Az átlátható, könnyen kereshető Shopify webshop titka

Ha kevés termékes webáruházad van, akkor a legjobb, amit tehetsz a portékáddal, hogy történetet mesélsz el velük (story telling). Vagyis úgy építed fel a webshopod, ha úgy alakítod a termékoldalt, hogy egy kerek egész legyen; hogy az alap termékképek és a termékelírás mellett egy kompakt sztoriba helyezed el az adott árut. Részletfotókat mutatsz róla, bemutatod használat közben. Nem csak termék paramétereket tüntetsz fel, de egy teljes életérzést, hangulatot próbálsz megjeleníteni, átadni körülötte.

Ha azonban több száz, netán több ezer termékről van szó egyetlen online bolton belül, akkor kicsit máshogy festhet a helyzet. Persze, ha van rá időd és kapacitásod én azt mondom, hogy a fenti megoldás igazán hatékony (értsd eladásösztönző) tud lenni ebben az esetben is. Ha teheted valósítsd meg a sok-sok termék esetén is. 


Még egyelőre kevésbé hiszel ebben a módszerben, vagy épp a számok embere vagy, esetleg csak tesztelni szeretnél pár terméket? Akkor, egy nagy kínálattal rendelkező webáruház során, a legfontosabb amire figyelned kell, az az átlátható termékpaletta és a könnyen kereshető shop felépítés.


Hogyan tudod mindezt elérni? Mi kell egy átlátható, könnyen kereshető Shopify webáruházhoz?

  1. Okos, funkcionális webshop design (sablon választás és megfelelő beállítás)

  2. Jól átgondolt (mega) menü kialakítás

  3. Intelligens szűrők

  4. Többrétegű kereső


Kezdjük az első és legfontosabb lépéssel a fentiek közül: 


Sablon választás 

Ha okosan csináljuk, már ennél a lépésnél van egy átgondolt tervünk, egy vázlat a fejünkben, arról, hogy mit és hogyan szeretnénk pontosan megjeleníteni, hogyan szeretnénk kategorizálni, hogy milyen lépéseken vezetnénk keresztül a látogatót? Tudnunk kell, hogy vajon ő milyen szempontokat vesz majd figyelembe a keresés során, mi alapján kutat és választ? 

A fenti pontok alapján szűkíteni kezdtem a Shopify Theme Storejában a találatokat és legjobb sablon, amit találtam az Impulse. Modern, letisztult, mega menüvel, egyedileg beállítható termékkategória szűrővel, alkategória lehetőséggel rendelkezik. Persze ez csak egy aktuális tipp a részemről érdemes a saját szempontjaid alapján végigzongorázni a sablon kínálatot. (A Shopfiy sablon választáshoz itt találsz további tippeket.)


Szóval, ha ügyes vagy, egy jól megválaszott sablonnal kipipálhatsz akár egyszerre többet is a fenti kritériumok közül. 

De mi történik akkor, ha valamiért olyan sablonra esik a választásod, ami nem tartalmazza a fenti 3 fontos funkciót? Pánikra ekkor sincs okod, hiszen a legtöbb fontos dolog megoldható (ingyenes vagy fizetős) app-ek segítségével.

Kiegészítő app-ek

Ha például ingyenes sablonra építkezel és nagy kínálatod van, akkor az alábbi appek valamelyikére nagy valószínűséggel szükséged lesz:


Kategória beállítások

Persze a fenti funkciók lehetősége sem elegendő, ha esetleg a kategóriák vagy termék paraméterek nem megfelelően vannak rendszerezve.

Ahhoz, hogy a termékeket csoportosítva tud megjeleníteni az oldaladon, például a menüben, ahhoz előbb Collections-t vagyis kategóriákat kell létrehoznod. Ezeket a termékcsoportokat beállíthatod manuálisan vagy automatikusan is. Ha ez utóbbit választod, akkor nem árt néha szúrópróba szerűen ellenőrizned az adott kategóriákat, nehogy olyan elem kerüljön egy-egy csoportba, ami nem oda való.

Fontos és többen kérdeztétek már: A termékkategóriák nem jelennek meg automatikusan a Shopify webshopok menüjében. Neked kell megadnod, hogy mit szeretnél kitenni a menübe és mit nem. (Admin -> Navigations) Nem szükséges minden egyes kategóriát itt megjeleníteni, ha nem akarod.


Kategória gyűjtőket azonban nem csak a menüben mutathatsz meg vagy tehetsz kattinthatóvá, akár jól rendszerezett, képes, egyedi kategória lista oldalakat is készíthetsz  webáruházadba, az eredetileg is adott Kategóriák oldal mellé.

A minden kategóriádat összegyűjtő oldalt így éred el a webhsopodban: www.teboltodneve.com/collections


Ha szeretnéd megtudni, hogy hogyan hozhatsz létre egy átlátható, csak általad válogatott kategóriákat megmutató oldalt (=egyedi kategória lista oldalt) a Shopify webshopodban, akkor nézd meg az alábbi (haladó) videót!

 
 

(*Kattints ide a GitHub kódért, amiről szó volt a videóban)

Még csak most indulsz és inkább a kezdeti lépésekhez kellene egy kis segítség, akkor töltsd le a csekklistánkat a webáruház készítése előtti elengedhetetlen feladatokról! Nyomtasd ki és kezd el kipipálni, ami már megvan!

 
 
Previous
Previous

Kis’ karácsonyi ajándék ajánló

Next
Next

Termék beállítási tippek a Shopifyhoz