithatnál olyan webáruházat, ahol a kosárlabdához kapcsolódó, a legújabb trendeknek megfelelő edző felszereléseket és eszközöket gyűjtesz össze.

2. Kövesd a célcsoportod szendevélyét

Köztudott, hogy a vásárlók szívesen költenek hobbijukra. Válassz olyan témát, ami valamennyire közel áll hozzád is, és tudod, hogy a kutatásaid alapján jó réspiac lehetne illetve megfelelő igény lenne rá.

TIPP:: Kutass az Instagrammon népszerű hashtagek után egy-egy témában és nézd meg, hogy mik a trendek, van-e esetleg sokszor ismétlődő termék (utáni vágy). Keress rá például ugyanitt a #buy és #want tagekre. 

 
 
 
 

3. Adj választ a célcsoportod egy fontos problémájára

Ez a módszer, akkor lehet igazán jó számodra, ha hozzád hasonlóakat választottál célcsoportodul. Ha magadhoz hasonló embereknek szeretnél értékesíteni. Ha át tudod érezni a helyzetüket, ha esetleg neked már van egy bevált, szuper megoldásod az adott problémára, fájó pontra. Ez persze nem feltétlenül fizikai fájdalmat jelent. Lehet egy sürgető, égető probléma vagy akár egy kis bosszantó, időrabló probléma.

Azért érdemes kiaknázni ezeket a lehetőségeket, mert a leendő vásárlók már aktívan keresik a megoldást. Készek változtatni, akár pénzt befektetni.

Példa: A célcsoportod imádja a nagy kijelzős telefonokat, de sosem tudja hova rakni őket, mert egy sima nadrágzsebben azok már nem férnek el. Indíts olyan webáruházat, ami telefonos nyakbaakasztókra specializálódik.

4. Használd a szakértelmed és tapasztalatod

Szintén egy jó kiindulási alap lehet. Gondold át, hogy hogyan tudnád formába, “termékbe” önteni a szaktudásod? Hogyan tudnád dobozos formába zárni és célcsoportod számára online értékesíteni.

Példa: Webdesignerként Shopify webshopokat tervezek és építek, de mivel nekem is csak 24 órából állnak a napjaim és ezáltal korlátozottak a kapacitásaim, elkészítettem az Profi webshop egyszerűen - online, magyar Shopify tanfolyamot, hogy még több webáruház indítónak tudjak segíteni.

Honnan válassz, hol találsz termékeket a webáruházadba?

Ha megvan az alap koncepció, jöhet lehet a kérdés, hogy rendben, de hol találok majd jó ötleteket? Egy ötletet már adtam az Instagrammal, de nézzünk most röviden pár további lehetőséget:

  • Nézz körül a saját közösségedben! Milyen újdonságokról, bevált termékekről beszélnek az emberek?

  • Kukkants bele az online fogyaszóti trendekbe például a Trend Hunter oldalán.

  • Nézz szét a Pinteresten és hasonló közösségi gyűjtőoldalak!

  • Keress rá legnépszerűbb termékekre az amazonon, Ebay-en, Alibabán, Kikcstarter-en, Etsy-n

  • Olvass tovább még több tippért a Shopify útmutatójában ;)

A következő posztban arról írok majd, hogy hogyan szűkítsd tovább a talált termékek körét a jolly jokerre :)

Previous
Previous

Mikor és miért kell neked is honlap?

Next
Next

Shopify webshop készítés lépésről lépésre