Affiliate marketing – Miért érdemes részt venni egy partner programban?
Nemrég készítettünk egy podcastet affiliate marketing témában, amit nagyon sokan meghallgattatok. Ha Te lemaradtál, kattints és indítsd el a lejátszást itt:
Mivel az a téma nagyon népszerű volt, arra gondoltunk, most a blogon is foglalkozunk vele.
Amellett, hogy titeket is nagyon érdekel, mi sem tudjuk elégszer hangsúlyozni mennyire szuper lehetőségnek tartjuk az affiliate marketing eszközt, függetlenül attól, hogy kezdő vagy haladó vállalkozóként szeretnéd használni.
Az elmúlt évek során sokféle tapasztalatot szereztünk ezen a területen, hiszen mi is affiliate partnere vagyunk számos olyan külföldi és magyar software cégnek, amelyet szívesen használunk és így teljes meggyőződéssel, hitelességgel tudunk ajánlani. Ezek közé tartozik például a Shopify vagy Billingo.
Ezenkívül nemrég mi is elindítottuk a saját partner programunkat, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy már ennek az eszköznek köszönhetően is érkezett hozzánk ügyfél.
A rövid bevezető után nézzük akkor, mit is kell tudni általánosságban az affiliate marketingről?
Mi pontosan az affiliate marketing?
Az affiliate marketing egy (jellemzően online) marketing eszköz (és pénzkereseti lehetőség), amely ajánlás alapján működik, tulajdonképpen ajánlói partner programnak is nevezhetjük.
Egyik partner ajánlja a másik partner termékét, szolgáltatását jutalékért vagy egyéb megbeszélt bónuszért cserébe.
Ez alapján tehát az értékesítő számára ez egy ügyfél / vásárlószerző eszköz, az ajánló számára pedig passzív jövedelemforrás, hiszen úgy kereshet pénzt, hogy a terméket nem neki kell előállítania.
A jutalék kifizetése értelemszerűen az értékesítés után történik. Mértéke, ismétlődése teljesen változó, mindig az adott megegyezéstől függ.
Jól hangzik, ugye?
Hiszen ki ne szeretne több 10 vagy 100 ezer forintot keresni egy új termék bevezetése nélkül?
De akkor hogy lehet, hogy mégsem mindenki használja ezt az eszközt, tagja ilyen programnak?
Milyen kockázatot rejthet egy partner program?
A jutalék ellenére sokan nem mernek ilyen típusú programhoz csatlakozni, mert tartanak attól, hogy amit ajánlanak, azért nem tudnak később felelősséget vállalni (hiszen nem az ő termékük). Fordított esetben pedig az a kockázat merülhet fel, hogy az ajánló mégsem lesz megfelelő a kereskedő számára, és esetleg negatívan befolyásolhatja a termék / márka hírnevét.
Ahogy minden marketing eszköz, természetesen az affiliate program is kockázattal jár, éppen ezért javasoljuk, hogy együttműködés előtt alaposan ismerd meg lehetséges partneredet. Kövesd hosszabb időn át a munkáját, és utána mondj csak igent, jelentkezz az együttműködésre.
Mi is így teszünk, akár partnernek jelentkezünk, akár partnert keresünk. Éppen ezért nem csalódtunk még ebben a lehetőségben és egyértelműen egy win-win eszköznek tartjuk minden fél számára.
Hiszen kedvező annak, akit ajánlanak, mert így még több emberhez tud eljutni, de az ajánló számára is jó, mivel bónuszokban részesülhet és értékes lehetőségeket, eszközöket tud ajánlani követői számára.
A kockázat, ellenérzések kapcsán szerintünk fontos hangsúlyozni és eloszlatni azt a tévhitet, hogy az afilliate = csak termékajánlás. Az affiliate marketing program manapság már jóval több egy egyszerű termékajánlónál.
Aki profin szeretné csinálni az partneri kampányokban, mindenki számára értékes tartalomban gondolkozik. Így a termékajánlók mellett számos minőségi anyagot (képet, szöveget) előkészít, amelyet a kampány során partnerei használni tudnak. Vagyis a program résztvevői olyan kész csomagokat kapnak, amelyek már önmagukban is hasznos tartalmak a saját célcsoportjuk, közösségük számára. Emellett persze megjelenik a termék, de nemcsak erről szól a kampány.
Gondolj csak bele… bármennyire is szeretsz képet szerkeszteni, poszt szöveget írni, biztosan örülnél, ha 1-1 nap úgy nyújthatnál minőségi tartalmat, hogy nem Te készítettél hozzá mindent. Szerintünk ennek a programnak ez is egy nagy előnye!
Persze emellett nem felejtjük el, hogy anyagilag is mindenki jól járhat! De hogyan is?
Milyen bónusz/ fizetési lehetőségei vannak?
Az teljesen egyértelmű, hogy az értékesítő számára azért lehet jó eszköz ez a program, mert ahogy említettük sokkal nagyobb közönséghez tud eljutni. Természetesen csak akkor éri meg igazán számára, ha nemcsak elérés, hanem értékesítés is történik. Mivel a program pénzbe, időbe, energiába kerül, fontos figyelembe venni a megtérülést is, mint minden marketing eszköznél.
Az ajánló számára pedig jellemzően a bónusz / jutalék lehet a fő nyereség. Ennek a rendszere és mértéke viszont teljesen változó, nincsen rá teljesen egységes sablon
Ha mégis ki kellene emelni néhány példát, akkor az alábbi rendszerek a leggyakoribbak (és Mi is ilyenekben veszünk részt).
Partnerprogram jutalékrendszer típusok
Jutalékos rendszer (%) – vásárlás után az ajánló meghatározott %-ban részesül.
A saját programunkat is így alakítottuk. Ha valaki egy partnerünkön keresztül vásárolja meg a tanfolyamainkat, akkor átalgosan 20% jutalékot fizetünk az értékesítés után.
Extra feliratkozók engedélyezése, listák növelése – a Convertkit hírlevélküldő rendszernél például úgy oldották meg a bónuszt, hogyha az ajánlón keresztül történik az előfizetés, akkor neki meghatározott számú feliratkozó „ingyen” van, vagyis nem emelkedik miattuk az előfizetési díj, nem kell nagyobb csomagot választani.
Előfizetés időtartamának növelése – a Billingo azt a stratégiát választotta, hogy növeli az előfizetés időtartamát, vagyis további díjmentes hónapokat biztosít az ajánló és az ajánlott számára is. Szuper lehetőség, különösen azért, mert Mi maximálisan elégedettek vagyunk ezzel a számlázó programmal, így mindig örülünk az „ingyen” hónapoknak.
Mostanra már lehet, hogy meg is fogalmazódott benned, hogy nagyon ígéretesen hangzik a lehetőség, de mégis hogyan lehet mindezt mérni, kiszámolni, adminisztrálni?
Hogyan tudod nyomon követni a saját és partnereid ajánlását?
Az affiliate program menetét odáig egyszerű megérteni, hogy valaki ajánl egy adott terméket és utána jutalékban részesül.
A bonyolultabbnak tűnő rész akkor kezdődik, amikor felmerül, hogyan is lehet látni az online értékesítési rendszerben, hogy valaki az ajánló hatására (ajánlására kattintva) jutott el az adott partnerhez és vásárolta meg a terméket.
EZ JÓL HANGZIK?!
Szeretnél te is plusz (passzív) bevételhez jutni? Szívesen részt vennél affiliate programokon? Kíváncsi vagy, hogy hogyan lehetsz igazán sikeres az affiliate marketingben?
Akkor hamarosan megjelenő WEBBpassive online tanfolyamunk neked szól!
Iratkozz fel a várólistára, hogy ne maradj le a legkedvezményesebb ajánlatunkról!
Ajánlás mérésének háttere, rendszere
Jellemzően egy egyedi azonosítóval ellátott link vagy kupon segítségével mérhető az ajánlás, amelynek köszönhetően a rendszerben követhető, kinek köszönhetően érkezett az adott oldalra és vásárolt.
Vannak már külön erre a célra fejlesztett profi programok, amelyben a tagok létre tudják hozni ezt az egyedi linket, be tudnak jelentkezni, meg tudják nézni a státuszt (vagyis hányan kattintottak az adott linkre, hányan vásároltak „rajtuk” keresztül). Persze ha valaki még kezdő vállalkozó, vagy egyszerűen csak nem akar ebbe pénzt, energiát fektetni, akkor az egyedi kuponkódok is megfelelően működhetnek.
Amennyiben online tanfolyamod számára szeretnél affiliate programot létrehozni, két jó hírünk is van megvalósítást, technikai feltételeket illetően.
1. A Teachable oktatási felület beépített affiliate rendszerrel működik, melynek segítségével egyszerűen kezelheted és nyomon követheted partnereid ajánlásait, illetve amivel ők maguk is könnyen boldogulnak majd.
2. A WEBBmethod online programunkban saját affiliate program kialakításáról szóló bónusz mini-tanfolyam-ot is találsz, amiben sablonok, minta szövegek és részletes útmutatók, illetve stratégia segítségével akár pár óra alatt is felépítheted és elindíthatod saját affiliate rendszered, hogy partner kapcsolataid révén még több vásárlóra tehess szert.
A WEBB programja is úgy működik, hogy partnereink egyedi affiliate linkjüket oszthatják meg közösségükkel. Ha egy látogató erre a linkre kattintva jut el hozzánk, akkor ezt a rendszer megjegyzi, és vásárlás esetén jelzi számunkra. Így könnyen tudjuk követni melyik partnerünk részesül jutalékban abban a hónapban.
Persze ha úgy érzed, még nem tartasz ott, hogy saját programot indíts, de szeretnéd, ha az elégedett ügyfeleid ajánlanának téged, akkor első lépésként (bár ez haladó vállalkozásoknál is igaz) a kapcsolatok gondozására ügyelj. Utánkövetéssel, apró figyelmességekkel, odafigyeléssel növelheted az ügyfeleid lojalitását, amely biztosan ajánláshoz vezet, hiszen egy hűséges ügyfél biztosan sok pozitív dolgot fog rólad mondani. Tulajdonképpen ez az affiliate marketing 0. lépése!
Ha már idáig elolvastad a cikket, talán az alábbi gondolat foglalkoztat még:
Kinek is lehet jó és mikor éri meg affiliate marketinggel foglalkozni?
Azt gondoljuk, hogy mindkét oldalt (tag / program indító) érdemes kipróbálni, de természetesen a vállalkozásod helyzete is nagyban befolyásolja a döntést.
Ha a vállalkozásod kezdetén jársz és még nincs sok ügyfeled, érdemes csatlakozni programokhoz, ajánlani másokat és később, mikor már több tapasztalatot gyűjtöttél, elindítani a saját programodat.
Az affiliate program legfontosabb előnyei:
nagyrészt passzív jövedelemforrás
értékesítésnövelő eszköz – minimális pénzügyi befektetéssel
ismertségnevelő eszköz
Az affiliate program kockázatai:
viszonylag lassan kiépülő folyamat, amely energiát-időt valamennyi pénz befektetést is igényel (az átlagos hirdetéseknél talán lassabb a megtérülése, viszont, amikor elkezd működni, stabilabban számíthatsz rá)
nem garantált a bevétel
felelősség (erről már írtunk a cikk elején)
hitelesség megkérdőjelezése
Hogyan lehet valóban hiteles az ajánlás?
Ahogy korábban is írtuk, sokan a hitelesség / felelősség kapcsán látnak nagy kockázatot. Tartanak attól, hogy rosszul járhatnak, ha nem megfelelő a termék / partner.
Ezzel kapcsolaton arra hívnánk fel a figyelmedet, (amit már annyiszor hallottál tőlünk...) a kevesebb, több!
Ajánlóként olyat partnert válassz, akit megbízhatónak tartasz, akinek a termékét, szolgáltatását teljes meggyőződéssel, tudod ajánlani.
Kereskedőként is megbízható, hasonló célcsoporttal rendelkező, hasonló értékrend mentén dolgozó vállalkozót keress!
Olyan programokban gondolkozz, amelyek átgondolt stratégia alapján működnek. Hidd el, egy profin kitalált rendszerrel te is nagyobb eséllyel jutsz bevételhez.
Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a WEBB-nél mi is ezen dolgozunk minden nap. Szeretnénk, hogy programunk hatékonyan, átgondolt stratégia alapján működjön, és így partnereink, az ő közösségük, és mi is profitálhassunk belőle.
A hitelességhez visszatérve, szerintünk az is hozzátartozik (és az is befolyásolja), hogyan ajánlasz vagy reklámozol egy adott terméket vagy szolgáltatás.
Több opció áll rendelkezésre ebben az esetben is; lehet értékes tartalomba „csomagolni”, de lehet teljesen direkt üzenetként is megfogalmazni. Mindkettő abszolút jó megoldás.
Az alábbi lehetőségeket szoktuk javasolni (akár a WEBB partnereinek is):
Építsd be egy érdekes blogcikk vagy social media posztba a linkjeidet!
(Természetesen oda, ahol releváns, jól kattintható – így kevésbé direkt)
Legyen egy külön gyűjteményed (összesítő oldalad) az ajánlott partnereidről
(Teljesen egyértelmű – így könnyen megtalálható)
A cikk alapján reméljük számodra is kiderült, hogy az affiliate programok résztvevői közül tényleg mindenki profitálhat az együttműködésből.
Saját eladásaidat fellendítheti, ha saját programot indítasz, passzív bevételt pedig akkor tudsz szerezni, ha te csatlakozol valahova és mást ajánlasz.
Mit gondolsz, hogy tetszik az affiliate, mint marketing eszköz?
Szerintünk szuper lehetőség, ha már másra vágysz, mást próbálnál ki, mint a klasszikus hirdetések, social média posztok és videók.
Ha érdekelnek további, akár technikai részletek, nézd meg a WEBB programját!
Ha szeretnél esetleg saját affiliate programot indítani, a WEBBmethod online programunkban egy mini-tanfolyamot is találsz mindehhez. Ezenkívül rendelkezésred állnak majd sablonok, minta szövegek, útmutatók, amelyekkel még könnyebben indulhatsz.